Παρασκευή , 29 Μάρτιος 2024

Ανατροπές στις προσφορές και τις εκπτώσεις

Ανατροπές στο καθεστώς των προσφορών  φέρνει το νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης που κατατέθηκε χθες στη Βουλή.

Το κείμενο των 44 σελίδων, περιλαμβάνει διατάξεις για την απλοποίηση των διαδικασιών σύστασης των νομικών μορφών εταιρειών, ενώ σημαντική αλλαγή που αφορά τους καταναλωτές αλλά και τις χιλιάδες των εμπορικών καταστημάτων είναι εκείνη σε σχέση με το καθεστώς των προσφορών περιορισμένων ειδών ένδυσης, υπόδησης, ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών κ.λπ. Πιο συγκεκριμένα με το άρθρο 16, επιτρέπονται όλο το χρόνο οι προσφορές ειδών εφόσον αυτά δεν ξεπερνούν το 50% του συνόλου των διατιθεμένων σε κάθε κατάστημα. Υποχρεωτικά θα πρέπει να αναγράφονται οι αρχικές τιμές πώλησης αλλά κι εκείνες μετά τη μείωσή τους.

Παράλληλα, δίνει το δικαίωμα στους αντιπεριφερειάρχες, μετά από γνώμη των δήμων, των εμπορικών και επαγγελματικών οργανώσεων της οικείας Περιφερειακής Ενότητας, να ορίζουν μία περίοδο προσφορών ανά δύο έτη, με μέγιστη χρονική διάρκεια ένα μήνα, κατά την οποία επιτρέπεται η προσφορά του συνόλου των ειδών που διαθέτει κάθε κατάστημα. Με αυτή την ρύθμιση, ενισχύεται η ευελιξία των εμπορικών επιχειρήσεων αναφορικά με τη διάθεση περισσότερων ειδών σε προσφορά, ενώ λαμβάνονται περισσότερο υπόψη οι ανάγκες των τοπικών κοινωνιών.

Με άλλη διάταξη επίσης στο άρθρο 17 του νομοσχεδίου απελευθερώνει τις προωθητικές ενέργειες που προϋποθέτουν την αγορά τουλάχιστον δύο συσκευασιών του ίδιου προϊόντος. Σύμφωνα με αυτή παύει να είναι υποχρεωτική η μεμονωμένη διάθεση του, αλλά θα πρέπει να αναγράφεται εμφανώς η αρχική και η τελική τιμής πώλησης όπως διαμορφώνεται ανά συσκευασία μετά την προωθητική ενέργεια.


Πηγή