Παρασκευή , 30 Οκτώβριος 2020

Δίαιτα με φρούτα: Πόσο αποτελεσματική και υγιεινή είναι;

Η διατροφή που στηρίζεται στην αποκλειστική κατανάλωση φρούτων λέγεται fruitarianism. Η συγκεκριμένη διατροφή προβλέπει την κατανάλωση φρούτων και άλλων καρπών με σπόρους (αγγούρια, ελιές, ντομάτες, αβοκάντο κλπ.).

Ωστόσο η διατροφή μόνο με φρούτα ενέχει κινδύνους, όπως υποσιτισμό, οπότε μιλήστε με το γιατρό σας πριν αποφασίσετε να ακολουθήστε μια τέτοια δίαιτα.

Ποια είναι τα οφέλη αυτής της διατροφής

Τα φρούτα περιέχουν φυτικές ίνες, οι οποίες μπορούν να μειώσουν τη χοληστερόλη και να συμβάλλουν στην καλή λειτουργία του εντέρου. Τα μήλα, τα αχλάδια, τα βατόμουρα και τα σμέουρα είναι φρούτα με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες.

Τα πορτοκάλια, οι κόκκινες πιπεριές και οι φράουλες περιέχουν βιταμίνη C. Αυτή βοηθά στη διατήρηση της υγείας των δοντιών και των ούλων. Η βιταμίνη C επίσης θωρακίζει το ανοσοποιητικό σύστημα.

Οι μπανάνες, το πεπόνι και τα μάνγκο είναι πλούσια σε κάλιο το οποίο βοηθά στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης και στην ισορροπία υγρών στο σώμα ενώ τα δαμάσκηνα και όλα τα μούρα είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά που προστατεύσουν το δέρμα.

Ποιοι είναι οι πιθανοί κίνδυνοι

Πολλά θρεπτικά συστατικά που είναι ζωτικής σημασίας για την υγεία λείπουν σε μια διατροφή με βάση τα φρούτα.

Ποια θρεπτικά συστατικά στερείται ο οργανισμός

  • πρωτεΐνη
  • ασβέστιο
  • βιταμίνες Β
  • ωμέγα-3 λιπαρά οξέα

Ο μεταβολισμός σας θα επιβραδυνθεί καθώς θα προσπαθεί να συγκρατήσει τα διατροφικά σας αποθέματα και να εξοικονομήσει ενέργεια. Μπορεί επίσης να έχετε αναιμία, να νιώσετε κόπωση και το ανοσοποιητικό σύστημά σας να ατονίσει. Με την πάροδο του χρόνου, η έλλειψη ασβεστίου μπορεί να οδηγήσει σε οστεοπόρωση.

Ο περιορισμός της πρόσληψης φρούτων στο 50% και η προσθήκη πηγών πρωτεΐνης, όπως ξηροί καρποί ή συμπληρώματα εγκεκριμένα για χορτοφάγους, μπορεί να βοηθήσει στην εξισορρόπηση των διατροφικών ελλειμμάτων που είναι εγγενή στη διατροφή με φρούτα.

Δίαιτα με φρούτα

Εάν θέλετε να ακολουθήσετε αυτή τη δίαιτα για λίγες ημέρες, κάντε το σταδιακά.

Περιορίστε αρχικά το αλκοόλ, τις επεξεργασμένες τροφές, την καφεΐνη και προσθέστε τα φρούτα, τους ξηρούς καρπούς, τους σπόρους, τα λαχανικά.

Φρούτα που μπορείτε να επιλέξετε:

  • όξινα φρούτα, όπως πορτοκάλια, γκρέιπφρουτ, ντομάτες, μούρα, δαμάσκηνα και βακκίνια
  • υπο-όξινα φρούτα, όπως μήλα, βερίκοκα, σμέουρα και κεράσια
  • λιπαρά φρούτα, όπως αβοκάντο, ελιές και καρύδες
  • γλυκά φρούτα, όπως μπανάνες, σύκα και σταφύλια
  • φρούτα με άμυλο, όπως σκουός
  • πεπόνια κάθε είδους
  • λαχανικά-φρούτα, όπως αγγούρια και πιπεριές

Θα πρέπει επίσης να πίνετε νερό, νερό καρύδας ή 100% χυμό φρούτων όλη την ημέρα.

Πηγή: healthline.com


Πηγή