Κυριακή , 31 Μάιος 2020
Εγκυμοσύνη και δυσκοιλιότητα Πώς μπορείτε να «ανακουφιστείτε» από το ενοχλητικό σύμπτωμα

Εγκυμοσύνη και δυσκοιλιότητα: Πώς μπορείτε να «ανακουφιστείτε» από το ενοχλητικό σύμπτωμα

Όταν οι μέλλουσες μητέρες συζητούν για την εγκυμοσύνη τους, η δυσκοιλιότητα αναφέρεται συχνά στην κουβέντα!

Πολλές από τις εγκυμονούσες δηλώνουν ότι υποφέρουν από δυσκοιλιότητα. Η δυσκοιλιότητα εμφανίζεται συνήθως με την έναρξη του 2ου τριμήνου κύησης, ακόμη και σε γυναίκες που δεν παρουσίαζαν στο παρελθόν κάποιο αντίστοιχο πρόβλημα. Τα καλά νέα είναι πως υπάρχουν κάποιοι τρόποι με τους οποίους μπορείτε να την προλάβετε.

Γιατί δημιουργείται πρόβλημα

Η δυσκοιλιότητα στη διάρκεια της εγκυμοσύνης δεν σχετίζεται μόνο με τη διατροφή σας, αλλά και με τις ορμόνες σας. Το σώμα σας αυτή την περίοδο παράγει περισσότερη προγεστερόνη, η οποία δρα στο σώμα σας χαλαρώνοντας τους μύες σας για να μπορεί να μεγαλώσει το μωρό μέσα σας. Αυτό, ωστόσο, επηρεάζει και το έντερό σας ή το πεπτικό σας σύστημα, που σημαίνει πως οι τροφές που καταναλώνετε τα διασχίζουν με πιο αργό ρυθμό απ’ ότι συνήθως. Η δυσκοιλιότητα κατά την εγκυμοσύνη μπορεί να προκληθεί, επίσης, από την πιο έντονη πίεση που ασκεί η μήτρα μεγαλώνοντας, στα εσωτερικά όργανα και στο έντερό σας, επιβραδύνοντας τις κινήσεις του.

Πώς θα κάνετε το σύστημα να λειτουργήσει

Όταν η λειτουργία του εντέρου χρειάζεται λίγη ενίσχυση, η σωστή διατροφή και η ήπια άσκηση μπορούν να βοηθήσουν πολύ. Είναι σημαντικό να προσλαμβάνετε αρκετές φυτικές ίνες, όπως φρούτα, λαχανικά, δημητριακά και τροφές ολικής άλεσης. Τρόφιμα πλούσια σε φυτικές ίνες είναι:
-τα φρούτα και κυρίως τα αποξηραμένα (δαμάσκηνα, σύκα, χουρμάδες, σταφίδες), βατόμουρα, καρπούζι, ακτινίδια,
-τα λαχανικά και ιδιαίτερα τα πράσινα (μπρόκολο, χόρτα, μαρούλι, ρόκα, σπανάκι),
-δημητριακά πρωινού ολικής άλεσης
-ψωμί ή φρυγανιές ολικής άλεσης ή σίκαλης ή πολύσπορα,
-ζυμαρικά ολικής άλεσης ή σίκαλης
-ρύζι καστανό
-γιαούρτι με πρεβιοτικά [π.χ acidophilus] ώστε να βοηθηθούν τα μικρόβια του εντέρου και να διασπάσουν καλύτερα την τροφή και το έντερο να κινηθεί.

Μην ξεχνάτε να πίνετε άφθονα υγρά, καθώς αυτά βοηθούν τα κόπρανά σας να μαλακώνουν και έτσι να αποβάλλονται ευκολότερα. Προσπαθήστε να πίνετε τουλάχιστον οχτώ ποτήρια νερό την ημέρα και εντάξτε στη διατροφή σας πολλούς φρουτοχυμούς. Πολλές γυναίκες λένε πως τις βοηθά ένα ποτήρι χλιαρό νερό με μερικές σταγόνες λεμόνι.

Όταν αισθάνεστε φουσκωμένη και πρησμένη μπορεί να μην έχετε όρεξη για άσκηση, αλλά μόνο 20 με 30 λεπτά τη μέρα κολύμπι, βάδισμα ή κάποια άλλη ήπια γυμναστική που σας αρέσει, είναι αρκετά για να βοηθήσετε τον οργανισμό σας να ενεργοποιηθεί.

Υπάρχει, επίσης, περίπτωση η δυσκοιλιότητα που έχετε να οφείλεται στα συμπληρώματα βιταμινών ή στο σίδηρο που παίρνετε αυτή την περίοδο, γι’ αυτό συζητήστε το πρόβλημα με το γυναικολόγο σας, μήπως και χρειάζεται να αλλάξει κάτι στα συμπληρώματα που σας έχει συστήσει. Μην κάνετε, όμως, καμιά αλλαγή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του. Αυτό που μπορείτε επιπλέον να τον ρωτήσετε είναι ποιο είδος καθαρτικού είναι ασφαλές στη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Το πιθανότερο είναι να μη σας χρειαστεί, όμως είναι καλό να το έχετε υπόψη σας ως τελευταία λύση στο θέμα της δυσκοιλιότητας.

Και κάτι τελευταίο: να επισκέπτεστε το αποχωρητήριο κάθε φορά που νιώθετε ανάγκη κένωσης, μην το αναβάλλετε. Μερικές φορές οι εγκυμονούσες κάνουν τόσα πολλά που δεν δίνουν την απαραίτητη σημασία στις ανάγκες του σώματος τους. Ωστόσο η ανάγκη για κένωση δεν πρέπει να αναβάλλεται. Η καθυστέρηση της οδηγεί σε περισσότερη αφαίρεση υγρών από τα κόπρανα, καθώς στο παχύ έντερο απορροφάται νερό από τα κόπρανα. Όσο περισσότερο τα κόπρανα παραμένουν στο έντερο τόσο πιο πολύ αφυδατώνονται γεγονός που επιδεινώνει τη δυσκοιλιότητα.

Πηγή: mothersblog.gr