Εφηβεία: Πώς σχετίζεται η κατάθλιψη με την χρήση του διαδικτύου;

Νέα έρευνα επιβεβαιώνει τις επιπτώσεις της κακής χρήσης του διαδικτύου στην ψυχική υγεία των παιδιών που βρίσκονται στην εφηβική ηλικία. Οι περισσότεροι έφηβοι δεν θυμούνται πώς ήταν η καθημερινότητα πριν από το διαδίκτυο και για αυτούς το internet είναι πηγή ενημέρωσης, διασκέδασης και κοινωνικοποίησης.

Όπως έχουν επισημάνει πολλές έρευνες στο παρελθόν, αυτή η πραγματικότητα ελλοχεύει αρκετούς κινδύνους, ιδιαίτερα για τα παιδιά. Νέα έρευνα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Child Development αναφέρει συγκεκριμένα τις επιπτώσεις της κακής χρήσης του διαδικτύου σε μεγαλύτερα παιδιά εφηβικής ηλικίας.

Οι ερευνητές εξέτασαν τα δεδομένα που συγκεντρώθηκαν από μία μελέτη σε 1.750 μαθητές γυμνασίου στο Ελσίνκι, διάρκειας τριών ετών και επικεντρώθηκαν στους παράγοντες που συμβάλλουν στην κακή χρήση του διαδικτύου και στις συνέπειες αυτής για τα παιδιά που ανήκουν στη συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα.

Παράγοντες που συμβάλλουν στην προβληματική χρήση του διαδικτύου

Οι ερευνητές εντόπισαν τρεις βασικούς καθοριστικούς παράγοντες, τη μοναξιά που αισθάνεται ένα παιδί  λόγω ελλιπής κοινωνικοποίησης, τη συμπεριφορά των γονέων και το φύλο. Όσον αφορά τη συμπεριφορά των γονέων, παλαιότερες έρευνες δείχνουν ότι η καλύτερη γονική μέριμνα συνδέεται με χαμηλότερο κίνδυνο κακής χρήσης του διαδικτύου, ενώ όσον αφορά το φύλο οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα αγόρια είναι πιο επιρρεπή στην κακή χρήση του διαδικτύου, καθώς είναι πιο παρορμητικά σε σχέση με τα κορίτσια και πιο επιρρεπή σε εθιστικές συμπεριφορές.

Οι επιπτώσεις

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, η προβληματική χρήση του διαδικτύου σχετίζεται με υψηλότερα επίπεδα κατάθλιψης σε παιδιά αυτής της ηλικίας. Οι ερευνητές εστίασαν στην παράλληλη σχέση που έχει η προβληματική χρήση του διαδικτύου και η καταθλιπτική συμπεριφορά και φαίνεται ότι με τον παροδο του χρόνο το ένα ενισχύει το άλλο και αμφίδρομα.

“Πιστεύουμε ότι η προβληματική χρήση του διαδικτύου και τα συμπτώματα κατάθλιψης είναι πιο πιθανό να συνυπάρχουν, αντί να καθορίζουν το ένα το άλλο. Είναι πιθανό να ενισχύουν το ένα το άλλο με την πάροδο του χρόνου” αναφέρει ο Toth Kiraly, επικεφαλής της έρευνας.

Σύμφωνα με τον ειδικό, τα παιδιά περνούν περισσότερο χρόνο στο διαδίκτυο στα μέσα της εφηβείας και όσο μεγαλώνουν ο χρόνος αυτός τείνει να μειώνεται, καθώς ωριμάζουν.

Πηγή: sciencedaily.com


Πηγή