Πώς να φτιάξετε τη διάθεσή σας μέσω της… διατροφής!

Μία διατροφή πλούσια σε επεξεργασμένα τρόφιμα και χαμηλή σε λαχανικά έχει συσχετιστεί με κατάθλιψη. Αντίθετα, οι διατροφές που περιλαμβάνουν πολλά φρέσκα προϊόντα συνδέονται με τη βελτίωση της ψυχικής υγείας.

Πιο συγκεκριμένα, μία παλαιότερη μελέτη έδειξε ότι η αυξημένη κατανάλωση λαχανικών σχετίζεται με μεγαλύτερη ευτυχία και ικανοποίηση από τη ζωή.

Τα ευρήματά της ενισχύονται και από μία πρόσφατη έρευνα που πραγματοποιήθηκε φέτος και η οποία απέδειξε ότι υπάρχει ισχυρή σχέση μεταξύ της κατανάλωσης λαχανικών και της βελτίωσης της ψυχικής υγείας.

Πέρα από αυτό όμως, υπάρχουν πολλοί ακόμα λόγοι για να καταναλώνετε περισσότερα λαχανικά. Ακολουθούν μερικοί από τους πιο σημαντικούς.

Βελτιώνουν την ποιότητα του ύπνου σας

Αρκετές μελέτες έχουν εξετάσει τη σχέση μεταξύ της κατανάλωσης λαχανικών και της ποιότητας του ύπνου. «Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι περισσότερα λαχανικά ισούνται με καλύτερο ύπνο, καθώς τα μικροθρεπτικά συστατικά που περιέχουν συμβάλλουν στην προώθηση ενός υγιούς κιρκάδιου ρυθμού», ανέφερε η ειδικός σε θέματα διατροφής Naomi Whittel.

Ενισχύουν την υγεία του εγκεφάλου

 «Τα λαχανικά όπως το αβοκάντο, οι ντομάτες, το λάχανο και το σπανάκι έχουν αντιοξειδωτικά που είναι γνωστό ότι συμβάλλουν στη μείωση της φλεγμονής και έχουν την ικανότητα να προστατεύουν τα ζωτικά σας όργανα όπως το μυαλό σας», δήλωσε στην η διαιτολόγος Tracy Lockwood Beckerman. «Αυτά τα θρεπτικά συστατικά είναι επίσης βασικοί παράγοντες για τη βέλτιστη λειτουργία του εγκεφάλου και τη σταθερότητα της διάθεσης». Τα φυλλώδη πράσινα λαχανικά, όπως το λάχανο και το σπανάκι, είναι ιδιαίτερα ξεχωριστά για την ικανότητά τους να επιβραδύνουν τη μείωση της μνήμης.

Χαρίζουν περισσότερη ενέργεια

Τα πράσινα λαχανικά περιέχουν φολικό οξύ και άλλες βιταμίνες του συμπλέγματος Β που υποστηρίζουν το μεταβολισμό και χαρίζουν ενέργεια όλη την ημέρα.

Βελτιώνουν την πεπτική σας υγεία

Μία διατροφή πλούσιας σε λαχανικά εξασφαλίζει ότι έχετε αρκετές φυτικές ίνες στη διατροφή σας. Οι φυτικές ίνες δεν είναι μόνο σημαντικές για τη διατήρηση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα, αλλά και για την πεπτική σας υγεία, καθώς διοχετεύουν τα καλά βακτηρίδια στο έντερο σας. Αντίθετα, αν δεν τρώτε αρκετά λαχανικά, είναι πιθανό να εμφανίσετε φούσκωμα, δυσκοιλιότητα και άλλα πεπτικά προβλήματα.

Πηγή: businessinsider.com

Διαβάστε επίσης:

Τα 5 λαχανικά που δεν πρέπει να λείπουν από τα γεύματά σας

Ποιες τροφές βοηθούν τον εγκέφαλο να «αντισταθεί» στην κατάθλιψη


Πηγή