Τετάρτη , 26 Ιανουάριος 2022

Το "ευ ζην" της μέλλουσας μαμάς – Γιατί είναι σημαντικό;

Γνώριζες ότι η κακή υγεία της εγκύου – η σωματική και η ψυχολογική- μπορεί να οδηγήσει σε πρόωρο τοκετό ή την εμφάνιση διάφορων προβλημάτων υγείας για τη μέλλουσα μητέρα και το έμβρυο; Κι όμως, το well-being την περίοδο της εγκυμοσύνης είναι πολύ σημαντικό τόσο για εσένα, όσο και για το μωρό σου.

Τι σημαίνει όμως well-being; Είναι αρκετό να τρέφεσαι σωστά και να φροντίζεις το σώμα σου ή υπάρχουν και άλλα πράγματα που πρέπει να λάβεις υπόψιν;

Το well-being είναι μία σύνθετη έννοια και περιλαμβάνει πολλά πράγματα.  Σύμφωνα με το wellbeingformothers.com yπάρχει το βιολογικό well-being, το ψυχολογικό και το κοινωνικό.

Βιολογικό well-being (biological well-being)

To βιολογικό well-being περιλαμβάνει την ισορροπημένη διατροφή, τον επαρκή ύπνο και τη συστηματική άσκηση. Όσον αφορά τη διατροφή σου, σίγουρα ήδη θα γνωρίζεις ότι καλό είναι να αποφεύγεις το ωμό κρέας, το ωμό ψάρι και τα μη παστεριωμένα προϊόντα. Απόφυγε τις επεξεργασμένες τροφές, τα έτοιμα γεύματα και ένταξε στη διατροφή σου όσο το δυνατόν περισσότερα φρούτα, λαχανικά και σπιτικά γεύματα από αγνά υλικά και φρεσκομαγειρεμένα. Οι τροφές πλούσιες σε λιπαρά και ζάχαρη δεν ωφελούν ούτε εσένα, ούτε το μωρό σου συνεπώς καλό είναι να της περιορίσεις όσο μπορείς.

Η συστηματική άσκηση την περίοδο της εγκυμοσύνης θα σε κρατήσει δυνατή και υγιή. Θα σε τονώσει ψυχολογικά και θα σε προετοιμάσει για τον τοκετό.

Ο επαρκής ύπνος είναι κάτι που χρειάζεται ο οργανισμός σου. Την περίοδο της εγκυμοσύνη το σώμα σου δουλεύει πολύ σκληρά για να μεγαλώσει το μωρό σου, για αυτό και συχνά θα αισθάνεσαι κουασμένη και εξαντλημένη. Προσπάθησε να κοιμάσαι όσο περισσότερο μπορείς, ακόμα και κατά τη διάρκεια της ημέρας με μικρούς υπνάκους.

Ψυχολογικό well-being (emotional well-being)

Και ενώ πολλά λέγονται για το τι κάνει να τρώει η μέλλουσα μαμά και τι όχι, τι κάνει να πίνει και τι όχι, εάν κάνει να γυμνάζεται, τι είδος γυμναστική να κάνει, πολλές φορές ξεχνάμε τη σημασία του συναισθηματικού “ευ ζην”. Το στρες και το άγχος κρύβονται πίσω από πληθώρα προβλήματων υγείας και μπορεί να πεηρεάσει την εξέλιξη της εγκυμοσύνης και την υγεία του εμβρύου. Προσπάθησε να αποβάλεις το άγχος από την καθημερινότητά σου όσο γίνεται και να χαρείς την εγκυμοσύνη σου με τις καλές και τις λιγότερες καλές της στιγμές.

Κοινωνικό well-being (social well-being)

Την περίοδο της εγκυμοσύνης βιώνεις πρωτόγνωρες αλλαγές και συναισθηματα και είναι σημαντικό να έχεις ανθρώπους δίπλα σου που σε στηρίζουν, που σε νοιάζονται και στους οποίους μπορείτε να μιλήσεις και να εκφραστείς. Φίλες σου που έχουν ήδη γίνει μαμάδες μπορούν να σε συμβουλεύσουν, να σε καταλάβουν, αλλά και αυτες που δεν είναι σε νοιάζονται και θα σε βοηθήσουν να προσαρμοστείς στη νέα αυτή καθημερινότητα και στον νέο σου ρόλο.


Πηγή