Τετάρτη , 1 Μάιος 2024

Το δελτίο ειδήσεων του TikTok προκαλεί τρόμο στα κυρίαρχα ΜΜΕ

Η εποχή που ο κόσμος θα ενημερώνεται από τα social media είναι πλέον εδώ. Τα mainstream ΜΜΕ έχουν πρόβλημα.

Ο κόσμος έχει γυρίσει την πλάτη στη δημοσιογραφία παγκοσμίως. Είναι εξοργισμένος με τα ΜΜΕ και έχει κάθε λόγο να αισθάνεται οργή. Από τα κανάλια μεταφέρθηκε στα sites και από τη στιγμή που τα sites τον απογοητεύουν, θα στραφούν σε άλλες λύσεις. Τα social media -υποτίθεται- ότι δίνουν αυτή τη λύση και το TikTok συγκεκριμένα προκαλεί πονοκέφαλο στα ΜΜΕ.

Η πλατφόρμα λειτουργεί ως ένα μέρος όπου η νέα γενιά ετοιμάζει την επανάστασή της. Η νέα τάση στο δημοφιλές social media θέλει τους χρήστες να ενημερώνονται μέσα από άγνωστους παρουσιαστές. Όπως το account «News Daddy». Πρόκειται για ένα account που το ακολουθούν 10.300.000 χρήστες, ένας που ξεπερνάει αυτόν των εμβληματικών λογαριασμών TikTok των New York Times, της Washington Post και της Daily Mail μαζί.

@dylan.page

Ill keep you guys updated… ?

♬ original sound – Dylan Page

Οι ειδήσεις που μεταφέρονται από μία ομάδα ερασιτεχνών παρουσιαστών δεν είναι πάντα σοβαρές. Ωστόσο οι ίδιοι παίρνουν τη δουλειά τους στα σοβαρά. Οι αναρτήσεις αφορούν τα πάντα, από την ανάκληση προϊόντων μέχρι τον πόλεμο στη Γάζα, γελοιοποιούν τα παραδοσιακά δελτία ειδήσεων, τα λαμβάνουν μεν υπ’ όψιν, αλλά και τα ανταγωνίζονται, όπως αναφέρει ο Economist. Σύμφωνα με τον Alex Kellerman, άλλον έναν χρήστη του TikTok που ντύνεται καθημερινά με κουρέλια για να προσφέρει μια σύνοψη των «γ@μημένων ειδήσεων», είναι πιο ενδιαφέρον να παρακολουθούμε μια αστεία περσόνα παρά έναν βαρετό δημοσιογράφο. Ο Kellerman προτρέπει το κοινό του να κάνει την δική του έρευνα και να ελέγχει την εγκυρότητα των γεγονότων.

@dylan.page

I’ll keep you updated on how things unfold

♬ original sound – Dylan Page

Αξίζει να σημειωθεί πως η νέα γενιά ενημερώνεται από το TikTok. Το 2020 το 9% των Αμερικανών ηλικίας 18 έως 29 ετών δήλωσαν σε δημοσκόπηση ότι συχνά ενημερώνονταν από την πλατφόρμα, με το ποσοστό να έχει αυξηθεί στο 32% το 2023. Σύμφωνα με τη Jessica Burbank, δημιουργό περιεχομένου και ανεξάρτητη δημοσιογράφο, η κατάκτηση της προσοχής των νεότερων γενιών απαιτεί εξαιρετική προσοχή και ισορροπία, καθώς το attention span τους συρρικνώνεται συνεχώς. 

@dylan.page

What do we think about this?!?

♬ original sound – Dylan Page

Η ίδια πιστεύει ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προσδίδουν μια αίσθηση αξιοπιστίας στους χρήστες, ένα μεγάλο ποσοστό των οποίων απορρίπτει τις έγκυρες ειδησεογραφικές πλατφόρμες πιστεύοντας ότι διαστρεβλώνουν τα γεγονότα. Το Gallup αναφέρει ότι πρόσφατα τα αμερικανικά μέσα ενημέρωσης κατέγραψαν το χαμηλότερο ποσοστό αξιοπιστίας που έχει σημειωθεί από το 2016. 

@dylan.page

Was this sentence fair or harsh??

♬ original sound – Dylan Page

Οπότε δεν ευθύνεται κανένα TikTok και κανένας ερασιτέχνης δημοσιογράφος. Τα ΜΜΕ και οι δημοσιογράφοι πρέπει να λάβουμε σοβαρά το ρόλο τους. Διότι υπάρχουν κι αλλού λύσεις.




Πηγή