Κυριακή , 28 Απρίλιος 2024

Ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ έκρυψε τα πρόσωπα των παιδιών του στο Instagram -Τι σημαίνει αυτό για τους γονείς

Όταν ο Mark Zuckerberg μοιράστηκε μια φωτογραφία της οικογένειάς του στο Instagram στις 4 Ιουλίου, δύο πράγματα ξεχώρισαν: ο δισεκατομμυριούχος διευθύνων σύμβουλος φορούσε ένα ριγέ καουμπόικο καπέλο και τα πρόσωπα των παιδιών του αντικαταστάθηκαν με emojis με χαρούμενα πρόσωπα.

Η ανάρτηση του Ζάκερμπεργκ επικρίθηκε αμέσως από ορισμένους που θεώρησαν την απόφαση να κρύψει τα πρόσωπα ως αντανάκλαση των ανησυχιών του για το απόρρητο για την κοινή χρήση φωτογραφιών των παιδιών του στο διαδίκτυο, παρά το γεγονός ότι δημιούργησε τεράστιες πλατφόρμες που επιτρέπουν σε εκατομμύρια άλλους γονείς να κάνουν ακριβώς αυτό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Meta, η μητρική εταιρεία του Instagram, έχει εξεταστεί εδώ και καιρό για τον τρόπο με τον οποίο χειρίζεται το απόρρητο των χρηστών και για τον τρόπο με τον οποίο οι αλγόριθμοί της μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να οδηγήσουν τους νεαρούς χρήστες σε δυνητικά επιβλαβείς καταστάσεις.

Ωστόσο, η επιλογή υπογραμμίζει επίσης μια ευρύτερη τάση μεταξύ ορισμένων χρηστών των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, και ιδιαίτερα μεταξύ ατόμων υψηλού προφίλ, να είναι πιο προσεκτικοί στο να μοιράζονται αναγνωρίσιμες φωτογραφίες των παιδιών τους στο διαδίκτυο.

Για χρόνια, διασημότητες από την Kristen Bell και την Gigi Hadid μέχρι τον Chris Pratt και τον Orlando Bloom θολώνουν τις εικόνες ή χρησιμοποιούν emojis για να βοηθήσουν στην προστασία της ιδιωτικής ζωής των παιδιών τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ο Zuckerberg, επίσης, είχε δημοσιεύσει στο παρελθόν φωτογραφίες από το πίσω μέρος των κεφαλιών των κοριτσιών του και τα πλαϊνά προφίλ τους αντί να δείχνει ολόκληρα τα πρόσωπά τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Είναι πιο σπάνιο για τους καθημερινούς χρήστες να ακολουθούν παρόμοια προσέγγιση -αλλά ίσως δεν θα έπρεπε να είναι.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Meta Mark Zuckerberg με την οικογένειά του στις 4 Ιουλίου 2023
Ο διευθύνων σύμβουλος της Meta, Mark Zuckerberg, με την οικογένειά του στις 4 Ιουλίου 2023 / Φωτογραφία: zuck / Instagram

«Υποδεικνύοντάς μας ότι φροντίζει να μη μοιράζεται την τοποθεσία της οικογένειάς του ή την ταυτότητα των παιδιών του, μπορεί να γνωστοποιεί ότι είναι ευθύνη των τελικών χρηστών να προστατεύονται στο διαδίκτυο», δήλωσε η Alexandra Hamlet, ψυχολόγος με έδρα τη Νέα Υόρκη, η οποία παρακολουθεί στενά τον αντίκτυπο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στους νεαρούς χρήστες.

Η Meta δεν απάντησε σε αίτημα για σχόλιο από το CNN.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Mε τα χρόνια, ένας αυξανόμενος αριθμός γονέων και ειδικών έχουν εκφράσει ανησυχίες σχετικά με τους κινδύνους της κοινοποίησης αυτών των φωτογραφιών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Μερικοί γονείς επιλέγουν είτε να περιορίσουν το πόσα κοινοποιούν για τα παιδιά τους είτε να περιορίσουν την κοινή χρήση σε λιγότερο δημόσιες πλατφόρμες. Άλλοι υιοθετούν άλλες πρακτικές, όπως το να κρύβουν τα πρόσωπα των παιδιών τους.

Η Leah Plunkett, συγγραφέας του «Sharenthood», είπε ότι το να μπλοκάρεις το πρόσωπο ενός παιδιού είναι ένα σύμβολο ότι του δίνεις τον έλεγχο της δικής του αφήγησης.

«Κάθε φορά που δημοσιεύετε για τα παιδιά σας, παραμελείτε να τους επιτρέπετε να πουν τις δικές τους ιστορίες για το ποιοι είναι και ποιοι θέλουν να γίνουν», είπε. «Μεγαλώνουμε κάνοντας αταξίες και περισσότερα από μερικά λάθη και μεγαλώνουμε καλύτερα έχοντας τα κάνει. Αν χάσουμε το απόρρητο των εφήβων και των παιδιών να παίζουν και να εξερευνούν, να ζούνε και μέσα από δοκιμή και λάθος, θα τους στερήσουμε την ικανότητα να αναπτύσσουν και να λένε ιστορίες [με τους δικούς τους όρους]».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Είναι αξιοσημείωτο ότι ο Zuckerberg δεν απέκρυψε το πρόσωπο της κόρης του, κάτι που μπορεί να υποδηλώνει λιγότερη ανησυχία για τους κινδύνους για το πρόσωπο ενός μωρού από ένα μικρό παιδί. Ωστόσο, η Plunkett είπε ότι η τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την ανίχνευση των αλλαγών ενός προσώπου με την πάροδο του χρόνου και μπορεί να εξακολουθεί να μπορεί αργότερα να συνδέσει οποιοδήποτε παιδί, ακόμη και ένα μωρό, με μια εικόνα του όταν είναι μεγαλύτερο.

Η Plunkett πιστεύει ότι οι εταιρείες μέσων κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να κάνουν περισσότερα, όπως να προσφέρουν μια ρύθμιση που θολώνει αυτόματα τα πρόσωπα των παιδιών ή αποτρέπει τη χρήση οποιασδήποτε φωτογραφίας με ένα παιδί για σκοπούς μάρκετινγκ ή διαφήμισης.

Προς το παρόν, ωστόσο, το βάρος παραμένει στους γονείς να περιορίσουν ή να απέχουν από την κοινή χρήση φωτογραφιών των παιδιών τους στο διαδίκτυο.

«Δεν είναι μόνο οι γονείς. Οι παππούδες, οι προπονητές, οι δάσκαλοι και άλλοι έμπιστοι ενήλικες θα πρέπει επίσης να κρατούν τα παιδιά μακριά από φωτογραφίες και βίντεο για να προστατεύσουν το απόρρητό τους, την ασφάλεια, τις μελλοντικές και τρέχουσες ευκαιρίες και την ικανότητά τους να καταλάβουν τη δική τους ιστορία σχετικά με τον εαυτό τους και για τον εαυτό τους», είπε.


Πηγή