Τρίτη , 16 Απρίλιος 2024
Χαλίμα Άντεν: Το supermodel με τη μαντήλα εξηγεί γιατί εγκατέλειψε τη μόδα για τη θρησκεία της

Χαλίμα Άντεν: Το supermodel με τη μαντήλα εξηγεί γιατί εγκατέλειψε τη μόδα για τη θρησκεία της

Η Χαλίμα Άντεν, το πρώτο supermodel που εμφανίστηκε στην πασαρέλα με χιτζάμπ, έγινε είδηση στα διεθνή ΜΜΕ τον περασμένο Νοέμβριο, όταν και αποφάσισε να εγκαταλείψει τον χώρο της μόδας διότι ήταν ασυμβίβαστος με τη μουσουλμανική θρησκεία της.

Η 23χρονη Χαλίμα μιλάει στο BBC για την απόφασή της να αποχωρήσει από τις πασαρέλες, όπου έκανε μεγάλη καριέρα. Μεγάλωσε στη Μινεσότα μαζί με άλλους Σομαλούς, όπου ζει σήμερα φορώντας μόνο καθημερινά ρούχα, χωρίς μακιγιάζ.

«Είμαι η Χαλίμα από την Κακούμα», λέει, αναφερόμενη στον καταυλισμό προσφύγων στην Κένυα, όπου γεννήθηκε. To σούπερ μόντελ που εμφανίστηκε στο εξώφυλλο του περιοδικού Vogue με τη μαντίλα τα έχει αφήσει όλα πίσω του, υποστηρίζοντας ότι η βιομηχανία της μόδας ήρθε σε σύγκρουση με τη μουσουλμανική πίστη της.

«Αισθάνομαι πιο άνετα από ποτέ σε συνέντευξη. Διότι δεν πέρασα 10 ώρες προετοιμασίας σε ένα ρούχο που δεν θα μπορούσα να κρατήσω», λέει γελώντας.

Ως μοντέλο που φορούσε χιτζάμπ, η Χαλίμα ήταν επιλεκτική όσον αφορά τα ρούχα που φορούσε. Στην αρχή της καριέρας της έπαιρνε μια βαλίτσα με τις μαντήλες της, μακριά φορέματα και φούστες σε κάθε φωτογράφηση. Φορούσε τη δική της μαύρη μαντήλα για την πρώτη της φωτογράφηση για το Fenty Beauty της Ριάνα.

Όπως και να την έντυναν, κρατούσε το χιτζάμπ σε κάθε φωτογράφηση και σε αυτό δεν χωρούσε διαπραγμάτευση. Ήταν τόσο σημαντικό για εκείνη που το 2017, όταν υπέγραψε συμβόλαιο με το IMG, ένα από τα μεγαλύτερα πρακτορεία μοντέλων στον κόσμο, συμπεριέλαβε ρήτρα ότι δεν θα την έκαναν ποτέ να το βγάλει. Σήμαινε τα πάντα για εκείνη.

«Υπάρχουν κορίτσια έτοιμα να πεθάνουν για ένα συμβόλαιο στο μόντελινγκ, αλλά εγώ ήμουν έτοιμη να φύγω αν δεν γινόμουν αποδεκτή», λέει. Κι αυτό παρά το γεγονός ότι σε εκείνη τη φάση κανείς δεν είχε γνώριζε ούτε το όνομά της.

Καθώς ο καιρός περνούσε όμως είχε ολοένα και λιγότερο έλεγχο στα ρούχα που φορούσε και συμφωνούσε σε μαντήλια και καλύμματα για το κεφάλι που στην αρχή απέκλειε. «Τελικά παρασύρθηκα και μπήκα στη μπερδεμένη γκρι περιοχή, αφήνοντας την ομάδα στο σετ να κάνει στάιλινγκ στο χιτζάμπ μου».

Τον τελευταίο χρόνο της καριέρας της, το χιτζάμπ έγινε μικρότερο και μικρότερο. Και κάποιες φορές αντί για χιτζάμπ, τύλιγε τζιν ή άλλα ρούχα και υφάσματα στο κεφάλι της.

Ένας άλλος όρος της ήταν να ντύνεται μακριά από αδιάκριτα βλέμματα, σε δικό της ιδιωτικό χώρο.

Σύντομα όμως συνειδητοποίησε ότι άλλα μοντέλα που φορούσαν χιτζάμπ, τα οποία είχαν ακολουθήσει το παράδειγμά της, δεν είχαν την ίδια αντιμετώπιση, με τον ίδιο σεβασμό δηλαδή. Τους έλεγαν να πάνε να αλλάξουν στην τουαλέτα. «Έλεγα: αυτά τα κορίτσια ακολουθούν τα βήματά μου και έχω ανοίξει την πόρτα για το στόμα του λύκου».

Περίμενε και εκείνες να έχουν την ίδια αντιμετώπιση. «Πολλές από αυτές είναι τόσο νέες, μπορεί να γίνει ανατριχιαστική αυτή η βιομηχανία. Ακόμη και στα πάρτι στα οποία πηγαίναμε, βρισκόμουν στη θέση της μεγάλης αδερφής, απομακρύνοντας ένα άλλό μοντέλο με χιτζάμπ που ήταν περικυκλωμένο από μια ομάδα αντρών. Έλεγα: Αυτό δεν μοιάζει σωστό, είναι ένα παιδί».


Πηγή