Πέμπτη , 28 Οκτώβριος 2021

Έρευνα: Πώς επηρεάζουν τα γονίδια τις σχολικές επιδόσεις του παιδιού;

Η σχολική επίδοση του παιδιού εξαρτάται άμεσα και έμμεσα και από τα γονίδια των γονιών, αυτά που έχουν αλλά και που δεν έχουν κληρονομήσει, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το University College London (UCL).

Το παραπάνω αιτιολογούν οι ειδικοί ως εξής. Τα παιδιά μοιάζουν στους γονείς τους αφενός λόγω γενετικής και αφετέρου λόγω του περιβάλλοντος μέσα στο οποίο μεγαλώνουν. Ακόμα και τα γονίδια που δεν έχουν κληροδοτηθεί από τον γονιό στο παιδί, εφόσον επηρεάζουν τον γονιό, επηρεάζουν και το ευρύτερο οικογενειακό περιβάλλον μέσα στο οποίο μεγαλώνει το παιδί. Για παράδειγμα, ένας γονιός ο οποίος έχει μία έμφυτη τάση για μάθηση, είναι πιο πιθανό να επιλέξει εκπαιδευτικές δραστηριότητες για το παιδί του.

Πώς πραγματοποιήθηκε η έρευνα του UCL;

Για τις ανάγκες της έρευνας οι ερευνητές μελέτησαν και ανέλυσαν δώδεκα μελέτες που πραγματοποιήθηκαν ανά τον κόσμο και χρησιμοποιήσαν μία μέθοδο που ονομάζεται «πολυγονική βαθμολόγηση» για να μελετήσουν την επίδραση εκατομμύριων γενετικών παραλλαγών στις σχολικές επιδόσεις περίπου 40.000 ζευγαριών γονέα και παιδιού.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, η επίδραση των γονιδίων που έχουν οι γονείς και που δεν έχουν κληροδοτηθεί στα παιδιά έχει κατά το ήμισυ λιγότερη ισχύ από την επίδραση των γονιδίων που έχουν κληρονομήσει τα παιδιά από τους γονείς τους.

Ποια η σχέση γενετικής και περιβάλλοντος για την ανάπτυξη των παιδιών και τις επιδόσεις τους σχολείο;

«Ανακαλύψαμε ότι και τα γονίδια που έχουν οι γονείς και που δεν έχουν κληροδοτήσει στους απογόνους τους, έχουν σημαντική επίδραση στις σχολικές επιδόσεις των παιδιών» αναφέρει χαρακτηριστικά ο επικεφαλής της έρευνας Dr Jean-Baptiste Pingault.

«Αυτή η έρευνα αναδεικνύει πόσο περίπλοκη είναι η σχέση γενετικής και περιβάλλοντος. Παρόλο που στη μελέτη μας χρησιμοποιούμε μεθόδους που σχετίζονται με την γενετική, φαίνεται ότι, όπως τα γονίδια, έτσι και το περιβάλλον παίζει σημαντικό ρόλο στην εκπαίδευση των παιδιών και τις επιδόσεις τους στο σχολείο.» συμπληρώνει.

Η έρευνα δημοσιεύθηκε στο American Journal of Human Genetics τον Αύγουστο του 2021 και χρηματοδοτήθηκε από το Nuffield Foundation.

Πηγή: sciencedaily.com


Πηγή