Στόχος η εξαγωγή σε αγορές εκτός Κορέας
Τα πρώτα οχήματα της γραμμής παραγωγής προορίζονται για επιλεγμένες χώρες της Ευρώπης και έχουν προγραμματιστεί να βγουν στην αγορά κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους. Το Soul EV κατασκευάζεται στις εγκαταστάσεις της Kia στο Gwangju της Κορέας, όπου η ετήσια παραγωγή έχει αρχικά προγραμματιστεί να φτάσει τις 5.000 μονάδες ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
«Τώρα που η παραγωγή μοντέλων προς εξαγωγή έχει αρχίσει, το νέο Soul EV είναι πραγματικά στην πρώτη γραμμή του προγράμματος της Kia «Clean Mobility», που παρέχει στους πελάτες μας σε όλο τον κόσμο φιλική προς το περιβάλλον μετακίνηση», σχολίασε ο Thomas Oh, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος και COO της Kia Motors Corporation.
«Παρά το γεγονός ότι είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό όχημα της Kia που πωλείται στο εξωτερικό, το Soul EV είναι το δεύτερης γενιάς ηλεκτρικό όχημα μπαταρίας της Kia και τα οφέλη μας από την εμπειρία που αποκτήθηκε από την ανάπτυξη του Ray EV πάρα πολύ σημαντικά όπως και οι πληροφορίες που αποκτήθηκαν από την καθημερινή χρήση του στόλου Ray EV στην Κορέα τα τελευταία τρία χρόνια.»
Το Kia Soul δεύτερης γενιάς, το Soul EV, είναι ένα μοναδικά σχεδιασμένο αμιγώς ηλεκτρικό όχημα ιδανικό για τα άτομα που μετακινούνται στην πόλη χάρη στην κορυφαία αυτονομία του, την ευρύχωρη καμπίνα του και τον γενναιόδωρο χώρο φόρτωσης.
Διαθέτει μπαταρίες 192 κυψελών ιόντων λιθίου υψηλής χωρητικότητας 27 kWh, με αυτονομία (πιστοποιημένη για την Ευρώπη) που φτάνει τα 212 χιλιόμετρα. H υψηλή αυτονομία του Soul EV οφείλεται στις εξαιρετικής ενεργειακής πυκνότητας κυψέλες 200 Wh/kg και μια σειρά από πρωτοποριακές τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας, όπως η νέα αντλία θερμότητας, το έξυπνο σύστημα ελέγχου εισαγωγής αέρα και το νέο ξεχωριστό σύστημα εξαερισμού, που εξασφαλίζουν τη μέγιστη αυτονομία, χωρίς να χάνεται ενέργεια για τη θέρμανση, τον αερισμό και τον κλιματισμό του οχήματος (HVAC). Το Soul EV χρησιμοποιεί επίσης το σύστημα «αναγεννητικής πέδησης» για την επαναφόρτιση των μπαταριών του από την κινητική ενέργεια που παράγεται κατά το φρενάρισμα.
Η ισχύς προέρχεται από ηλεκτρικό κινητήρα ισχύος 81,4 kW (110 ίππων), που παράγει μια γενναιόδωρη και άμεσα διαθέσιμη ροπή 285 Nm (29 kgm), που μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω κιβωτίου σταθερής μονής σχέσης μετάδοσης, εξασφαλίζοντας ότι το Soul EV διατηρεί όλα τα «fun-to-drive» χαρακτηριστικά, για τα δεδομένα των ηλεκτρικών οχημάτων, με γρήγορη επιτάχυνση 0-100 km/h στα 11,2» και τελική ταχύτητα της τάξης των 145 km/h.
Η μπαταρία είναι τοποθετημένη κάτω από την καμπίνα των επιβατών, διασφαλίζοντας ένα χαμηλό κέντρο βάρους και συμβάλλοντας στην ισορροπημένη και διασκεδαστική οδηγική συμπεριφορά.
Η φόρτιση επιτυγχάνεται συνδέοντας το Soul EV σε οποιαδήποτε παροχή χαμηλής τάσης του οικιακού δικτύου. Ο χρόνος επαναφόρτισης είναι έως και πέντε ώρες για μια πλήρως εκφορτισμένη μπαταρία χρησιμοποιώντας αργό φορτιστή 6,6 kW. Ενώ το 80% της φόρτισης μπορεί να επιτευχθεί μέσα σε μόλις 25 λεπτά με ένα φορτιστή 100 kW (εάν είναι διαθέσιμος) ή σε 33 λεπτά με τη χρήση φορτιστή 50 kW.
Το νέο Soul EV πέτυχε την πρώτη επικύρωση «UL Environment Validation» της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας καθώς περιείχε 23,942 γραμμάρια «Bio-Based» πλαστικών υλικών και 10% υλικά οργανικού άνθρακα «Bio-Based». Το εσωτερικό του Soul EV αποτελείται από ανακυκλώσιμα μέρη που περιλαμβάνουν «Bio-Plastic», «Bio-Foam», «Bio-Fabric» and «Bio PET Felt» υλικά σε συνδυασμό με χαμηλής πτητικότητας οργανικές ενώσεις και τα νεοαποκτηθέντα αντιβακτηριακά υλικά και χρώματα.
Στην ελληνική αγορά το Soul EV αναμένεται στα τέλη του 2014.