Παρασκευή , 26 Απρίλιος 2024

Το νέο online super market και οι προοπτικές στο χώρο των ηλεκτρονικών αγορών

Περισσότερο από ένα μήνα ζωής μετράει το ηλεκτρονικό super market yoda.gr, το οποίο δραστηριοποιείται στον τομέα των αμιγώς online αγορών.

Αποτελεί το νέο επιχειρηματικό βήμα του Γιάννη Χήτου (ΖΑΓΟΡΙ, Oλυμπιακή Ζυθοποία, Green Cola), ο οποίος συνέπραξε με τους Βασίλη Στασινούλια, πρώην CEO της Carrefour, καθώς και το Βασίλη Ανδρικόπουλο, γενικό διευθυντή και αντιπρόεδρο στην Ολυμπιακή Ζυθοποιία.

Του Γιώργου Λαμπίρη

Σύμφωνα με τα στελέχη της εταιρείας το online supermarket ακολουθεί τιμολογιακή πολιτική ανάλογη με αυτή των φυσικών καταστημάτων, καθώς μεσοσταθμικά οι τιμές που προσφέρει κινούνται στα ίδια επίπεδα.

Η συγκεκριμένη πλατφόρμα βασίζεται στην διανομή των προϊόντων σε καθημερινή βάση. Ο εκάστοτε χρήστης έχει τη δυνατότητα να πραγματοποιήσει τις αγορές του, είτε γινόμενος μέλος στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του yoda.gr, είτε ως απλώς επισκέπτης.

Στην πρώτη περίπτωση όμως ο πελάτης του online καταστήματος έχει τη δυνατότητα να πραγματοποιήσει αγορές, συλλέγοντας ένα πόντο ανά ευρώ αγορών. Σε αυτή την περίπτωση με τη συμπλήρωση 500 πόντων, έχει αποκτά αυτομάτως ένα εκπτωτικό κουπόνι αξίας 5 ευρώ για τις επόμενες αγορές του.

Παράλληλα η εταιρεία εφαρμόζει εκπτωτική πολιτική βασισμένη είτε στην μέθοδο του 1+1 δώρο, καθώς και στην εφαρμογή ποσοστιαίων εκπτώσεων και προσφορών στα προϊόντα που διαθέτει.

Προϊόντα super market

Οι διαθέσιμες κατηγορίες προϊόντων αφορούν σχεδόν σε όλα τα είδη που μπορεί να βρει κανείς στο super market, είτε πρόκειται για φρέσκα φρούτα και λαχανικά, είτε για φρέσκο κρέας σε συσκευασμένη μορφή, τυροκομικά, αλλαντικά, κατεψυγμένα, προϊόντα ατομικής υγιεινής και καθαριστικά.

Στόχος της επιχείρησης είναι η σταδιακή επέκταση και σε άλλες προϊοντικές κατηγορίες, γι’ αυτό άλλωστε απέδωσε στο ηλεκτρονικό κατάστημα μία ονομασία με ευρύτερες προοπτικές φιλοξενίας και άλλων προϊόντων όπως το YODA (Your Online Daily Agora).

Αυτή τη στιγμή παρέχει μία γκάμα περίπου 6.500 προϊόντων όλων των κατηγοριών, ενώ εντός του 2017 αναμένεται να αυξηθούν κατά 20%-30% οι προσφερόμενοι κωδικοί.

Η συνεργασία με τα BAZAAR

yoda1
Οι ιδρυτές του yoda.gr, Γιάννης Χήτος, Βασίλης Ανδρικόπουλος και Βασίλης Στασινούλιας

Σε ό,τι αφορά την προμήθεια των προϊόντων πραγματοποιείται σε συνεργασία με την αλυσίδα super market BAZAAR (Βερούκας) του ομίλου ΕΛΟΜΑΣ.

Στο μελλοντικό σχεδιασμό της εταιρείας εντάσσεται η απευθείας συνεργασία και με προμηθευτές, σε ποσοστό 50% εκ του όγκου των παραγγελιών, ενώ – όπως σημειώνουν τα στελέχη του yoda.gr – το υπόλοιπο 50% των παραγγελιών θα συνεχίσει να καλύπτεται μέσω συνεργασιών με retailers κυρίως σε ό,τι αφορά κυρίως τα ευπαθή προϊόντα.

Στόχος μερίδιο 50% της αγοράς των αμιγώς οnline supermarkets

Μεσοπρόθεσμος στόχος της επιχείρησης είναι να μπορέσει να καλύψει εντός τριετίας το 20% του συνόλου της αγοράς των ηλεκτρονικών super market (φυσικά καταστήματα και αμιγώς online αγορές), αλλά και το 50% των λεγόμενων pure players της αγοράς, δηλαδή όσων εταιρειών δραστηριοποιούνται αποκλειστικά στις ηλεκτρονικές αγορές προϊόντων super market, οι οποίες δεν διαθέτουν φυσικό κατάστημα.

H εξόφληση της παραγγελίας

yoda2

Η πληρωμή της παραγγελίας πραγματοποιείται, είτε εξοφλώντας κατά την παράδοση με μετρητά, είτε με χρέωση της πιστωτικής-χρεωστικής κάρτας του πελάτη μέσω POS.

Οι καταναλωτές μπορούν σε κάθε περίπτωση να απευθύνονται στο προσωπικό του yoda.gr ούτως ώστε να επιλύουν τυχόν δυσχέρειες ή να λαμβάνουν απαντήσεις σε ερωτήματα που προκύπτουν κατά την παραγγελία τους, καθώς παρέχεται η δυνατότητα τηλεφωνικής εξυπηρέτησης καθώς και live chat από τις 09.00 έως τις 21.00 καθημερινά, εκτός Κυριακής.

Η διανομή των παραγγελιών είναι δωρεάν.

Η συνεργασία με τη BAZAAR

Σε ό,τι αφορά τη συνεργασία με τα ΒΑΖΑΑR, η προμήθεια των προϊόντων πραγματοποιείται την επόμενη ημέρα της παραγγελίας από τον πελάτη, καθότι αποστέλλονται καθημερινά οι προβλέψεις με βάση τις υπάρχουσες παραγγελίες.

Προς το παρόν παραδόσεις πραγματοποιούνται μόνο εντός λεκανοπεδίου Αττικής με μελλοντική προοπτική επέκτασης του δικτύου πανελλαδικά. Σε ό,τι αφορά το αρχικό κεφάλαιο της επένδυσης για το yoda.gr ανήλθε στις 500.000 ευρώ με το μεγαλύτερο μέρος του ποσού να διατίθεται στη δημιουργία της πλατφόρμας λειτουργίας.

Συνταγές

Στο yoda.gr φιλοξενούνται συν τοις άλλοις συνταγές του σεφ, Αθηναγόρα Κωστάκου, τα υλικά για τις οποίες είναι όλα διαθέσιμα μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας.

Οι ηλεκτρονικές αγορές και η αποδοχή τους από το καταναλωτικό κοινό

yoda4

Εξετάζοντας το τοπίο των ηλεκτρονικών αγορών ειδών super market, το ποσοστό αποδοχής από το καταναλωτικό κοινό, εμφανίζεται προς το παρόν περιορισμένο, καθότι οι συστηματικοί πελάτες ανέρχονται σε ποσοστό της τάξεως του 25%, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και συγκεκριμένα το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Επιχειρείν (ELTRUN).

Ωστόσο περισσότεροι από τους μισούς συμμετέχοντες στη συγκεκριμένη έρευνα δήλωσαν ότι πραγματοποιούν ηλεκτρονικά της αγορές τους, προκειμένου να εκμεταλλευτούν τυχόν προσφορές – σε ποσοστό 52,2%.

Σε αυτό το πλαίσιο πάντως, το 96% των καταναλωτών δηλώνουν ευχαριστημένοι από την εξυπηρέτηση και την παράδοση της παραγγελία τους, εκφράζοντας την ίδια στιγμή τη δυσαρέσκειά τους – σε ποσοστό 39% – αναφορικά με την ευκολία να εντοπίσουν σε ποιο στάδιο βρίσκεται η παραγγελία τους.


Πηγή