Κυριακή , 26 Ιούνιος 2022

Πόσα κιλά μπορείτε να χάσετε πραγματικά σε μια εβδομάδα

Η απώλεια βάρους απαιτεί χρόνο κι αυτό είναι απολύτως φυσιολογικό.

Δεν το λέμε εμείς αλλά οι ειδικοί. Η απώλεια έστω και ενός κιλού εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως ο μεταβολισμός το αρχικό βάρος, το πρόγραμμα ύπνου, η διατροφή, ο τρόπος ζωής σας.

Έτσι, όταν κάποιος ρωτά, «πόσο βάρος μπορώ να χάσω σε μια εβδομάδα;» δεν υπάρχει πραγματικά σαφής απάντηση που να αφορά τους πάντες.

Θα πρέπει επίσης να ξεκαθαριστεί το εξής: τι μπορείτε να χάσετε και τι πρέπει να χάσετε είναι δύο διαφορετικά πράγματα. «Αν θέλετε να χάσετε βάρος και να το διατηρήσετε, ένα έως δύο κιλά την εβδομάδα είναι ένας ρεαλιστικός στόχος », λέει η Lauren Slayton, MS, RD .

Τι θα πρέπει να έχετε υπόψιν σας

Απώλεια υγρών

«Αν χάσετε βάρος πολύ γρήγορα, πιθανότατα δεν προέρχεται από λίπος», σημειώνει η Alexandra Sowa, MD, MA . Είναι πιθανό να είναι μόνο υγρά.

Επομένως, εάν προσπαθείτε να χάσετε βάρος, να θυμάστε ότι μόνο και μόνο επειδή ο αριθμός στη ζυγαριά ανεβαίνει ή μειώνεται γρήγορα δεν σημαίνει ότι επιτυγχάνετε τα αποτελέσματα που στοχεύετε. « Η αργή και σταδιακή απώλεια βάρους είναι συνήθως σημάδι ότι το σώμα σας χάνει πραγματικά λίπος αντί για μύες ή νερό», προσθέτει η Alexandra Sowa.

Θερμιδικό έλλειμμα

Εάν σκέφτεστε να χάσετε βάρος, θα θέλετε να εστιάσετε σε ένα έλλειμμα θερμίδων. Η Dina Khader, RD, CDN συνιστά να ζητήσετε από τον γιατρό σας να πραγματοποιήσει ανάλυση βιοηλεκτρικής εμπέδησης για τη μέτρηση της σωματικής σας σύστασης . Με αυτό τον τρόπο θα γνωρίζετε τη μυϊκή σας μάζα και το ποσό των θερμίδων που καίτε σε κατάσταση ηρεμίας. Θα μάθετε επίσης πόσες θερμίδες θα πρέπει να καταναλώνετε την ημέρα για να χάσετε ένα έως δύο κιλά την εβδομάδα.

Ύπνος

«Επτά ώρες ύπνου είναι ζωτικής σημασίας για την απώλεια βάρους», λέει η Sowa. Συχνά ανακαλύπτει ότι πολλοί από τους ασθενείς της που αγωνίζονται να χάσουν βάρος υποφέρουν στην πραγματικότητα από αδιάγνωστη άπνοια ύπνου. Αυτή η διαταραχή ύπνου συνεπάγεται ότι το σώμα δεν λαμβάνει την κατάλληλη οξυγόνωση που χρειάζεται τη νύχτα, με αποτέλεσμα να αισθάνεστε κόπωση. «Και όταν είστε κουρασμένοι το σώμα σας λαχταρά υδατάνθρακες για ενέργεια», λέει η Sowa, κι αυτό επηρεάζει την προσπάθεια απώλειας βάρους.

Στρες

Σε περιόδους έντονου στρες είναι δύσκολο να χάσετε βάρος. «Το σώμα σας γνωρίζει ότι είστε αγχωμένη. Προσπαθήστε λοιπόν να εξαλείψετε το άγχος στη ζωή σας όταν προσπαθείτε να χάσετε βάρος. Δώστε προτεραιότητα στον εαυτό σας και εστιάστε στην προσπάθειά σας», τονίζει η Alexandra Sowa.

posa kila mporo na xaso se mia evdomada2

Συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να χάσετε βάρος σε μια εβδομάδα

Μην τρώτε αργά το βράδυ

Δεν χρειάζεται να ακολουθήσετε πλήρως τη μέθοδο 16:8 , αλλά το να τρώτε μεταξύ ενός συγκεκριμένου χρονικού πλαισίου μπορεί να είναι εξαιρετικά ευεργετικό για την απώλεια βάρους.

Τρώτε περισσότερη πρωτεΐνη

Οι πρωτεΐνες φυτικής προέλευσης (πρωτεΐνες μπιζελιού ή φυτρωμένου ρυζιού) δεν καταπονούν τα νεφρά. Αλλά αν σας αρέσει το κρέας και το ψάρι, προτιμήστε άπαχα κρέατα όπως κοτόπουλο και γαλοπούλα. Άλλες εξαιρετικές πηγές πρωτεΐνης είναι ο σολομός και τα φασόλια.

Ασκήσεις με βάρη

Να θυμάστε ότι οι ασκήσεις με βάρη είναι το κλειδί για τη διατήρηση των μυών που χρειάζεστε αλλά και για να κάψετε θερμίδες.

posa kila mporo na xaso se mia evdomada1

Ενυδάτωση

Η μέτρηση θερμίδων, η άρση βαρών και τα γεύματα πρωτεΐνης δεν σημαίνουν τίποτα αν δεν είστε ενυδατωμένοι. Στην πραγματικότητα, η αφυδάτωση μπορεί να προκαλέσει περισσότερη απώλεια βάρους σε νερό παρά λίπους.

Συμβουλευτείτε έναν ειδικό

Εάν διαπιστώσετε ότι τίποτα δεν λειτουργεί, ακόμα και αφού κάνετε τις απαραίτητες προσαρμογές (π.χ. ύπνος, πρόσληψη θερμίδων), συμβουλευτείτε έναν διατροφολόγο ή/και γιατρό. Μπορούν να σας βοηθήσουν να αναπτύξετε ένα πρόγραμμα που είναι πιο συγκεκριμένο και προσαρμοσμένο στις ανάγκες του σώματός σας.

Πηγή: womenshealthmag.com


Πηγή