Πέμπτη , 18 Απρίλιος 2024
Μπορούν οι μαθητές να λαμβάνουν συμπληρώματα διατροφής; Ποια είναι κατάλληλα...

Μπορούν οι μαθητές να λαμβάνουν συμπληρώματα διατροφής; Ποια είναι κατάλληλα…

Το κουδούνι χτύπησε και πάλι για όλους τους μαθητές όχι μόνο για την έναρξη της σχολικής χρονιάς αλλά και για να τους θυμίσει ότι πρέπει να υιοθετήσουν και πάλι τις σωστές διατροφικές συνήθειες, που ξέχασαν το καλοκαίρι και στις διακοπές.

Ο λόγος είναι πολύ απλός και σημαντικός: Η διατροφή των παιδιών κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους έχει μεγάλη επίδραση στην απόδοσή τους, αφού η ισορροπημένη διατροφή εφοδιάζει τον οργανισμό με ενέργεια, βιταμίνες και μέταλλα, βοηθώντας με αυτό τον τρόπο στην αυτοσυγκέντρωση, στη λειτουργία της μνήμης και στην πνευματική διαύγεια.

Το έργο της ανατροφής των παιδιών, ώστε να υιοθετήσουν υγιεινές διατροφικές συνήθειες μπορεί να φαντάζει δύσκολο, αλλά δεν πρέπει να αποθαρρύνει κανέναν και κυρίως τους γονείς.

Η υιοθέτηση μιας ισορροπημένης διατροφής αποκτάται μέσα από την καθημερινότητά μας, αρκεί να θυμόμαστε απλές διατροφικές οδηγίες:

Το πρωινό είναι το σημαντικότερο γεύμα της ημέρας και καλό θα είναι να μην παραλείπεται. Μελέτες δείχνουν ότι τα παιδιά που τρώνε πρωινό, τείνουν να παρακολουθούν πιο πολύ στο μάθημα, να συγκεντρώνονται, να λύνουν τις ασκήσεις τους με μεγαλύτερη ευκολία και βέβαια να νοιώθουν λιγότερο κουρασμένα σε σύγκριση με τα παιδιά που δεν λαμβάνουν πρωινό. Ιδανικές επιλογές για πρωινό είναι το γάλα, το μέλι, το ψωμί, τα δημητριακά, οι ξηροί καρποί, οι χυμοί και τα φρούτα.

Φτιάξτε το δικό του σνακ. Το σνακ είναι απαραίτητο στο σχολείο γιατί βοηθά τα παιδιά να συγκεντρώνονται την ώρα του μαθήματος ενώ ταυτόχρονα τους προσφέρει όλα τα απαραίτητα συστατικά και δεν τα αφήνει να πεινάσουν μέχρι την ώρα του μεσημεριανού. Το σνακ, που καλό θα είναι να προετοιμάζεται από το σπίτι, πρέπει να περιλαμβάνει πρωτεΐνες, φυτικές ίνες, φρούτα, λαχανικά και ξηρούς καρπούς. Φροντίστε το φαγητό του να περιέχει τρόφιμα από όλες τις ομάδες (γαλακτοκομικά, φρούτα, λαχανικά, ρύζι, μακαρόνια, κρέας ψάρι κλπ.).

Το βραδινό φαγητό πρέπει να είναι ελαφρύ για να μπορεί ο μαθητής να χαλαρώσει και να κοιμηθεί καλά.

Οι μαθητές δεν πρέπει να ακολουθούν αυστηρή δίαιτα αδυνατίσματος.

Εκτός της διατροφής, ένας καλός ύπνος και η άσκηση βοηθούν τον μαθητή στις σχολικές και εξωσχολικές του δραστηριότητες. Σε περιπτώσεις όμως, που ο μαθητής δεν μπορεί να διατηρήσει ένα διατροφικό πρόγραμμα τότε καθοριστικό ρόλο παίζουν τα πολυβιταμινούχα συμπληρώματα διατροφής.

Έχουν αποδειχτεί πολύτιμος βοηθός στην διατήρηση της καλής διάθεσης, αντοχής, αυτοσυγκέντρωσης και υγείας, πλην όμως ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί σε κάποια που εμπεριέχουν καφεΐνη και μπορεί να υπερδιεγείρουν το νευρικό σύστημα.

Η συστηματική λήψη πολύ βιταμινούχων, ειδικά σχεδιασμένων για παιδιά, συνιστάται κυρίως ως τακτική για να μη χάνεται χρόνος μέχρι την αποτελεσματική εφαρμογή των ανάλογων διαιτητικών μέτρων.

Η τακτική αυτή δεν ενέχει κινδύνους για την υγεία ενώ, έχει μεγάλες πιθανότητες να ωφελήσει. Η λήψη συμπληρωμάτων δεν αποτελεί υποκατάστατο μιας πλήρους και ισορροπημένης διατροφής, που παραμένει η τελική στόχευση. Θα πρέπει να επιλέγονται πολυβιταμινούχα που διατίθενται μέσω φαρμακείου και παρασκευάζονται από αξιόπιστες εταιρείες, σύμφωνα με όλες τις προδιαγραφές GΜΡ.

Ως «ιδανικό» πολυβιταμινούχο συμπλήρωμα διατροφής για παιδιά μπορεί να θεωρηθεί αυτό που:

– Είναι ειδικά σχεδιασμένο για παιδιά

– Έχει σύσταση με βάση τις επίσημες οδηγίες ημερήσιας πρόσληψης

– Έχει χαμηλές δόσεις λιποδιαλυτών βιταμινών (A, D, E, K)

– Περιέχει συστατικά που ενισχύουν την απορρόφηση ασβεστίου, όπως η λυσίνη

– Είναι σημαντικό, επίσης, στη συσκευασία του να αναφέρεται η περιεκτικότητα κάθε συστατικού

– Η αγορά του να γίνεται αποκλειστικά από το φαρμακείο

– Να προσφέρεται από εταιρίες που ακολουθούν GMP οδηγίες στην παραγωγή του

Η θεραπεία με μεγάλες δόσεις βιταμινών ή «ορθομοριακή ιατρική», όπως αποκαλείται, κατά τις οποίες οι βιταμίνες χορηγούνται σε εξαιρετικά υψηλές δόσεις για καταστάσεις που ποικίλουν, από τη νοητική υστέρηση και την υπερκινητικότητα μέχρι τη δυσλεξία, δεν έχει καμία αποδεδειγμένη επιστημονική εγκυρότητα και μπορεί να ενέχει αρκετούς κινδύνους.

 

 

 

 

Πηγή: onmed.gr