Πέμπτη , 28 Οκτώβριος 2021

Προβιοτικά: Ποια τα οφέλη στην υγεία του παιδιού;

Γνωρίζετε τα οφέλη των προβιοτικών για τους ενήλικες αλλά αναρωτιέστε αν είναι τα ίδια και για τα παιδιά. Κυρίως όμως σας προβληματίζει πόσο κατάλληλα θεωρούνται για τα παιδιά.

Τι είναι τα προβιοτικά

Τα προβιοτικά είναι ζωντανοί μικροοργανισμοί που συμβάλλουν στην καλή υγεία του εντέρου. Τα « καλά» βακτήρια, βοηθούν στην πέψη του τροφών και χτίζουν ασπίδα προστασίας κατά των λοιμώξων.

Επιστημονικές μελέτες έδειξαν, ότι μητέρες που λάμβαναν προβιοτικά κατά τον 9ο μήνα της κύησης αλλά και τους πρώτους μήνες τους θηλασμού, μείωσαν σημαντικά την εμφάνιση εκζέματος και εποχικών αλλεργιών στα παιδιά τους. Ωστόσο , δεν είναι σαφές εάν το σώμα ενός αναπτυσσόμενου παιδιού μπορεί να «αξιοποιήσει» τα προβιοτικά προς όφελός του.

Υπάρχουν δύο κύριοι τύποι προβιοτικών που διατίθενται ως συμπληρώματα ή φυσικά σε ορισμένα τρόφιμα:

Lactobacillus: Αυτός ο τύπος προβιοτικού υπάρχει στις ετικέτες γιαουρτιού, αλλά βρίσκεται επίσης σε ζυμωμένα τρόφιμα. Αυτά τα «καλά βακτήρια» είναι ιδιαίτερα χρήσιμα για άτομα που έχουν πρόβλημα στην πέψη της λακτόζης ενώ βοηθούν και στη διάρροια των παιδιών.

Bifidobacterium: Αποτελούν μια ομάδα βακτηρίων που διαβιούν στο ανθρώπινο έντερο και συντελούν στην πρόληψη μόλυνσης από άλλα βακτήρια, όπως το E.coli, και στην πέψη υδατανθράκων και φυτικών ινών μέσω της απελευθέρωσης λιπαρών οξέων βραχείας αλύσου.

Πώς να δώσετε στα παιδιά προβιοτικά

Σε γενικές γραμμές, οι παιδίατροι συνιστούν στα παιδιά να λαμβάνουν προβιοτικά από τρόφιμα αντί για συμπληρώματα χωρίς ιατρική συνταγή. Τα τρόφιμα που έχουν προβιοτικά είναι:

  • Κεφίρ
  • Γιαούρτι, το οποίο είναι παχύτερο από το κεφίρ
  • Κομπούχα, ένα ποτό χαμηλής περιεκτικότητας σε θερμίδες, ζυμωμένο με μαύρο τσάι
  • Sauerkraut, ένα γερμανικό συνοδευτικό με ζυμωμένο λάχανο
  • Kimchi, ένα κορεάτικο συνοδευτικό που μπορεί να είναι πικάντικο
  • Tempeh, ένα πλούσιο προϊόν σόγιας που έχει υποστεί ζύμωση και μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο τηγάνισμα
  • Ψωμί μαγιάς
  • Τουρσιά

Μερικά από αυτά τα τρόφιμα μπορεί να είναι απολαυστικά για τα παιδιά, όπως το να φάνε ένα φλιτζάνι γιαούρτι με φρέσκα φρούτα ή ένα κουταλάκι του γλυκού μέλι. Το κεφίρ πωλείται συχνά σε γεύσεις φιλικές για παιδιά, όπως μάνγκο, βατόμουρο και φράουλα.

probiotics1

Πρέπει να δίνετε συμπληρώματα προβιοτικών στα παιδιά;

Μιλήστε με το γιατρό σας πριν δώσετε κάθε είδους συμπληρώματα στο παιδί σας, συμπεριλαμβανομένων των προβιοτικών.Τα συμπληρώματα διατροφής δεν ρυθμίζονται από την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων (FDA), επομένως δεν υπάρχουν επίσημες συστάσεις για δόσεις ή το χρονικό διάστημα λήψης τους.

Εάν το παιδί σας παίρνει αντιβιοτικά , τα προβιοτικά μπορεί να μειώσουν τις παρενέργειες όπως προβλήματα πέψης ενώ αν έχει διαγνωστεί με σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου, η προσθήκη συμπληρωμάτων Bifidobacterium, πιθανόν να το βοηθήσει.

Σε κάθε περίπτωση ο γιατρός είναι αυτός που θα σας υποδείξει τι ακριβώς πρέπει να κάνετε.

Πηγή: webmd.com


Πηγή