Τετάρτη , 3 Μάρτιος 2021

Η σημασία του πρωινού γεύματος στην εγκυμοσύνη

Το πρωινό είναι το πρώτο κι πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας και το ίδιο ισχύει και την περίοδο της εγκυμοσύνης. Με ένα το κατάλληλο πρωινό ξεκινάτε τη μέρα σας με ένα γεύμα γεμάτο βιταμίνες και άλλα πολύτιμα θρεπτικά συστατικά για εσάς και το μωρό.

Τι πρέπει να περιλαμβάνει το πρωινό της εγκύου;

Το ιδανικό πρωινό την ιδιαίτερη αυτή περίοδο αποτελείται από συνδυασμό θρεπτικών τροφών, πλούσια σε πολύτιμα και απαραίτητα συστατικά για τη μέλλουσα μαμά και το έμβρυο.

Τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες
Τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες βοηθούν στη μείωση της χοληστερόλης, στη σταθεροποίηση του σακχάρου στο αίμα και προλαμβάνουν τη δυσκοιλιότητα. Σύμφωνα με τους ειδικούς, η μέλλουσα μαμά πρέπει να προσλαμβάνει 25-35 γραμμάρια φυτικών την ημέρα, είναι συνεπώς απαραίτητα να συμπεριλαμβάνονται στα περισσότερα γεύματα της ημέρας. Τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες είναι η βρόμη, το σπανάκι, τα φρούτα και τα λαχανικά.

Τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη
Η πρωτεΐνη είναι πολύ σημαντική για την υγιή ανάπτυξη του μωρού. Τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη είναι το γιαούρτι, τα αυγά, τα τυριά και το φυστικοβούτυρο.

Τροφές πλούσιες σε σίδηρο
Η αναιμία είναι ιδιαίτερα συνήθης κατά την κύηση και σηματοδοτεί την ανεπαρκή έλλειψη σε σίδηρο που είναι αναγκαίος για τη μέλλουσα μητέρα και το έμβρυο. Η επαρκής πρόσληψη σιδήρου, μειώνει τις πιθανότητες για πρόωρο τοκετό και γέννησης του μωρού με χαμηλό βάρος. Σύμφωνα με τους διεθνείς οργανισμούς, οι απαιτήσεις σε σίδηρο την περίοδο της εγκυμοσύνης είναι 27mg την ημέρα. Τροφές για πρωινό πλούσιες σε σίδηρο είναι το σπανάκι, τα αποξηραμένα φρούτα και η βρόμη.

Τρόφιμα ολικής άλεσης
Τα τρόφιμα ολικής άλεσης είναι πλούσια σε βιταμίνη D, φυτικές ίνες και υδατάνθρακες. Για το πρωινό σας μπορείτε να επιλέξετε ψωμί ή φρυγανιές ολικής άλεσης ή πλιγούρι βρόμης.

Τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε ασβέστιο
Το ασβέστιο βοηθάει στην ανάπτυξη των οστών του μωρού, παράλληλα όμως είναι απαραίτητο για την λειτουργία της καρδιάς, των νεύρων, αλλά και των μυών. Οι ανάγκες σε ασβέστιο διαφέρουν ανάλογα με την ηλικία και άλλους παράγοντες και η έλλειψή του μπορεί να προκαλέσει σοβαρές επιπλοκές. Ωστόσο, σύμφωνα με το Αμερικανικό Κολλέγιο Μαιευτήρων και Γυναικολόγων, μία εγκυμονούσα  χρειάζεται περίπου 1.000mg ασβεστίου την ημέρα. Τροφές πλούσιες σε ασβέστιο για το πρωινό σας είναι τα γαλακτοκομικά, τα αποξηραμένα σύκα και τα αμύγδαλα.

Πηγή: whattoexpect.com


Πηγή