Πέμπτη , 18 Απρίλιος 2024

Κεραμέως: Στη δικαιοσύνη για να κηρυχθεί παράνομη η απεργία της ΑΔΕΔΥ για τον «Μέντορα» στα σχολεία

Στις απεργίες διαρκείας που κύρηξαν συνδικαλιστικές ηγεσίες για το θεσμό του «Μέντορα», αναφέρθηκε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, τονίζοντας προς προσέφυγε στη δικαιοσύνη για την απεργία που κύρηξε η ΑΔΕΔΥ.

«Στα σχολεία μας αυτή τη χρονιά ξεκίνησε ο θεσμός του «μέντορα», δηλ. έμπειροι εκπαιδευτικοί υποστηρίζουν και καθοδηγούν τους νεότερους συναδέλφους τους», ανέφερε αρχικά σε ανάρτησή της στο Facebook η κ. Κεραμέως.

«Οι συνδυκαλιστικές ηγεσίες δεν θέλουν να υποστηρίξουν τους νεότερους συναδέλφους»

«Συνδικαλιστικές ηγεσίες κήρυξαν απεργία διαρκείας για το θεσμό αυτό (όπως και για την αξιολόγηση σχολικής μονάδας, την αξιολόγηση εκπαιδευτικού συστήματος «PISA» αλλά και απεργία για τις εξετάσεις στα πρότυπα σχολεία). Οι συνδικαλιστικές ηγεσίες, δηλαδή, δεν θέλουν να υποστηρίξουν τους νεότερους συναδέλφους τους και αξιώνουν την μη εφαρμογή του νόμου», ανέφερε η υπουργός Παιδείας.

Μάλιστα, στην ανάρτησή της τόνισε πως αρχικά η απεργία αυτή κρίθηκε παράνομη από το Δικαστήριο. Στη συνέχεια, η ΔΟΕ (Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος) ζήτησε «κάλυψη» από την ΑΔΕΔΥ, δηλαδή να προκηρύξει η ΑΔΕΔΥ ως ανώτερο συνδικαλιστικό όργανο ολόιδια απεργία με αυτήν που κρίθηκε παράνομη. Η ΑΔΕΔΥ κήρυξε ολόιδια απεργία, και σήμερα προσέφυγα στη Δικαιοσύνη, ζητώντας να κηρυχθεί και αυτή η απεργία παράνομη».

«Συνεχίζουμε την προσπάθεια για ένα καλύτερο σχολείο, με εκπαιδευτικούς που θα γίνονται συνεχώς καλύτεροι και θα προσφέρουν ακόμη περισσότερα στα παιδιά μας», πρόσθεσε στο τέλος της ανάρτησής της.

Δείτε την ανάρτηση της Νίκης Κεραμέως

Πως ορίζεται ο Μέντορας στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

O ρόλος του είναι να εμπνεύσει, να προσανατολίσει και να υποστηρίξει κάθε νεοδιοριζόμενο ή πρόσφατα τοποθετημένο στη σχολική μονάδα μόνιμο ή αναπληρωτή ή ωρομίσθιο εκπαιδευτικό, με προϋπηρεσία έως πέντε (5) έτη, με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση της διδασκαλίας του και εν γένει του παρεχόμενου από αυτόν εκπαιδευτικού έργου.

Ο Παιδαγωγικός Σύμβουλος – Μέντορας συμβάλλει στην προαγωγή των επαγγελματικών δεξιοτήτων του εκπαιδευόμενου, γίνεται ο ίδιος πρότυπο προς μίμηση, κατευθύνει, πληροφορεί, εξηγεί, παραινεί, συμβουλεύει, δίδει ερεθίσματα, προτρέπει και ενθαρρύνει τον νέο συνάδελφό του.

Για την εκπλήρωση του ρόλου του πρέπει να είναι σε άμεση συνεργασία με τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης τόσο κατά τον προγραμματισμό όσο και κατά την εφαρμογή των δράσεων υποστήριξης που υλοποιεί.

Ποια είναι τα καθήκοντα και οι αρμοδιότητεςτου Μέντορα

Ο Παιδαγωγικός Σύμβουλος – Μέντορας εντοπίζει τις εκπαιδευτικές και παιδαγωγικές/διδακτικές ανάγκες των αναφερομένων στο δεύτερο εδάφιο του άρθρου

    null

  1. Ο Παιδαγωγικός Σύμβουλος – Μέντορας εντοπίζει τις εκπαιδευτικές και παιδαγωγικές/διδακτικές ανάγκες των αναφερομένων στο δεύτερο εδάφιο του άρθρου 1 Εκπαιδευτικών και διοργανώνει μαζί τους μια σειρά από προγράμματα, που ως σκοπό έχουν την κάλυψη των διαπιστωθεισών αναγκών τους και στόχο την ενδυνάμωση της αυτοπεποίθησης και της ετοιμότητάς τους. Συγκεκριμένα:
  • Συμβάλλει στη σταδιακή ενσωμάτωση του νέου συναδέλφου του στο σχολικό πλαίσιο και περιβάλλον, προκειμένου να εξασφαλιστεί η όσο το δυνατόν εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας.
  • Τον πληροφορεί και τον καθοδηγεί ως προς το διδακτικό έργο του και ειδικότερα στη διαχείριση της διδακτικής ύλης, συμβάλλοντας με τον τρόπο αυτό ενεργά στη βελτίωση των εκπαιδευτικών δεξιοτήτων του.
  • Προσφέρει υποστήριξη, καθοδήγηση και εποικοδομητική ανατροφοδότηση.
  • Κατευθύνει τον ως άνω εκπαιδευτικό ως προς την επίλυση πάσης φύσεως θεμάτων που, τυχόν, ανακύψουν κατά τη διδακτική και εκπαιδευτική διαδικασία, εντός της σχολικής μονάδας.
  • Οργανώνει σε συνεργασία τόσο με τον Σύμβουλο Παιδαγωγικής Ευθύνης, όσο και με τον εκπαιδευτικό την πραγματοποίηση τουλάχιστον τριών διδασκαλιών εντός του διδακτικού έτους, οι οποίες θα λαμβάνουν χώρα από τον:
  • α) μέντορα με παρατηρητή τον καθοδηγούμενο εκπαιδευτικό, β) καθοδηγούμενο εκπαιδευτικό με παρατηρητή τον μέντορα και γ) από κοινού.
  • Καθοδηγεί τον νέο συνάδελφό του για τον ορθό τρόπο επικοινωνίας με τους γονείς/κηδεμόνες και τους μαθητές. 

Στο τέλος του διδακτικού έτους ο Παιδαγωγικός Σύμβουλος-Μέντορας συντάσσει ετήσια έκθεση, στην οποία αναφέρονται όλες οι ενέργειες που διενεργήθηκαν από μέρους του κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Η έκθεση υποβάλλεται στον/στη Διευθυντή/ντρια ή στον/στην Προϊστάμενο/η της σχολικής μονάδας. 

Ο Παιδαγωγικός Σύμβουλος – Μέντορας ασκεί τα καθήκοντά του εκτός του διδακτικού ωραρίου του, αλλά εντός του εργασιακού ωραρίου του και δεν απαλλάσσεται από εξωδιδακτικές εργασίες και εφημερίες.

Τι αναφέρει η υπουργική απόφαση για το πρόγραμμα «Μέντορας»

Ειδικότερα η υπουργική απόφαση προβλέπει ότι: «Σε περίπτωση που ο ορισθείς Παιδαγωγικός Σύμβουλος – Μέντορας δεν είναι της ίδιας ή παραπλήσιας ειδικότητας μ’ εκείνη του νεοδιόριστου ή νέας τοποθέτησης εκπαιδευτικού, συνεπικουρείται κατά την επιτέλεση των καθηκόντων και εν γένει του έργου του από έμπειρο και εξαιρετικής υπηρεσιακής και παιδαγωγικής / διδακτικής συνέπειας και επάρκειας εκπαιδευτικό της ειδικότητας του καθοδηγούμενου εκπαιδευτικού που υποδεικνύει ο/η Διευθυντής/ντρια ή ο /η Προϊστάμενος/μένη της σχολικής μονάδας».

Μέσα στα κριτήρια βάσει των οποίων επιλέγεται ο Παιδαγωγικός Σύμβουλος – Μέντορας θα πρέπει να περιλαμβάνεται η διδακτική προϋπηρεσία τουλάχιστον δεκαπέντε (15) έτη, άλλως εκπαιδευτική προϋπηρεσία από δέκα (10) έτη και άνω. Σε περίπτωση που δεν πληρούνται τα ως άνω κριτήρια, τότε επιλέγεται ως Παιδαγωγικός Σύμβουλος-Μέντορας εκείνος που διαθέτει διδακτική εμπειρία τουλάχιστον επτά (7) έτη, άλλως εκπαιδευτική προϋπηρεσία από έξι (6) έτη και άνω.


Πηγή