Κυριακή , 31 Μάιος 2020
Τα λάθη που κάνετε και δημιουργείτε σημάδια από την ακμή

Τα λάθη που κάνετε και δημιουργείτε σημάδια από την ακμή

Αν έχετε παρατηρήσει ότι πολλές φορές μένουν σημάδια στην επιδερμίδα σας μετά από κάποια έξαρση ακμής, τότε μπορεί να ευθύνεστε εσείς και δεν το γνωρίζετε.

Δείτε τι πρέπει να προσέχετε για να μην επιδεινώνετε τα σημάδια της ακμής και για να μην συμβάλλετε -έστω και άθελά σας- στην καταστροφή του δέρματος του προσώπου σας:

Μείνετε μακριά από τον ήλιο

Εκθέτοντας τα σημάδια της ακμής στον ήλιο μπορεί να τα δείτε να σκουραίνουν και να επιβραδύνεται η διαδικασία επούλωσης. Πώς; Η υπεριώδης ακτινοβολία διεγείρει τα μελανοκύτταρα (κύτταρα παραγωγής χρωστικής ουσίας), οδηγώντας σε περαιτέρω αποχρωματισμό του δέρματος.

Πριν βγείτε έξω στον ήλιο, βάλτε ένα ευρέως φάσματος αντηλιακό με δείκτη προστασίας (SPF) 30 ή υψηλότερο. Το ευρέως φάσματος αντηλιακό προστατεύει τόσο από την υπεριώδη ακτινοβολία Β (βραχέα κύματα) όσο και από τις υπεριώδεις ακτίνες Α (μεγάλου μήκους κύματος).

Μην συμπιέζετε ή/και “σπάτε” τα σπυράκια της ακμής

Τα σημάδια, τα οποία αποτελούνται κυρίως από κολλαγόνο, είναι ο τρόπος του σώματός σας για να αυτοεπισκευαστεί. Οι ουλές ακμής δημιουργούν συνήθως εσοχή προς τα μέσα στο δέρμα, λόγω της απώλειας κολλαγόνου από την έντονη φλεγμονή.

Αν “σπάτε” τα σπυράκια της ακμής μόνοι σας, τότε δημιουργείτε μεγαλύτερη φλεγμονή και τραυματισμό του δέρματός σας, κάτι που με τη σειρά του αυξάνει τον αποχρωματισμό και τις ουλές. Επίσης, όταν “σκάει” ένα σπυράκι και βγάζει πύον, ένα ποσοστό από το υγρό εισχωρεί βαθύτερα στο δέρμα, προκαλώντας ακόμη μεγαλύτερη ζημιά στο κολλαγόνο.

Μην χρησιμοποιείτε βιταμίνη Ε για τα σημάδια

Μπορεί να έχετε ακούσει ότι η εφαρμογή βιταμίνης Ε σε μια ουλή/σημάδι θα βοηθήσει να επουλωθεί αυτό γρηγορότερα. Όμως, σύμφωνα με μια έρευνα από το πανεπιστήμιο του Μαϊάμι, εφαρμόζοντας βιταμίνη Ε απευθείας σε μια ουλή μπορεί να έχει αντίθετο αποτέλεσμα και να παρεμποδίσει την επούλωση. Στην συγκεκριμένη μελέτη, η βιταμίνη Ε, είτε δεν είχε καμία επίδραση ή έκανε τα τα πράγματα χειρότερα στο 90% των περιπτώσεων, ενώ το 33% όσων έβαζαν τακτικά βιταμίνη Ε στο δέρμα τους, εκδήλωσαν συμπτώματα δερματίτιδας.

Πηγή: onmed.gr