Κυριακή , 3 Ιούλιος 2022

Ο απόλυτος οδηγός για τον ύπνο του μωρού

Ο ύπνος του μωρού είναι από τα ζητήματα που απασχολούν πολύ τους νέους γονείς, δεδομένου μάλιστα περνάει από πολλά και διαφορετικά στάδια τον πρώτο χρόνο ζωής.

Πόσες ώρες κοιμούνται τα μωρά;

Το πόσες ώρες ύπνου χρειάζεται το μωρό εξαρτάται από την ηλικία του και το αναπτυξιακό στάδιο που βρίσκεται. Το ίδιο ισχύει και για τη διάρκεια που έχει ο κάθε ύπνος του μέσα στη μέρα ή το βράδυ.

  • Μωρό 0-3 μηνών: Από τη γέννησή του μέχρι και τον τρίτο περίπου μήνα το μωρό χρειάζεται 14-17 ώρες ύπνου την ημέρα, ενώ ο κάθε του ύπνος έχει διάρκεια από δύο με τέσσερις ώρες.
  • Μωρό 4-6 μηνών: Μετά τον τέταρτο μήνα το μωρό κοιμάται από 12 έως 16 ώρες και παράλληλα αρχίζουν να κοιμούνται περισσότερες ώρες συνεχόμενα το βράδυ.
  • Μωρό 7-11 μηνών: Η διάρκεια του ύπνου του μωρού είναι η ίδια με παραπάνω, ωστόσο ο ύπνος κατά τη διάρκεια της ημέρας μειώνεται στις δύο με τρεις ώρες, ενώ το βράδυ μπορεί να κοιμηθεί και από δέκα έως δώδεκα ώρες συνεχόμενα.

Tips για τον ύπνο του μωρού

Βοηθήστε το μωρό να καταλάβει πότε είναι μέρα και πότε νύχτα

Τα μωρά όταν γεννιούνται το βιολογικό τους ρολόι δεν είναι συντονισμένο με αποτέλεσμα να μη γνωρίζουν πότε είναι μέρα, πότε νύχτα. Συντονίζεται από μόνο του όσο το μωρό μεγαλώνει, ωστόσο μπορείτε κι εσείς να το βοηθήσετε. Ο πιο απλός τρόπος είναι να το εκθέτετε στο φως του ήλιου την ημέρα, ενώ αντίθετα, το βράδυ προτιμήστε το λιγότερο έντονο φως.

Υιοθετήστε μία ρουτίνα ύπνου

Η υιοθέτηση μίας ρουτίνας ύπνου βοηθάει το μωρό να ηρεμήσει, να χαλαρώσει και τελικά να κοιμηθεί καλύτερα. Η ρουτίνα αυτή μπορεί να περιλαμβάνει ένα απογευματινό μπάνιο, το διάβασμα παραμυθιού κ.α.

Εάν το μωρό δεν νυστάζει, μην το πιέστε να κοιμηθεί

Δεν θα το κάνετε να νυστάξει με το ζόρι και το πιθανότερο είναι να του προκαλέσετε υπερένταση και εκνευρισμό. Αντιθέτως προσπαθήστε να κάνετε μία δραστηριότητα που θα το χαλαρώσει, όπως βρεφικό μασάζ ή να το διαβάσετε ένα παραμύθι.

Αποφύγετε να έχετε δωμάτιο που κοιμίζετε το μωρό ανοιχτή τηλεόραση ή άλλη ηλεκτρονική συσκευή

Τα κινητά τηλέφωνα, οι τηλεοράσεις, τα laptop και οι λοιπές ηλεκτρονικές συσκευές εκπέμπουν μπλε ακτινοβολία που κρατά τον εγκέφαλο σε εγρήγορση και αναστέλλει τον ύπνο.

Ξύπνησε το μωρό μέσα στη νύχτα; Δώστε του την ευκαιρία να κοιμηθεί ξανά μόνο του

Είναι πολύ πιθανό να μην έχει ξυπνήσει τελείως και να είναι σε θέση να κοιμηθεί ξανά μόνο του. Ένα το κλάμα συνεχίζεται και γίνεται πιο έντονο σπεύστε κοντά του.

Στη φροντίδα του μωρού το βράδυ αποφύγετε τις έντονες δραστηριότητες

Ακόμα και αν το μωρό ξυπνήσει το βράδυ για τάισμα ή για οποιονδήποτε άλλο λόγο, κρατήστε το με ηρεμία και αποφύγετε τις έντονες δραστηριότητες, όπως τα παιχνίδια, το γαργάλημα ή ακόμα και την οπτική επαφή. Όλα αυτά είναι εξαιρετικά ενδιαφέρονται για το μωρό και αντί να χαλαρώσει και να κοιμηθεί, θα έχετε το αντίθετο αποτέλεσμα.

odigos upnou mwrou 1

Συμβουλές για να κοιμάται το μωρό με ασφάλεια στην κούνια

Η ασφάλεια του μωρού είναι το κύριο μέλημα του γονιού. Σύμφωνα με την Αμερικανική Επιτροπή Ασφαλείας CPCS (Consumer Product Safety Commission), η κούνια είναι υπεύθυνη για το μεγαλύτερο ποσοστό των βρεφικών θανάτων σε σχέση με άλλα βρεφικά προϊόντα. Τι πρέπει λοιπόν να προσέξετε;

  • Τα ανυψωμένα πλαϊνά της κούνιας πρέπει να είναι τουλάχιστον 66 εκατοστά πάνω από το στρώμα, όταν αυτό βρίσκεται στην χαμηλότερη θέση.
  • Εάν έχετε κούνια με κάγκελα, η απόσταση μεταξύ των ράβδων ή των σανιδών δεν πρέπει να ξεπερνάει τα 6 εκατοστά. Σε αντίθετη περίπτωση, ελλοχεύει ο κίνδυνος να παγιδευτεί το κεφάλι του μωρού ανάμεσά τους.
  • Το στρώμα της κούνιας πρέπει να είναι ανατομικό, σκληρό και να εφαρμόζει πολύ καλά στον σκελετό της κούνιας.
    Ανά τακτά διαστήματα ελέγχετε εάν η κούνια είναι σταθερή και όλα τα εξαρτήματα καλά βιδωμένα.
  • Αποφύγετε να τοποθετείτε μαξιλάρια, κουβέρτες και ογκώδη παιχνίδια στην κούνια.
  • Τα κρεμαστά παιχνίδια θα πρέπει να αφαιρούνται μετά την ηλικία των 5 μηνών όπου το παιδί μπορεί πλέον να σηκώνεται.

odigos upnou mwrou 3

Ύπνος μαζί με το μωρό: Ναι ή όχι;

Ο ύπνος μαζί με το μωρό στο ίδιο κρεβάτι ή στο λίκνο ακριβώς δίπλα, είναι γνωστός και με τον όρο “co-sleeping” και έχει αποτελέσει αντικείμενο έρευνας τα τελευταία χρόνια.

Τα οφέλη του co-sleeping έχουν αποδειχθεί πολλά με πρώτο και κύριο το ότι το μωρό είναι κοντά στη μητέρα και μπορεί να την δει, να την ακούσει, να την αγγίξει και να τη μυρίσει. Επίσης:

  • Η διαδικασία του θηλασμού είναι πιο εύκολη
  • Μαμά και μωρό κοιμούνται πιο ήρεμα και μειώνεται η παραγωγή των ορμονών που σχετίζονται με το στρες.
  • Συμβάλλει θετικά στην υγεία του μωρού
  • Μειώνει τον κίνδυνο του Αιφνίδιου Βρεφικού Θανάτου

Ο ύπνος μαζί με το μωρό, συνεπώς, θεωρείται ωφέλιμος, είναι σημαντικό ωστόσο να τηρούνται τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας όπως να υπάρχει αρκετός ελεύθερος χώρος στο κρεβάτι, το στρώμα να είναι σκληρό κ.α.


Πηγή