Τρίτη , 5 Μάρτιος 2024

Οι τροφές που βοηθούν το δέρμα και γιατί η σοκολάτα δεν είναι τόσο κακή όσο νομίζετε

Αν θέλετε να βελτιώσετε το δέρμα σας και να επιτύχετε μια αγέραστη επιδερμίδα, το μόνο που χρειάζεται είναι ένα ταξίδι στο παντοπωλείο, σύμφωνα με τους ειδικούς.

Πολλοί διατροφολόγοι, διαιτολόγοι και δερματολόγοι αποκάλυψαν στο DailyMail.com τι ακριβώς να τρώτε αν θέλετε να επιτύχετε αυτή την τέλεια λάμψη και ποιες «υποτιμημένες» τροφές πρέπει να τρώτε περισσότερο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κι όσο κι αν ακούγεται περίεργο, κάποιες από αυτές, είναι και η σοκολάτα ακόμα και τα στρείδια και οι σπόροι κάνναβης.

Η FEMAIL έχει αναλύσει όλες τις καλύτερες τροφές για κατανάλωση, ξεκινώντας με μια μεγάλη ποικιλία που έχουν εξαιρετικά ευεργετικές βιταμίνες και μέταλλα.

Δώστε προτεραιότητα σε τρόφιμα που είναι πλούσια σε βιταμίνες, μέταλλα και υγιή λίπη – όπως τα στρείδια

«Οι καλύτερες τροφές που πρέπει να δοθεί προτεραιότητα για υγιές, ενυδατωμένο δέρμα είναι οι τροφές που είναι πλούσιες σε βιταμίνες και μέταλλα και υγιή λίπη», είπε η Jamie Nadeau, διαιτολόγος με έδρα το Rhode Island, στην DailyMail.com.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Τροφές όπως πολύχρωμα φρούτα και λαχανικά, ξηροί καρποί και σπόροι και λιπαρά ψάρια είναι πάντα μια εξαιρετική ιδέα για την υγεία του δέρματος».

Η Nadeau εξήγησε ότι ορισμένες από αυτές τις τροφές περιλαμβάνουν αυτές που είναι πλούσιες σε βιταμίνη C, όπως οι ντομάτες και τα εσπεριδοειδή, καθώς μπορούν να «υποστηρίξουν» το κολλαγόνο στο σώμα σας.

Η διατροφολόγος Jamie Nadeau εξήγησε ότι είναι σημαντικό να τρώμε τροφές που είναι «πλούσιες» τόσο σε βιταμίνες όσο και σε μέταλλα
Η διατροφολόγος Jamie Nadeau εξήγησε ότι είναι σημαντικό να τρώμε τροφές που είναι «πλούσιες» τόσο σε βιταμίνες όσο και σε μέταλλα

Συνέστησε επίσης να τρώτε σολομό, βατόμουρα και ξηρούς καρπούς, καθώς μπορούν όλα να είναι εξαιρετικά χρήσιμα για τη συνολική υγεία του δέρματός σας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συγκεκριμένα, χαρακτήρισε τον σολομό «εξαιρετική επιλογή». «Δεν είναι μόνο πλούσιος σε πρωτεΐνη, αλλά είναι επίσης πλούσιος σε αντιφλεγμονώδη ωμέγα-3 λιπαρά οξέα», εξήγησε, προσθέτοντας πως «Είναι επίσης πηγή βιταμίνης Ε, η οποία είναι ένα σημαντικό αντιοξειδωτικό για την υγεία του δέρματος».

Η Steph Grasso, ένας διαιτολόγος από τη Βιρτζίνια, προτείνει τροφές που περιέχουν βιταμίνες C, A και E.

Η Grasso λέει στην DailyMail.com ότι τροφές με βιταμίνη Ε, όπως το αβοκάντο και τα ψάρια, «βοηθούν στη διατήρηση της υγρασίας», ενώ είδη όπως τα αυγά, οι γλυκοπατάτες και τα μάνγκο περιέχουν βιταμίνη Α, η οποία είναι «σημαντική για την παραγωγή και την αποκατάσταση των κυττάρων του δέρματος».

Η διαιτολόγος Steph Grasso, αποκάλυψε σε ποιες τροφές πρέπει να δίνετε προτεραιότητα για υγιές δέρμα
Η διαιτολόγος Steph Grasso, αποκάλυψε σε ποιες τροφές πρέπει να δίνετε προτεραιότητα για υγιές δέρμα

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αναζητά επίσης τροφές με ψευδάργυρο, καθώς μπορούν να βοηθήσουν στην επούλωση πληγών και φλεγμονών. Αυτά τα τρόφιμα είναι τα όσπρια, τα στρείδια, η κινόα και η βρώμη, εξήγησε ο Grasso.

Η δερματολόγος Dr. Leah Ansell με έδρα τη Νέα Υόρκη συμφώνησε, επαναλαμβάνοντας το γεγονός ότι η λήψη βιταμινών A, C και E είναι πολύ σημαντική για την υγεία του δέρματος, αν και αυτά από μόνα τους δεν θα είναι η απάντηση σε όλα.

«Δεν υπάρχει κανένα φαγητό ή ποτό που θα οδηγήσει ως εκ θαύματος σε καθαρό υγιές δέρμα», είπε στην DailyMail.com.

«Αλλά υπάρχουν δεδομένα που υποστηρίζουν ορισμένες συμπεριφορές και επιλογές που μπορούν να ρυθμίσουν το δέρμα κάποιου να βρίσκεται στη βελτιστοποιημένη του κατάσταση. Oι γενικές αρχές για την καταπολέμηση της βλάβης από τις ελεύθερες ρίζες και τη δημιουργία κολλαγόνου βοηθούν στην καθοδήγηση καλών διατροφικών επιλογών για όσους θέλουν να βελτιστοποιήσουν το υγιές δέρμα. Ζωμός οστών, φρούτα και λαχανικά πλούσια σε βιταμίνες A, C, E και φυλλικό οξύ (μούρα, γλυκοπατάτες, φυλλώδη πράσινα, μπρόκολο) είναι μερικές εξαιρετικές επιλογές».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η δερματολόγος Leah Ansell τόνισε τη σημασία της κατανάλωσης τροφίμων που έχουν μεγάλες ποσότητες βιταμινών
Η δερματολόγος Leah Ansell τόνισε τη σημασία της κατανάλωσης τροφίμων που έχουν μεγάλες ποσότητες βιταμινών

Τρώτε τροφές που περιέχουν ωμέγα-3 λιπαρά οξέα

Αν θέλετε ιδιαίτερα να εστιάσετε σε τροφές που θα ενθαρρύνουν την ενυδάτωση του δέρματος, η Grasso πρότεινε προϊόντα που περιέχουν ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, όπως καρύδια και σαρδέλες.

Εξηγεί ότι «βοηθούν στην ενίσχυση του φυσικού φραγμού του δέρματος».

«Αυτό δρα ως προστατευτική ασπίδα έναντι των περιβαλλοντικών στρεσογόνων παραγόντων και αποτρέπει την απώλεια νερού από το δέρμα, με αποτέλεσμα καλύτερη διατήρηση της υγρασίας και ενυδατωμένο, παχύ δέρμα», είπε η Grasso στην DailyMail.com.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Τροφές πλούσιες σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα περιλαμβάνουν τα λιπαρά ψάρια (σολομός, σαρδέλες, τόνος albacore, γαύρος), λιναρόσποροι, σπόροι chia, καρύδια, σπόροι κάνναβης και edamame».

Η διατροφολόγος Jenna Werner με έδρα τη Νέα Υόρκη, ιδιοκτήτρια του διατροφικού πρακτικού Happy Strong Healthy, συνέστησε επίσης να τρώτε αβοκάντο και ελαιόλαδα για να εντάξετε αυτά τα ωμέγα-3 και τα υγιή λίπη στη διατροφή σας.

Η σωστή ενυδάτωση είναι απολύτως απαραίτητη για υγιές, λαμπερό δέρμα

Φυσικά, η ενυδάτωση και η κατανάλωση τροφών που έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε νερό είναι εξαιρετικά σημαντικά όταν πρόκειται να έχετε νεανικό δέρμα. «Το κλειδί είναι η ενυδάτωση», είπε η Werner. «Έτσι, το να πίνεις νερό και να φροντίζεις ότι είσαι σωστά ενυδατωμένος είναι πρώτα και κύρια το πιο σημαντικό πράγμα για ενυδατωμένο και λαμπερό δέρμα!» «Το νερό, οι ηλεκτρολύτες και οι τροφές πλούσιες σε ενυδάτωση όπως τα φρούτα και τα λαχανικά είναι το κλειδί!» συνέχισε.

«Φαγητά όπως τα αγγούρια και το καρπούζι είναι σχεδόν όλα γεμάτα νερό, αλλά και τα πορτοκάλια, οι φράουλες και οι πιπεριές είναι μερικά άλλα που πρέπει να προσθέσετε».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επίσης, για έξτρα ενυδάτωση, μπορείτε να προσθέστε στις σαλάτες σας, chia, λινάρι, σπόροι κολοκύθας, ηλιόσποροι, αμύγδαλα, καρύδια, αβοκάντο, αυγά και φασόλια.

Η Jamie Werner, εξήγησε γιατί η ενυδάτωση είναι το «κλειδί» για να έχει κανείς υπέροχη επιδερμίδα.
Η Jamie Werner, εξήγησε γιατί η ενυδάτωση είναι το «κλειδί» για να έχει κανείς υπέροχη επιδερμίδα.

Η σοκολάτα δεν είναι ο εχθρός – είναι ένα υποτιμημένο μυστικό για το δέρμα

Σύμφωνα με την Grasso και τη Nadeau, η σοκολάτα δεν είναι κάτι που πρέπει να φοβάστε όταν αφορά την υγεία του δέρματός σας.

Αν και ορισμένοι αστικοί θρύλοι λένε ότι η σοκολάτα θα μπορούσε πραγματικά να προκαλέσει ακμή, αυτό δεν είναι απαραίτητα αλήθεια – τουλάχιστον για ορισμένα είδη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Όταν εξετάζουμε τη σοκολάτα και την υγεία του δέρματος, η ποιότητα και η περιεκτικότητα του κακάο έχει σημασία. Το κακάο περιέχει φλαβονοειδή, αντιοξειδωτικά που μπορεί να προσφέρουν πιθανά οφέλη για το δέρμα.

Όσο υψηλότερη είναι η περιεκτικότητα σε κακάο, τόσο περισσότερα φλαβονοειδή είναι πιθανό να περιέχει η σοκολάτα. Αναζητήστε μαύρη σοκολάτα με τουλάχιστον 70% περιεκτικότητα σε κακάο ή μεγαλύτερη για να κερδίσετε πιθανά οφέλη που σχετίζονται με το δέρμα».

Επιπλέον, η Nadeau αναφέρει ότι η μαύρη σοκολάτα, έχει υψηλή περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά, τα οποία μπορούν να βελτιώσουν την ενυδάτωση και να μειώσουν τη φλεγμονή, μεταξύ άλλων πλεονεκτημάτων.

«Η μαύρη σοκολάτα έχει υψηλή περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά και ορισμένες έρευνες δείχνουν ότι μπορεί να βοηθήσει το δέρμα σας να αντέξει περισσότερη υπεριώδη ακτινοβολία», είπε.

«Βεβαιωθείτε ότι έχετε επιλέξει μαύρη σοκολάτα που περιέχει τουλάχιστον 70% κακάο».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

σοκολάτες
Κι όμως, η σοκολάτα μπορεί να βοηθήσει στην υγεία του δέρματος / Φωτογραφία: Shutterstock

Τα πλήρη σε λιπαρά γαλακτοκομικά προϊόντα είναι τα καλύτερα για δέρμα με τάση ακμής

Σύμφωνα με τη δερματολόγο Dr. Ansell, όσοι έχουν δέρμα με τάση ακμής θα πρέπει να απομακρύνονται από τα γαλακτοκομικά προϊόντα που δεν είναι πλήρη.

«Για την ακμή, μελέτες έχουν δείξει ότι τα γαλακτοκομικά με χαμηλά λιπαρά και η κατανάλωση επεξεργασμένων υδατανθράκων (λευκό ψωμί, ζυμαρικά, επιδόρπια, για παράδειγμα) μπορεί να επιδεινώσουν την ακμή», είπε στην DailyMail.com.

«Παρά τα όσα μπορεί να σας έχουν πει – η κατανάλωση λιπαρών τροφών όπως πίτσα ή σοκολάτα δεν επιδεινώνει απαραίτητα την ακμή. Συστήνω πάντα να προσκολλώνται σε μη επεξεργασμένους υδατάνθρακες, γαλακτοκομικά προϊόντα με πλήρη λιπαρά, να αποφεύγουν τη σκόνη πρωτεΐνης ορού γάλακτος και να τρώνε άπαχες πρωτεΐνες για να βελτιστοποιήσουν το δέρμα για τους πιο επιρρεπείς στην ακμή ασθενείς».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από την άλλη πλευρά, η Nadeau συνέστησε επίσης στους ανθρώπους που υποπτεύονται ότι η ακμή τους προκαλείται από τα γαλακτοκομικά να την αποκλείσουν από τη διατροφή τους για μερικούς μήνες.

«Η έρευνα δείχνει ότι η αφαίρεση των γαλακτοκομικών από τη διατροφή σας μπορεί να είναι χρήσιμη για μερικούς ανθρώπους που παρουσιάζουν ακμή, αλλά όχι για όλους. Μπορείτε να πειραματιστείτε αφαιρώντας τα γαλακτοκομικά για μερικούς μήνες για να δείτε αν παρατηρήσετε κάποια βελτίωση. Αν όχι, είναι απίθανο να είναι ο ένοχος της ακμής σας».

Οι ντομάτες περιέχουν ένα ειδικό συστατικό που μπορεί να αποτρέψει τη γήρανση

Οι ντομάτες είναι επίσης μια τροφή που μπορεί να έχει αντιγηραντικές ιδιότητες λόγω των βιοενεργών συστατικών τους.

«Οι ντομάτες-καροτενοειδή είναι οι κατηγορίες βιοδραστικών ενώσεων που βρίσκονται στις ντομάτες. Το λυκοπένιο είναι ένα από τα κύρια καροτενοειδή που συνθέτουν τις αντιοξειδωτικές ιδιότητες μιας ντομάτας», εξήγησε η Garcia στο DailyMail.com.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Το λυκοπένιο προστατεύει τα κύτταρα από την οξειδωτική βλάβη και χρησιμοποιείται συνήθως σε δερματολογικά προϊόντα για την προστασία του από τη γήρανση και τις ακτίνες UV».

Ωστόσο, υπάρχουν διάφοροι τρόποι για να εισαγάγετε καλύτερα αυτά τα βιοενεργά συστατικά στο σώμα σας.

«Το λυκοπένιο είναι λιποδιαλυτό και απορροφάται καλύτερα από το σώμα όταν συνδυάζεται με επιπλέον λίπος. Δοκιμάστε να ζεστάνετε τις ντομάτες με λίγο ελαιόλαδο για να αυξήσετε την απορρόφηση», είπε.

Το αλκοόλ και τα επεξεργασμένα τρόφιμα δεν είναι ό,τι καλύτερο, αλλά δεν χρειάζεται να τα κόψετε εντελώς

Η κατανάλωση αλκοολούχων ποτών μπορεί να προκαλέσει αφυδάτωση ή ακόμα και κοκκινίλα στο δέρμα σας, σύμφωνα με το Medical News Today, αλλά δεν σημαίνει ότι πρέπει να σταματήσετε να τα απολαμβάνετε εντελώς.

Ενώ πράγματα όπως το αλκοόλ, η ζάχαρη και τα επεξεργασμένα τρόφιμα δεν είναι τα καλύτερα, πολλοί δεν θα θέλουν να τα κόψουν πλήρως από τη διατροφή τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Δεν είναι ρεαλιστικό να προτείνουμε να αφαιρέσουμε εντελώς αυτά τα τρόφιμα από τη διατροφή μας, αλλά είναι επιτακτική ανάγκη να μειώσουμε την πρόσληψη», εξήγησε η Garcia.

Η Sam Garcia, εξήγησε ακριβώς γιατί η ενυδάτωση του δέρματός σας ήταν τόσο σημαντική και πώς μπορείτε να την κάνετε μέσω της τροφής
Η Sam Garcia, εξήγησε ακριβώς γιατί η ενυδάτωση του δέρματός σας ήταν τόσο σημαντική και πώς μπορείτε να την κάνετε μέσω της τροφής

«Το να τρώτε συνειδητά και σκόπιμα θα σας βοηθήσει να πάρετε τις καλύτερες αποφάσεις για το σώμα σας, ώστε να μπορείτε να τρώτε τροφές που αγαπάτε αλλά και να ελαχιστοποιείτε τροφές που δεν σας κάνουν να αισθάνεστε καλά ή δεν υποστηρίζουν τους στόχους υγείας σας. Αν θέλετε να φαίνεστε λαμπερή και νεανική και να μειώσετε τις ρυτίδες, τότε πρέπει να κόψετε τις βλακείες από τη διατροφή σας».

Η Δρ Ansell τόνισε επίσης ότι υπήρχαν άλλα πράγματα που θα έπρεπε να κάνουν οι άνθρωποι για να διατηρήσουν υπέροχο δέρμα, το να δουλεύεις στη διατροφή σου είναι μόνο ένα από αυτά τα στοιχεία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Νομίζω ότι μια υγιεινή διατροφή μπορεί να αυξήσει τη θεραπεία της ακμής, αλλά συχνά από μόνη της δεν είναι αρκετή», εξήγησε. «Σε συνδυασμό με την εξαιρετική περιποίηση του δέρματος και την αντηλιακή προστασία μπορεί να είναι ένα σημαντικό στοιχείο».


Πηγή