Τετάρτη , 24 Απρίλιος 2024

«Το 56% των προϊόντων μας είναι ελληνικά»

Στα ράφια της Lidl Ελλάς το 56% των προϊόντων είναι ελληνικά και παράλληλα 150 προϊόντα από 56 επιχειρήσεις εξάγονται και διατίθενται από το μεγάλο δίκτυο των καταστημάτων της στο εξωτερικό.

Σύμφωνα με συνέντευξη που δημοσίευσε το ethnos.gr, η Lidl Ελλάς είναι παράλληλα μια μεγάλη εξαγωγέας ελληνικών οπωροκηπευτικών, αφού στα καταστήματά της στην Ευρώπη φτάνουν ετησίως και διατίθενται 85.000 τόνοι ελληνικών φρούτων και λαχανικών με 8.863 φορτηγά αυτοκίνητα. «Αυτό που θα αποτελέσει ένα μεγάλο άλμα», όπως λέει στην «Οικονομία» ο Ιωάννης Καρανάτσιος, μέλος της διοίκησης και της Διεύθυνσης Αγορών της Lidl Ελλάς, «είναι οι εξαγωγές ελληνικών προϊόντων μέσω του νέου δικτύου καταστημάτων που στήνει η Lidl στις ΗΠΑ, ενώ αυτά έχουν φτάσει ήδη στα καταστήματά της στο Χονγκ Κονγκ».

Ύστερα από 18 χρόνια παρουσίας της Lidl στην Ελλάδα, ποιο είναι το σημερινό της στίγμα; Ποιες είναι οι συνολικές επενδύσεις, τι περιλαμβάνουν και ποια είναι η σχέση της με τον ελληνικό παραγωγικό κόσμο;

Είμαστε ένας οργανισμός που πολύ περήφανα μπορεί να μιλήσει για το θετικό αποτύπωμα που έχει αφήσει στο ελληνικό λιανεμπόριο αλλά και στην ελληνική κοινωνία. Μεγαλώσαμε μαζί, χρόνο με τον χρόνο χτίσαμε συνεργασίες αλλά και αποθήκες, προσλάβαμε ικανούς ανθρώπους, εκπαιδεύσαμε ειδικούς, αναπτύξαμε τεχνογνωσία, επιλέξαμε τα σωστά προϊόντα, τα δοκιμάσαμε και μαζί με εμάς ολοένα και περισσότερος κόσμος μας εμπιστεύτηκε και επιβράβευσε το έργο μας. Σήμερα μπορούμε να μιλάμε για μεγέθη που εντυπωσιάζουν και εμάς τους ίδιους. Οχι γιατί δεν τα βλέπαμε να έρχονται, αλλά γιατί καταλάβαμε ότι η αρχή της απλότητας που διέπει όλη την επιχείρηση απέδωσε και συνεχίζει να επιβεβαιώνει ότι κάνουμε κάτι σωστά.

Οι επενδύσεις μας όλα αυτά τα χρόνια ξεπερνούν το 1,2 δισ., απασχολούμε 5.500 εργαζόμενους, έχουμε συνεργαστεί με 3.300 Ελληνες προμηθευτές και διατηρούμε καταστήματα σε 219 σημεία σε όλη τη χώρα. Και θα συνεχίσουμε να επενδύουμε σε ρυθμό που αγγίζει τα 100 εκατ./έτος, συνεισφέροντας κάθε χρόνο 616 εκατ. συνολικής προστιθέμενης αξίας στην οικονομία της χώρας. Μιας χώρας που ενώ βρίσκεται σε βαθιά ύφεση, ο παραγωγικός της κόσμος βρίσκει λύση σε συνεργασίες όπως η Lidl, η οποία έχει τη δύναμη να τις στηρίξει, να τις εξελίξει και να τις απογειώσει. Οσοι προμηθευτές αντιλήφθηκαν τη δυναμική της συνεργασίας μαζί μας, σήμερα είναι υγιείς επιχειρήσεις, παράγουν τα πιο ανταγωνιστικά προϊόντα της αγοράς, εξάγουν σε πολλές χώρες και παρουσιάζουν αξιοθαύμαστα οικονομικά στοιχεία και αποτελέσματα.

Δεν είναι λίγα τα success stories που έχουν προκύψει από τις μακροχρόνιες συνεργασίες μας. Για παράδειγμα, η βιομηχανία μεταποίησης χάρτου Intertrade εμφανίζει κύκλο εργασιών αυξημένο κατά 900% από την έναρξη της συνεργασίας μας, σημειώνοντας δεκαπλασιασμό τζίρου από το 2005. Σήμερα φτάνει τα 50,4 εκατ., εξάγοντας όλο το εύρος των προϊόντων της (και όχι μόνο την αρχική χαρτοπετσέτα) μέσα από το δίκτυο της Lidl σε 12 χώρες.

Αλλά και πιο γνωστές σε όλους μας εταιρείες όπως η Βίκος, ο Ομιλος Ελληνικά Γαλακτοκομεία γνωστός ως Τυράς, η Ροδόπη, ο Ολυμπος, ο Νιτσιάκος, η HQF με τα προϊόντα Μιμίκος, οι ζύμες Αραμπατζή, το Εδεσμα και η Εβροφάρμα είναι παραδείγματα προμηθευτών με τους οποίους μεγαλώσαμε μαζί διαγράφοντας κοινή πορεία ανάπτυξης, της οποίας ο τζίρος συνολικά ξεπερνά τα 200 εκατ. σε ετήσια βάση.

Η πίεση στον καταναλωτή και στην αγορά είναι σήμερα δεδομένη. Η Lidl Ελλάς με ποιον τρόπο ανταποκρίνεται στις ανάγκες του ελληνικού αγοραστικού κοινού; Ποια πλεονεκτήματα του προσφέρει-εξασφαλίζει και με ποιους τρόπους;

Η μοναδική πίεση που ασκούμε εμείς στην αγορά είναι για να κρατηθούν σε χαμηλό επίπεδο οι τιμές. Γιατί στόχος μας παραμένει να προσφέρουμε κάθε μέρα υψηλή ποιότητα στη χαμηλότερη δυνατή τιμή. Προσπαθούμε να εξηγήσουμε στον καταναλωτή ότι δεν χρειάζεται να επιδίδεται σε κυνήγι προφορών σε περισσότερα από ένα super market, γιατί στα Lidl μπορεί να βρίσκει κάθε μέρα όχι μόνο εκπτώσεις, όχι μόνο προσφορές, αλλά μόνιμα χαμηλές τιμές σε βασικά προϊόντα διατροφής.

Δική μας μέριμνα είναι να στηρίζουμε καθημερινά τις επιλογές του πελάτη προσφέροντας φθηνότερα τα προϊόντα που συνηθίζει να επιλέγει, για να μη χάνει χρόνο και χρήματα. Δεν είναι τυχαίο ότι ο ανταγωνισμός ακολουθεί και προσπαθεί κάθε φόρα να ευθυγραμμιστεί με τη δική μας χαμηλή τιμολογιακή πολιτική. Λειτουργούμε δηλαδή άτυπα ως ρυθμιστής του επίπεδου τιμών της αγοράς, γι’ αυτό αισθανόμαστε και το βάρος της ευθύνης μας απέναντι στον καταναλωτή και στην κοινωνία.

Παρακολουθούμε τους τελευταίους μήνες τις καμπάνιες που αναπτύσσετε στα Μέσα. Ποιο είναι το βασικό σας μήνυμα και ο στόχος σας μέσα από αυτές;

Στα Lidl φροντίζουμε να «αξίζει» κάθε προϊόν που έρχεται στα χέρια σας, γεμίζει το καλάθι σας και φτάνει στο τραπέζι σας. Στην περσινή εταιρική μας επικοινωνία αποδείξαμε ότι διαλέγουμε δύσκολα τα υλικά μας, κι αυτό γιατί ξέρουμε να διαλέγουμε σωστά. Με προσεκτικά επιλεγμένες συνεργασίες με τοπικούς παραγωγούς, με την καθημερινή τροφοδοσία φρέσκων προϊόντων, με συνεχείς και αυστηρούς ελέγχους ποιότητας και με την τήρηση υψηλών προδιαγραφών κατά τη μεταφορά, συντήρηση και συσκευασία των προϊόντων, δείξαμε στον κόσμο ότι χρειάζεται τεχνογνωσία, μεράκι και σκληρή δουλειά για να φτάσει αυτή η ποιότητα στα ράφια των καταστημάτων μας. Για να μπορούν να απολαμβάνουν «όλα τα καλά» κάθε μέρα.

Στα Lidl «κάθε μέρα αξίζει», με ποιότητα που φαίνεται στις πιο ανταγωνιστικές τιμές της αγοράς. Αυτή είναι η φιλοσοφία μας και καλέσαμε τον κόσμο να το «ψάξει» μαζί μας πώς μπορούμε και του προσφέρουμε το καλύτερο στην καλύτερη τιμή. Γιατί δεν αφήνουμε ποτέ στην τύχη την ποιότητα και τη φρεσκάδα των προϊόντων μας. Οργανώνουμε απλά και λειτουργικά τα καταστήματά μας για να κάνει ο καθένας μας τα ψώνια του εύκολα, γρήγορα και κυρίως οικονομικά. Εξηγήσαμε στον κόσμο γιατί τα προϊόντα μας τα έχουμε σε χαρτοκιβώτια, ότι έτσι μπορούμε να μειώνουμε τα λειτουργικά μας έξοδα και ο ίδιος να μπορεί να κάνει οικονομία στο πορτοφόλι του. Γιατί όσο πιο απλά λειτουργούμε εμείς, τόσο πιο φθηνά θα επωφελείται ο πελάτης.

Ο Ελληνας θέλει να προσφέρει στην οικογένειά του ό,τι καλύτερο έχει… και κάτι παραπάνω. Ξέρει πως όσο πιο πολλά μοιράζεται τόσο πιο γεμάτος νιώθει, και γνωρίζει ότι τα Lidl μπορούν κάθε μέρα να του προσφέρουν όλα τα καλά. Και είμαστε χαρούμενοι που 80 εκατ. άνθρωποι ετησίως μας εμπιστεύονται και μας προτιμούν. Και θα συνεχίσουμε να επικοινωνούμε μαζί τους την αλήθεια μας, την οποία δύσκολα μπορεί να την αντιγράψει ο ανταγωνισμός, όπως εύκολα κάνει με τις καμπάνιες μας.

Το 85% των προϊόντων που διαθέτει η Lidl Ελλάς είναι ιδιωτικής ετικέτας, που συνδυάζεται συγχρόνως με μια μεγάλη γκάμα προϊόντων. Τι σημαίνει αυτό για τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των προϊόντων, τις πιστοποιήσεις τους αλλά και την τσέπη του καταναλωτή;

Αν μιλάμε για προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας στην Ελλάδα και για τη δυναμική τους, είναι σίγουρα γιατί η Lidl έχτισε όλα αυτά τα χρόνια δυνατές μάρκες ιδιωτικής ετικέτας οι οποίες συναγωνίζονται σε ποιότητα τις γνωστές μάρκες της αγοράς. Τη χαμηλή τιμή δεν την αγγίζω εδώ, γιατί τη θεωρούμε δικό μας κεκτημένο.

Θέσαμε τον πήχη από την αρχή πολύ ψηλά και δεν φοβηθήκαμε να αναμετρηθούμε με προϊόντα καταξιωμένα στην αγορά (που κουβαλούν τη δική τους αξία ή κληρονομιά). Εκεί που χρειάστηκε να επενδύσουμε και έχουμε αρκετή δουλειά ακόμα είναι στην εκπαίδευση του καταναλωτή, να του περάσουμε το μήνυμα ότι οι δικές μας μάρκες Lidl, όπως Γάλπο, Ευ, Αγροικία, Καρδίς, Χρυσός Μύλος, Εviva, του Χασάπη, Vegeterra, Γλυκάνθη, μπορεί να υστερούν σε αναγνωρισιμότητα αλλά δεν υστερούν σε ποιοτικά χαρακτηριστικά ή γεύση.

Όλα μας τα προϊόντα περνούν από τους πιο αυστηρούς ποιοτικούς ελέγχους, ακολουθώντας ένα αυστηρό σύστημα διασφάλισης ποιότητας στην επιλογή, μεταφορά και αποθήκευσή τους. Η καταγραφή και οι έλεγχοι ιχνηλασιμότητας μας επιτρέπουν να παρακολουθούμε όλα τα στάδια παραγωγής, καθώς και τη διαδρομή κάθε προϊόντος από τον παραγωγό μέχρι τα καταστήματά μας. Ανεξάρτητα από το μέγεθός τους, όλοι οι προμηθευτές μας είναι πιστοποιημένοι, και οφείλουν να λειτουργούν σύμφωνα με υψηλά διεθνή πρότυπα ποιότητας και συστήματα ασφαλείας τροφίμων όπως IFS, BRC, FSSC.

Η ποιότητα είναι τόσο σημαντική στα Lidl, γι’ αυτό και δεν επαναπαυόμαστε. Συνεργαζόμαστε με την Agrolab RDS, ένα από τα πιο αναγνωρισμένα ελληνικά Εργαστήρια Ολοκληρωμένων και Συμβουλευτικών Λύσεων στη βιομηχανία των τροφίμων, και προχωράμε σε επιπλέον συστηματικό έλεγχο υγιεινής και ασφάλειας των προϊόντων μας. Το δειγματοληπτικό αυτό πρόγραμμα ελέγχου είναι συνεχές, περιλαμβάνει φυσικές, μικροβιολογικές και χημικές αναλύσεις των προϊόντων και έχει σκοπό τη μέγιστη δυνατή εξασφάλιση των καταναλωτών.

Οσον αφορά στο μανάβικό μας, θέτουμε ακόμη αυστηρότερα κριτήρια από όσο ορίζει η νομοθεσία για την εξασφάλιση ποιοτικών και ασφαλών προϊόντων: αναπτύσσουμε ένα εκτενές πλάνο αναλύσεων με περιοδικούς ελέγχους που αφορούν στην υπολειμματικότητα, οργανώνουμε με τέτοιο τρόπο την ιχνηλασιμότητα ώστε να φτάνει από εμάς μέχρι τον καλλιεργητή, για να μπορούμε να έχουμε έως τις αρχές του 2018 τη δυνατότητα παρακολούθησης και ανίχνευσης της προέλευσης των προϊόντων μας κατά την παραγωγή και τη διακίνησή τους.

Αξίζει όμως να αναφερθούμε και σε μία στρατηγικής σημασίας συνεργασία με το Εργαστήριο Γευσιγνωσίας Ελαιολάδου Καλαμάτας. Από τον Ιούλιο ένα νέο Σήμα Ποιότητας του Εξαιρετικού Παρθένου Ελαιολάδου θα απεικονίζεται πάνω στις συσκευασίες των προϊόντων μας και θα αποτελεί μια διασφάλιση ότι το προϊόν έχει ελεγχθεί γευσιγνωστικά στο 100% πριν και μετά την τυποποίησή του.

Τα ελληνικά προϊόντα έχουν μια σημαντική παρουσία στα ράφια της Lidl Ελλάς. Αυτό σημαίνει ότι κάποια βρίσκονται και στα ράφια καταστημάτων της Lidl στο εξωτερικό;

Τα ελληνικά προϊόντα καλύπτουν το 56% της ποικιλίας μας και μπορούν αναμφίβολα να διεκδικήσουν ηγετική θέση και εκτός ελληνικών συνόρων. Η ποιότητά τους είναι τέτοια που τους διασφαλίζει την επιτυχία. Και αυτό το βλέπουμε κάθε χρόνο και μέσα από το δίκτυό μας εξάγοντας είτε ως μόνιμη τοποθέτηση είτε στο πλαίσιο των ελληνικών θεματικών εβδομάδων σε 27 χώρες δραστηριότητας της Lidl. Πάνω από 55 προμηθευτές μας εξάγουν πλέον απευθείας συνολικά 150 προϊόντα, με μεγαλύτερη ζήτηση στα παραδοσιακά ελληνικά είδη διατροφής όπως φέτα, λάδι, ελιές, παστέλι, χαλβάς, παραδοσιακές πίτες. Μεγάλη ανταπόκριση στην Ευρώπη έχουν και τα ελληνικά φρούτα και λαχανικά, καθώς εξάγονται ετησίως 85.000 τόνοι προϊόντων της κατηγορίας που αντιστοιχούν σε 3.863 φορτηγά.

Μεγάλο άλμα για τις εξαγωγές είναι σίγουρα το ταξίδι των ελληνικών προϊόντων στις ΗΠΑ, που μπορέσαμε να διασφαλίσουμε εν όψει του ανοίγματος δικτύου καταστημάτων της Lidl στην Αμερική. Οι πρώτες εξαγωγές ελληνικών προϊόντων έχουν όμως πραγματοποιηθεί και στο Χονγκ Κονγκ λόγω της έναρξης λειτουργίας online καταστήματος της Lidl και στην ασιατική αγορά. Είναι σίγουρο ότι οι συνεργασίες αυτές θα δώσουν νέα πνοή στις ελληνικές επιχειρήσεις που μας εμπιστεύτηκαν και είμαστε περήφανοι που συμβάλλουμε στην υγιή ανάπτυξη του ελληνικού επιχειρείν και εκτός ελληνικών συνόρων.

localStorage.clear();


Πηγή