Τετάρτη , 17 Αύγουστος 2022

Τα τρόφιμα που είναι πλούσια σε κάλιο και η συμβολή του στην υγεία

Όπως το ασβέστιο και το νάτριο, το κάλιο είναι ένα μέταλλο που βρίσκεται σε ορισμένα τρόφιμα. Έχοντας τη σωστή ποσότητα καλίου στη διατροφή σας θα κρατηθείτε υγιείς, γι ‘αυτό είναι σημαντικό να τρώτε πολλά τρόφιμα πλούσια σε κάλιο.

Το κάλιο είναι ένα απαραίτητο μέταλλο, το οποίο ρυθμίζει την ενδοκυττάρια ισορροπία των υγρών στο σώμα.

Συμβάλλει στη φυσιολογική λειτουργία του νευρικού συστήματος, στη φυσιολογική λειτουργία των μυών και στη διατήρηση της φυσιολογικής αρτηριακής πίεσης.

Πολλά από τα τρόφιμα που τρώτε ήδη περιέχουν κάλιο. Τα τρόφιμα που αναφέρονται παρακάτω έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε κάλιο. Εάν πρέπει να αυξήσετε την ποσότητα καλίου στη διατροφή σας, κάντε υγιεινές επιλογές τροφίμων επιλέγοντας τα παρακάτω στοιχεία για να προσθέσετε στο μενού σας.

Τα φρούτα και τα λαχανικά που είναι πλούσια σε κάλιο

  • Μπανάνες, πορτοκάλια, πεπόνι, βερίκοκα, γκρέιπφρουτ (μερικά αποξηραμένα φρούτα, όπως δαμάσκηνα, σταφίδες και χουρμάδες, έχουν επίσης υψηλή περιεκτικότητα σε κάλιο)
  • Μαγειρεμένο σπανάκι
  • Μαγειρεμένο μπρόκολο
  • Πατάτες
  • Γλυκοπατάτες
  • Μανιτάρια
  • Αρακάς
  • Αγγούρια
  • Κολοκυθάκια
  • Κολοκύθες
  • Φυλλώδη χόρτα

Οι χυμοί φρούτων

  • Χυμός πορτοκαλιού
  • Χυμός ντομάτας
  • Χυμός δαμάσκηνου
  • Χυμός βερίκοκου
  • Χυμός γκρέιπφρουτ
  • Ορισμένα γαλακτοκομικά προϊόντα, όπως το γάλα και το γιαούρτι, έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε κάλιο (χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά ή χωρίς λιπαρά είναι καλύτερη).

Τα ψάρια

  • Τόνος
  • Γλώσσα
  • Γάδος
  • Πέστροφα
  • Πετρόψαρα

Τα φασόλια και τα όσπρια

  • Φασόλια Λίμα
  • Φασόλια Πίντο
  • Φασόλια
  • Σόγια
  • Φακές

Άλλα τρόφιμα που είναι πλούσια σε κάλιο περιλαμβάνουν:

  • Υποκατάστατα αλατιού (διαβάστε τις ετικέτες για να ελέγξετε τα επίπεδα καλίου)
  • Μελάσσα
  • Κρέας και πουλερικά
  • Καστανό και άγριο ρύζι
  • Δημητριακά πίτουρου
  • Ψωμί και ζυμαρικά ολικής αλέσεως
kalio.jpg

Η απαιτούμενη ποσότητα καλίου

Οι γυναίκες θα πρέπει να λαμβάνουν 2.600mg και οι άνδρες θα πρέπει να παίρνουν 3.400mg καλίου κάθε μέρα.

Βέβαια, οι ανάγκες σας μπορεί να είναι διαφορετικές εάν νοσήτε από νεφρική νόσο. Μερικοί άνθρωποι με νεφρική νόσο θα πρέπει να λαμβάνουν λιγότερο κάλιο από τις κατευθυντήριες γραμμές. Εάν τα νεφρά σας δεν λειτουργούν καλά, πάρα πολύ κάλιο θα μπορούσε να παραμείνει στο σώμα σας, το οποίο μπορεί να προκαλέσει νευρικά και μυϊκά προβλήματα. Εάν έχετε νεφρική νόσο και ο γιατρός σας δεν σας έχει ήδη πει ποιο είναι το όριο καλίου σας, ρωτήστε τον σχετικά με αυτό.

Η αναγραφή στην ετικέτα

Για μεγάλο χρονικό διάστημα, το κάλιο δεν αναγραφόταν στις ετικέτες τροφίμων Nutrition Facts των συσκευασμένων ειδών διατροφής. Αλλά από τον Μάιο του 2016, οι κανόνες διατροφικών στοιχείων άλλαξαν και το κάλιο πλέον αναγράφεται.


Πηγή