Κυριακή , 27 Σεπτέμβριος 2020

Έξυπνα tips για να πείσετε το παιδί να τρώει φρούτα και λαχανικά

Οι ειδικοί είναι κατηγορηματικοί: τα φρούτα και τα λαχανικά είναι απαραίτητα στη διατροφή του παιδιού.

Τι γίνεται όμως όταν το παιδί αρνείται πεισματικά να φάει σαλάτες ή δοκιμάσει άλλο φρούτο εκτός από μπανάνα;

Η κλινική διαιτολόγος Sarah Keogh δίνει μερικές συμβουλές για το πώς το παιδί μπορεί να συνηθίσει να τρώει υγιεινά.

Περιορίστε τα ζαχαρούχα δημητριακά

Εάν τα παιδιά λατρεύουν τα δημητριακά δεν χρειάζεται να τους τα απαγορεύσετε. Απλά περιορίστε την κατανάλωσή τους  μέσα στην εβδομάδα. Μια άλλη εναλλακτική είναι να ξεκινήσουν τα παιδιά να τρώνε περισσότερα δημητριακά ολικής αλέσεως όπως κουάκερ, μούσλι (χωρίς προσθήκη ζάχαρης) και δημητριακά υψηλής περιεκτικότητας σε φυτικές ίνες.

Κάντε σταδιακές αλλαγές

Όταν πρόκειται να αλλάξετε τη διατροφή των παιδιών, είναι καλύτερα να κάνετε βαθμιαίες αλλαγές. Δεν χρειάζεται για παράδειγμα να απαγορεύσετε τις κοτομπουκιές αλλά μπορείτε τις σερβίρετε με λαχανικά ή σαλάτα. Προφανώς, χρειάζονται αρκετές προσπάθειες μέχρι το παιδί να δεχτεί ένα νέο φαγητό γι’ αυτό και πρέπει να επιμείνετε.

Μειώστε τη ζάχαρη

Η μείωση της ζάχαρης έχει μεγάλο αντίκτυπο στην υγεία των παιδιών. Περιορίζοντας λοιπόν τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη βοηθάτε τα παιδιά να καταναλώνουν πιο εύκολα φρούτα καθώς δεν θα τους φαίνονται άγλυκα.

Αυξήστε τις τροφές πλούσιες σε σίδηρο

Το 30% των παιδιών ηλικίας 5 έως 12 ετών παρουσιάζουν έλλειψη σιδήρου και αυτό το ποσοστό στα έφηβα κορίτσια ανέρχεται στο 79% . Ο χαμηλός σίδηρος κάνει τα παιδιά να αισθάνονται κουρασμένα, ευερέθιστα και επηρεάζει ακόμα και τις επιδόσεις στο σχολείο. Βεβαιωθείτε λοιπόν ότι λαμβάνουν τροφές πλούσιες σε σίδηρο, σχεδόν καθημερινά.

Πρέπει κι εσείς να τρώτε υγιεινά

Τα παιδιά κάνουν ό, τι κάνετε και όχι αυτό που λέτε. Μελέτες δείχνουν ότι ο καλύτερος τρόπος για να τρώνε υγιεινά τα παιδιά είναι να δώσουν το σωστό παράδειγμα οι γονείς.

Προσπαθήστε λοιπόν να τρώτε γεύματα με πολλά λαχανικά και σαλάτες και επιλέξτε δημητριακά με φυτικές ίνες. Επίσης, φροντίστε να τρώτε με τα παιδιά σας όσο πιο συχνά μπορείτε.

paidi frouta kai laxanika 2

Συμβουλές για να τρώνε τα παιδιά θρεπτικές τροφές 

  • Τρίψτε το καρότο σε διάφορες κόκκινες σάλτσες
  • Συνοδέψτε το μεσημεριανό με σαλάτα ή εναλλακτικά καρότο και αγγουράκι
  • Ενθαρρύνετε τα παιδιά σας να κάνουν σαλάτες. Τα μικρότερα παιδιά μπορούν να πλύνουν τα μαρούλια ή την ντομάτα και να τα βοηθήσετε να τις φτιάξουν. 
  • Ορίστε μια μικρή ανταμοιβή, όπως ένα αστέρι για κάθε φορά που δοκιμάζουν μια νέα γεύση. Όταν συμπληρώσουν πέντε ή δέκα αστέρια μπορούν να δουν μια αγαπημένη τους ταινία ή να πάρουν ένα παιχνίδι που το ζητούσαν καιρό.

Πηγή