Παρασκευή , 25 Σεπτέμβριος 2020

Γλαύκωμα: Η διατροφή που μειώνει τον κίνδυνο (έρευνα)

Το γλαύκωμα θεωρείται οφθαλμική πάθηση των ηλικιωμένων, υπάρχει όμως μια απλή διατροφική αλλαγή που μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο.

Σύμφωνα με νέα έρευνα, μια διατροφή χαμηλής περιεκτικότητας σε υδατάνθρακες, μπορεί να προστατεύσει από το γλαύκωμα.

Οι ερευνητές ανέλυσαν δεδομένα για 185.000 νοσηλεύτριες και επαγγελματίες υγείας ηλικίας 40 έως 75 ετών, οι οποίοι συμμετείχαν σε τρεις μεγάλες μελέτες που πραγματοποιήθηκαν στις ΗΠΑ μεταξύ 1976 και 2017.

Κατά τη διάρκεια των μελετών, οι συμμετέχοντες έδιναν πληροφορίες σχετικά με τη διατροφή και την υγεία τους.

Όσοι ακολουθούσαν διατροφή χαμηλής περιεκτικότητας σε υδατάνθρακες και πλούσια σε λιπαρά και πρωτεΐνες φυτικής προέλευσης, είχαν 20% μικρότερο κίνδυνο πρωτοπαθούς γλαυκώματος ανοιχτής γωνίας και πρώιμης απώλειας όρασης.

Το γλαύκωμα είναι η κύρια αιτία τύφλωσης στις Ηνωμένες Πολιτείες και το πρωτοπαθές γλαύκωμα ανοιχτής γωνίας είναι ο πιο κοινός τύπος γλαυκώματος.

Οι ασθενείς έχουν συνήθως λίγα ή καθόλου συμπτώματα, η ασθένεια όμως εξελίσσεται μέχρι που χάνουν την περιφερειακή τους όραση.

«Μια δίαιτα με λίγους υδατάνθρακες και περισσότερα λιπαρά και πρωτεΐνες, έχει ως αποτέλεσμα την παραγωγή μεταβολιτών ωφέλιμων για την πλούσια σε μιτοχόνδρια κεφαλή του οπτικού νεύρου, την οποία προσβάλλει το γλαύκωμα», εξήγησε ο συν-συγγραφέας της μελέτης Δρ. Louis Pasquale, ερευνητής οφθαλμολογίας στο Mount Sinai Health System, στη Νέα Υόρκη.

Οι επιστήμονες τονίζουν ότι μια διατροφή χαμηλών υδατανθράκων δεν σταματά την εξέλιξη του γλαυκώματος σε κάποιον που ήδη έχει την πάθηση, μπορεί όμως να μειώσει τις πιθανότητες για όσους ανήκουν στην ομάδα υψηλού κινδύνου, όπως είναι όσοι έχουν οικογενειακό ιστορικό γλαυκώματος.

Η μελέτη δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό έντυπο Eye.

Πηγή: healthday.com

Διαβάστε επίσης:

Γλαύκωμα πρώιμου σταδίου: Πώς θα αποφύγετε την μόνιμη απώλεια της όρασης

Όραση: Οι σοβαροί κίνδυνοι από την ατμοσφαιρική ρύπανση

Τρεις παθήσεις των ματιών που «προβλέπουν» το Αλτσχάιμερ


Πηγή