Τετάρτη , 20 Οκτώβριος 2021

Η επιθυμία να επιτύχει το παιδί σας μπορεί να επηρεάσει την ψυχική του υγεία

Οι γονείς συχνά ασκούν πίεση στα παιδιά να έχουν καλές επιδόσεις στο σχολείο ή στις δραστηριότητες, αγνοώντας τον αντίκτυπο που έχει στην ψυχολογία τους.

Η Εθνική Ακαδημία των ΗΠΑ ( Επιστημών, Μηχανικής και Ιατρικής) συνιστά στους γονείς «να είναι σε εγρήγορση από την πρώιμη παιδική ηλικία και να μην επενδύουν υπερβολικά στη « δημιουργία βιογραφικού » του παιδιού».

Από μελέτες που έχουν γίνει, διαπιστώθηκε ότι ακόμα και τα μικρά παιδιά αισθάνονται πλέον ανταγωνιστικά και ανησυχούν ότι οι φίλοι τους είναι καλύτεροι μαθητές απ΄ότι τα ίδια.

Πώς οι γονείς λοιπόν μπορούν να χαλαρώσουν την πίεση που ασκούν στα παιδιά για καλύτερες επιδόσεις και παράλληλα να τα ενθαρρύνουν να προσπαθούν;

Ακολουθούν οι εξής τρόποι τους οποίους κι εσείς μπορείτε να δοκιμάσετε:

Ξανασκεφτείτε το πρόγραμμά σας

Βεβαιωθείτε ότι τα παιδιά σας κοιμούνται αρκετά (τα παιδιά σχολικής ηλικίας χρειάζονται 9 έως 11 ώρες βραδινό ύπνο) και τρώνε σωστά. Και τα δύο βοηθούν τα παιδιά να διαχειριστούν τα αγχωτικά συναισθήματα. Τα παιδιά σχολικής ηλικίας χρειάζονται επίσης μία ή δύο ώρες παιχνιδιού κάθε μέρα, και αυτό δεν αφορά το χρόνο μπροστά στην οθόνη. Το αδόμητο παιχνίδι στην πραγματικότητα ενισχύει την ανάπτυξη του προμετωπιαίου φλοιού του εγκεφάλου, το οποίο βοηθά στην επίλυση προβλημάτων και τη συναισθηματική ρύθμιση.

Αγκαλιάστε την αποτυχία

«Οι γονείς στις μέρες μας δεν μπορούν να αφήσουν στα παιδιά το χώρο που χρειάζονται για να μάθουν από τα λάθη τους, τα οποία τα ονομάζω μη καταστροφικές οδυνηρές αποτυχίες», λέει ο Alex Russell, κλινικός ψυχολόγος στο Τορόντο, ο οποίος συνεργάζεται τόσο με παιδιά όσο και με ενήλικες. Τονίζει επίσης, ότι το παιδί πρέπει να γνωρίσει την αποτυχία και να μάθει να τη διαχειρίζεται. Κάτι τέτοιο όμως προϋποθέτει αυτονομία ανάλογα με την ηλικία του, φυσικά.

distixismeno paidi

Αναπτύξτε μια σχέση εμπιστοσύνης με το παιδί

Τα παιδιά που αισθάνονται συνδεδεμένα με τους γονείς τους γνωρίζουν ότι το σπίτι είναι ένα ασφαλές μέρος όπου μπορούν να απαλλαγούν από το άγχος και ότι δεν είναι μόνα με τα προβλήματά τους. Ένας γονιός που έχει άριστη σχέση με το παιδί του μπορεί να το βοηθήσει να αντιμετωπίσει τις φοβίες ή τυχόν προβλήματα συμπεριφοράς.

Εάν δυσκολεύεστε να καταλάβετε πώς να διαχειριστείτε τα συναισθήματα του παιδιού σας, ίσως θα πρέπει να αναζητήσετε βοήθεια ειδικού. Ειδικά αν το παιδί σας παλεύει με το άγχος – λείπει από το σχολείο, έχει σωματικά συμπτώματα, όπως πονοκεφάλους, άρνηση για φαγητό- , τότε μάλλον ήρθε η ώρα να μιλήσετε με το γιατρό σας .

«Οι διαταραχές άγχους είναι η πιο κοινή διαταραχή ψυχικής υγείας και η πιο θεραπεύσιμη. Και σχεδόν πάντα ξεκινούν κατά την παιδική ηλικία», λέει ο Michele Kambolis, παιδοθεραπευτής και οικογενειακός θεραπευτής στο Βανκούβερ στο todaysparent.com


Πηγή