Τρίτη , 19 Μάρτιος 2024

Πώς να δηλώσετε επαγγελματικό λογαριασμό στο Taxisnet

Σχεδόν ένα χρόνο μετά την καθιέρωση του επαγγελματικού τραπεζικού λογαριασμού για τους επαγγελματίες που είναι υποχρεωμένοι να διαθέτουν POS και να δέχονται πληρωμές σε ηλεκτρονικό χρήμα η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων καθιερώνει συγκεκριμένη προθεσμία για να δηλώσουν τον λογαριασμό αυτό στο Taxisnet.

Οι επαγγελματίες έχουν προθεσμία τρεις μήνες να το πράξουν και συγκεκριμένα μέχρι και τις 12 Δεκεμβρίου 2018.

Αν δεν συμμορφωθούν τους περιμένει πρόστιμο 1.000 ευρώ ενώ όσοι τον δηλώσουν εκπρόθεσμα θα πληρώσουν 100 ευρώ. Αμέσως μετά τη λήξη της προθεσμίας η ΑΑΔΕ με όπλο το έντυπο Ε3 που υπέβαλαν φέτος οι φορολογούμενοι σχεδιάζει να προχωρήσει σε διασταυρώσεις για να εντοπίσει όσους δεν εφαρμόσουν το μέτρο.

Οι επιτηδευματίες πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικές κατά τη δήλωση του επαγγελματικού λογαριασμού καθώς σε περίπτωση λάθους υπάρχει κίνδυνος ακόμη και «απενεργοποίησης» του λογαριασμού.

Κάθε επαγγελματίας είναι υποχρεωμένος να δηλώσει στην ηλεκτρονική εφαρμογή μητρώου Επαγγελματικών Τραπεζικών Λογαριασμών (ΕΤΛ) τον/τους επαγγελματικούς λογαριασμούς σε μορφή IBAN όπου δέχεται τις εισπράξεις της μέσω ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής, όπως πληρωμές με κάρτα, εντολές άμεσης χρέωσης, μεταφορές πίστωσης, πάγιες εντολές, καθώς και συναλλαγές με μετρητά.

Οι συναλλαγές που διενεργούνται μέσω του Επαγγελματικού Τραπεζικού Λογαριασμού αφορούν αποκλειστικά την εμπορική, επιχειρηματική ή επαγγελματική δραστηριότητα του υπόχρεου.

Τα βήματα για τη δήλωση του επαγγελματικού λογαριασμού

  • Ο υπόχρεος εισέρχεται στον δικτυακό τόπο της ΑΑΔΕ (www. aade.gr) με τους κωδικούς του Taxisnet που διαθέτει για όλες τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες της.
  • Κατά την πρόσβαση, επιβεβαιώνεται ότι ο χρήστης είναι επιχείρηση / επιτηδευματίας.
  • Στην αρχική σελίδα ο χρήστης έχει τις ακόλουθες επιλογές: Διαχείριση Επαγγελματικού Τραπεζικού Λογαριασμού (ΕΤΛ). Ιστορικό μεταβολών. Επιλογή ρόλου (εμφανίζεται μόνο εάν ο χρήστης διαθέτει και άλλους ρόλους στο Taxisnet, π.χ. λογιστής). Επιπλέον, εμφανίζονται σε πίνακα τα ακόλουθα στοιχεία: ΕΤΛ σε μορφή ΙΒΑΝ, εφόσον έχει δηλωθεί. n Τράπεζα όπου τηρείται ο κάθε ΕΤΛ. Ημερομηνία δήλωσης του ΕΤΛ. Κατάσταση του ΕΤΛ. Στην περίπτωση που υπάρχει καταχωρισμένος ΕΤΛ, αυτός εμφανίζεται σε κα- τάσταση είτε «Επιβεβαιωμένος» ΕΤΛ είτε «Προς επιβεβαίωση».
  • Πατώντας επάνω σε έναν ΙΒΑΝ, εμφανίζονται οι λεπτομέρειές του σε αναδυόμενο παράθυρο.
  • Ο επιχειρηματίας / επιτηδευματίας έχει τη δυνατότητα να προσθέσει έναν ή περισσότερους ΕΤΛ, εφόσον έχει τουλάχιστον μία δραστηριότητα η οποία εμπίπτει στις Ομάδες Δαπανών που λαμβάνονται υπόψη για τη μείωση του φόρου εισοδήματος (π.χ. ιατρικές δαπάνες, εστίαση, ξενοδοχεία, είδη ένδυσης, υπόδησης κ.ά.). Η προσθήκη γίνεται μέσω του πλήκτρου Προσθήκη Επαγγελματικού Λογαριασμού.
  • Ο χρήστης θα πρέπει να εισαγάγει τον ΕΤΛ σε μορφή IBAN ως ακολούθως:
  • Εισάγει τον ΙΒΑΝ και επιλέγει την Ομάδα Δαπανών στην οποία θα πρέπει να εντάσσονται οι κινήσεις του λογαριασμού αυτού. Οι Ομάδες Δαπανών μπορεί να είναι κάποια ή κάποιες από τις Γενικές Δαπάνες, Ιατρικές Δαπάνες, Φαρμακευτικές Δαπάνες, Εμπορία Οχημάτων και Λειτουργία Συνεργείων, ανάλογα με τις δραστηριότητες της επιχείρησης. Στο τέλος, μπορεί να επιβεβαιώσει ή να ακυρώσει την καταχώριση. Στην περίπτωση που επιλεγεί Ακύρωση, ο χρήστης οδηγείται στην Αρχική Οθόνη.
  • Στην περίπτωση που επιλεγεί Επιβεβαίωση, πραγματοποιείται η ακόλουθη επεξεργασία: Επαλήθευση των ψηφίων ελέγχου του IBAN. Έλεγχος αν ο λογαριασμός είναι ήδη καταχωρισμένος από τον ίδιο τον χρήστη.
  • Αναζήτηση και εμφάνιση της ονομασίας της τράπεζας. Αν ο ΙΒΑΝ που εισάγει ο χρήστης ανήκει σε ελληνική τράπεζα, τότε συμπληρώνεται αυτόματα το όνομα της τράπεζας στην οποία ανήκει ο λογαριασμός.
  • Έλεγχος αν ο λογαριασμός έχει ήδη δηλωθεί ως ΕΤΛ από άλλον επιτηδευματία και αν αυτή η ιδιότητα παραμένει σε ισχύ.
  • Εφόσον οι έλεγχοι είναι επιτυχείς, εμφανίζεται οθόνη επιβεβαίωσης ως ακολούθως: Πατώντας το πλήκτρο Διόρθωση Στοιχείων, επιστρέφουμε στην προηγούμενη οθόνη, ενώ με το πλήκτρο Καταχώριση ολοκληρώνεται η καταχώριση του ΕΤΛ.
  • Διαγραφή ΕΤΛ. Ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να διαγράψει έναν ή περισσότερους ΕΤΛ.
  • Για κάθε εγγραφή ΕΤΛ εμφανίζεται η επιλογή διαγραφής του. Εφόσον ο χρήστης επιλέξει Διαγραφή, εμφανίζεται: ο χρήστης επιλέγει είτε να επιβεβαιώσει τη διαγραφή του ΕΤΛ προκειμένου αυτή να ολοκληρωθεί είτε να την ακυρώσει και να επιστρέψει στην Αρχική Οθόνη.
  • Στην περίπτωση που επιλεγεί Διαγραφή, ελέγχονται τα ακόλουθα: Εάν ο ΕΤΛ είναι μοναδικός. Η εφαρμογή παράγει προειδοποιητικό μήνυμα ότι είναι υποχρεωμένος να διαθέτει τουλάχιστον έναν ΕΤΛ.Εάν ο ΕΤΛ ήταν σε status «Προς επιβεβαίωση», τότε η εφαρμογή παράγει προειδοποιητικό μήνυμα ότι δεν επιτρέπεται η διαγραφή λογαριασμών που η κατάστασή τους είναι «Προς επιβεβαίωση». Εάν ο χρήστης επιθυμεί να αντικαταστήσει έναν ΕΤΛ, θα πρέπει πρώτα να εισαγάγει τον νέο ΕΤΛ και στη συνέχεια να διαγράψει τον παλαιό. Η σειρά αυτή είναι υποχρεωτική εάν υπάρχει μόνο ένας ενεργός ΕΤΛ.
  • Οι λογαριασμοί που εισάγονται από τους επιχειρηματίες / επιτηδευματίες αποστέλλονται καθημερινά στα τραπεζικά ιδρύματα, τα οποία ελέγχουν την ορθότητά τους (π.χ. υπαρκτός λογαριασμός, ο λογαριασμός ανήκει πράγματι στον χρήστη που τον δηλώνει κ.ά.). Εφόσον ένας λογαριασμός επιβεβαιωθεί από το τραπεζικό ίδρυμα, αλλάζει κατάσταση από «Προς επιβεβαίωση» σε «Επιβεβαιωμένος». Σε αντίθετη περίπτωση εμφανίζεται ως απορριφθείς. Σε περίπτωση απόρριψης, ο χρήστης μπορεί να επικοινωνήσει με το τραπεζικό ίδρυμα για να εξακριβώσει τον λόγο της απόρριψης.
  • Σε κάθε Ενέργεια (προσθήκη, διαγραφή κ.λπ.) δημιουργείται μια εγγραφή με τις ακόλουθες πληροφορίες: Ημερομηνία. ΙΒΑΝ Τράπεζα. Ενέργεια. Νέα κατάσταση. Αιτιολογία. Κωδικός αναφοράς.

localStorage.clear();


Πηγή