Κυριακή , 26 Σεπτέμβριος 2021

Τροφές που πρέπει να αποφεύγετε κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης σας

Βεβαιωθείτε ότι γνωρίζετε ποια τρόφιμα πρέπει να τρώτε και ποια να αποφεύγετε κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης σας.

Ορισμένα είδη τυριών

Μην τρώτε μαλακά είδη τυριών όπως brie, camembert ή ροκφορ. Θα πρέπει επίσης να αποφεύγετε τα τυριά όπως το μπλε Δανίας ή την γοργκόνζολα. Τα συγκεκριμένα τυριά μπορεί να περιέχουν λιστέρια, έναν τύπο βακτηρίων που μπορούν να βλάψουν το αγέννητο μωρό σας.

Παρόλο που η λοίμωξη με λιστερία είναι σπάνια, είναι σημαντικό να ξέρετε ότι πρέπει να προφυλαχθείτε από αυτή, κατά την εγκυμοσύνη, επειδή ακόμη και μια ήπια μορφή ασθένειας σε μια έγκυο γυναίκα μπορεί να οδηγήσει σε αποβολή, θάνατο ή σοβαρή ασθένεια.

Μπορείτε να φάτε σκληρά τυριά, όπως τσένταρ, η παρμεζάνα ή όποια τυριά παρασκευάζονται με μη παστεριωμένο γάλα. Τα σκληρά τυριά δεν περιέχουν τόσο νερό όσο τα μαλακά τυριά, έτσι τα βακτήρια είναι λιγότερο πιθανό να αναπτυχθούν σε αυτά. Πολλοί άλλοι τύποι τυριών είναι κατάλληλοι προς κατανάλωση κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, αλλά πριν βεβαιωθείτε ότι είναι κατασκευασμένα από παστεριωμένο γάλα. Μερικά από αυτά είναι το τυρί cottage,η μοτσαρέλα, το τυρί κρέμα, το χαλούμι, το κατσικίσιο τυρί ή η φέτα.

Πατέ

Αποφύγετε όλους τους τύπους pâté, ακόμη και των λαχανικών καθώς μπορεί να περιέχουν λιστέρια.

Ωμά ή ελάχιστα μαγειρεμένα αυγά

Βεβαιωθείτε ότι τα αβγά που πρόκειται να φάτε είναι κατάλληλα μαγειρεμένα και δεν είναι υγρός ούτε ο κρόκος αλλά ούτε και το ασπράδι. Αυτό αποτρέπει τον κίνδυνο τροφικής δηλητηρίασης από σαλμονέλα. Μην τρώτε τρόφιμα που περιέχουν ωμά αυγά, όπως η σπιτική μαγιονέζα. Εάν θέλετε να φάτε κάποιο φαγητό που έχει ωμό ή μερικώς μαγειρεμένο αυγό, χρησιμοποιήστε παστεριωμένα αυγά.

diatrofi stin egkimosini 4

Ωμό ή ελάχιστα μαγειρεμένο κρέας

Μαγειρέψτε καλά όλα τα κρέατα και τα πουλερικά πριν τα καταναλώσετε. Το ίδιο να κάνετε και με τα μπιφτέκια σας. Πρέπει να είναι καλοψημένα.

Μην τρώτε ωμό κρέας. Η τοξοπλάσμωση είναι μια λοίμωξη που προκαλείται από ένα παράσιτο που μπορεί να βρεθεί στο κρέας, το χώμα (γι’ αυτό και πρέπει να πλένετε καλά τα λαχανικά σας), τα κόπρανα γάτας και το μη φιλτραρισμένο νερό. Εάν είστε έγκυος, η λοίμωξη μπορεί να βλάψει το μωρό σας, αλλά είναι σημαντικό να θυμάστε ότι η τοξοπλάσμωση κατά την εγκυμοσύνη είναι πολύ σπάνια.

Πλύνετε καλά όλες τις επιφάνειες και τα σκεύη πριν και μετά την προετοιμασία ωμού κρέατος. Είναι επίσης σημαντικό να θυμάστε να πλένετε και να στεγνώνετε τα χέρια σας καλά αφού αγγίξετε ωμό κρέας.

diatrofi stin egkimosini 5

Συμπληρώματα που περιέχουν βιταμίνη Α

Μην παίρνετε συμπληρώματα πολλαπλών βιταμινών υψηλής δόσης, συμπληρώματα ιχθυελαίου ή άλλα συμπληρώματα που περιέχουν βιταμίνη Α.

Ορισμένα είδη ψαριών

Το ψάρι περιέχει πρωτεΐνες και απαραίτητα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, επομένως συνιστάται κατά την εγκυμοσύνη.

Ωστόσο, ορισμένοι τύποι ψαριών έχουν υψηλότερα επίπεδα υδραργύρου, τα οποία μπορούν να επηρεάσουν το αναπτυσσόμενο νευρικό σύστημα του μωρού. Είναι σημαντικό να περιορίσετε την πρόσληψη ψαριών με υψηλότερα επίπεδα υδραργύρου.

Sushi

Μην τρώτε σούσι, ωμά οστρακοειδή και αυτό γιατί υπάρχει κίνδυνος μόλυνσης με λιστέρια.

Αν θέλετε να φάτε sushi, προτιμήστε το καλομαγειρεμένο και εκείνο που έχει λαχανικά, όπως αγγούρι ή αβοκάντο.

diatrofi stin egkimosini 3

Έτοιμες σαλάτες

Προτιμήστε τα φρέσκα λαχανικά που θα πλύνετε με τα χέρια σας και όχι τις συσκευασμένες σαλάτες που είναι έτοιμες προς κατανάλωση.

Εγκυμοσύνη: Τι πρέπει να τρώτε;

Οι καλύτερες τροφές που πρέπει να τρώτε είναι εκείνες που είναι φρεσκομαγειρεμένες και πολύ καλά προετοιμασμένες.

πηγή: pregnancybirthbaby.org.au


Πηγή