Σάββατο , 30 Απρίλιος 2022

Εγκυμοσύνη: Ποιο είναι το καλύτερο γάλα για την έγκυο και γιατί;

Το γάλα είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά και απαραίτητο στη διατροφή της γυναίκας την περίοδο της εγκυμοσύνης. Περιέχει και τα εννέα αμινοξέα που είναι απαραίτητα για την υγιή ανάπτυξη του εμβρύου, τα οφέλη από την κατανάλωσή του είναι σημαντικά και για την ίδια τη μέλλουσα μητέρα.

Γιατί είναι σημαντικό η έγκυος να πίνει γάλα;

Το γάλα είναι πλούσιο σε ασβέστιο και οι ανάγκες του οργανισμού την περίοδο της εγκυμοσύνης είναι αυξημένες. Η μέλλουσα μητέρα χρειάζεται από 50 έως 330 mg ασβεστίου μόνο για να υποστηρίξει τον αναπτυσσόμενο σκελετό του εμβρύο, για αυτό και οι ειδικοί συνιστούν να καταναλώνονται τουλάχιστον 1.000 mg ασβεστίου την ημέρα κατά την κύηση.

Οι πρωτεΐνες γάλακτος είναι επίσης πολύ ωφέλιμες για την ανάπτυξη του εμβρύου καθώς βελτιώνουν την παροχή αίματος στον πλακούντα, ενισχύοντας έτσι την θρέψη του μωρού.

Ένας ακόμα λόγος που δεν πρέπει να λείπει το γάλα από τη διατροφή της εγκύου είναι η περιεκτικότητά του σε βιταμίνη D. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, η έλλειψη σε βιταμίνη D την περίοδο της εγκυμοσύνης έχει συσχετιστεί με τον αυξημένο κίνδυνο της προεκλαμψίας, τον πρόωρο τοκετό, τον διαβήτη κύησης και μυϊκές παθήσεις. Το γάλα μπορεί να προσφέρει από 112 έως 124 IU την ημέρα, ενώ η προτεινόμενη ημερήσια πρόσληψη είναι τουλάχιστον 400 IU.

Τέλος το γάλα, ιδιαίτερα αυτό με χαμηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά, θεωρείται ότι μπορεί να ανακουφίσει από τις ναυτίες και τις καούρες, ενώ είναι εξαιρετικά ωφέλιμο και για την ενυδάτωση που προσφέρει στον οργανισμό.

Πόσο γάλα πρέπει να πίνει η έγκυος την ημέρα;

Οι ειδικοί συμβουλεύουν η έγκυος να πίνει τρία ποτήρια γάλα την ημέρα ώστε να επωφεληθεί επαρκώς από τα θρεπτικά συστατικά του. Βασική προϋπόθεση είναι το γάλα να είναι παστεριωμένο για να καταστραφούν τυχόν μικρόβια και βλαβερά βακτήρια που μπορεί να προκαλέσουν ασθένειες όπως η λιστερίωση.

Ποιο είναι το καλύτερο γάλα για την έγκυο;

Υπάρχουν διαφόρων ειδών γάλατα ανάλογα με την πηγή προέλευσής τους εάν δηλαδή είναι ζωικά ή φυτικά, αλλά και με την επεξεργασία τους, εάν δηλαδή είναι πλήρη ή χαμηλά σε λιπαρά.

Το γάλατα χαμηλά σε λιπαρά περιέχουν λιγότερη ποσότητα λιπαρών, συνεπώς και θερμίδων, υστερούν όμως σε λιποδιαλυτές βιταμίνες όπως τη βιταμίνη Α και την D. Ωστόσο, σήμερα τα περισσότερα γάλατα σε χαμηλά λιπαρά είναι εμπλουτισμένα με μέταλλα και βιταμίνες, με αποτέλεσμα να έχουν την ίδια ποσότητα θρεπτικών συστατικών με τα πλήρη.

Όσον αφορά το είδος του γάλακτος εάν δηλαδή είναι αγελαδινό, κατσικίσιο ή φυτικής προέλευσης, το πιο ωφέλιμο για την έγκυο είναι το αγελαδινό, σύμφωνα με το babycenter.com. Ωστόσο, το κάθε είδος έχει διαφορετική θρεπτική αξία.

Το αγελαδινό γάλα

Το αγελαδινό γάλα είναι πλούσιο σε αμινοξέα που βοηθούν στην δημιουργία κυττάρων στο σώμα του εμβρύου. Επίσης, περιέχει βιταμίνη Ε και βιταμίνη Α, η οποία συμβάλλει στην υγεία των ματιών και την ανάπτυξη της όρασης του μωρού. Ένα ποτήρι αγελαδινό γάλα, περιέχει 240 mg ασβεστίου.

Κατσικίσιο γάλα

Το κατσικίσιο γάλα έχει ιδιαίτερη γεύση που για πολλούς είναι απωθητική. Παράλληλα όμως έχει υψηλότερη περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες και βιταμίνη Α, η οποία απορροφάται άμεσα από τον οργανισμό, αλλά λιγότερη ποσότητα ασβεστίου (134 mg / ανά ποτήρι). Το κατσικίσιο γάλα ενισχύει επίσης το ανοσοποιητικό, καθώς είναι πηγή βιταμινών Β2 που αυξάνουν την παραγωγή αντισωμάτων.

gala stin egimosini

Γάλα σόγιας

Εάν μία γυναίκα δεν μπορεί να πιει γάλα ζωικής προέλευσης, το γάλα σόγιας είναι μία καλή εναλλακτική. Περιέχει σχεδόν τα ίδια επίπεδα πρωτεΐνης με το αγελαδινό και 300mg ασβεστίου ανά ποτήρι.

Γάλα αμυγδάλου

Το γάλα αμυγδάλου είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, φολικό οξύ, πρωτεΐνες και αντιοξειδωτικά. Δεν έχει κορεσμένα λίπη και ένα φλιτζάνι παρέχει 197 mg ασβεστίου. Είναι ιδανικό για όσους έχουν δυσανεξία στην λακτόζη ή τη σόγια.

Γάλα βρόμης

Το γάλα βρόμης έχει μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες σε σχέση με το γάλα αμυγδάλου ή σόγιας. Είναι πλούσιο σε βιταμίνες Α και Β, μέταλλα όπως το φώσφορο και το κάλιο και φυτικές ίνες που βοηθούν στην πρόληψη και την αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας στην εγκυμοσύνη.

Γάλα καρύδας

Το γάλα καρύδας είναι πλούσιο σε ασβέστιο. Ένα ποτήρι περιέχει 459 mg ασβεστίου αλλά έχει μικρή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες, δεν μπορεί συνεπώς να αντικαταστήσει κάποιο από τα παραπάνω.

Με πληροφορίες από momjunction.com, babycenter.com


Πηγή