Τρίτη , 23 Απρίλιος 2024

Δύο πεπόνια έναντι 27.000 δολαρίων και άλλα πανάκριβα φρούτα

Υπάρχουν κάποια καταστήματα στην Ιαπωνία που μοιάζουν με κοσμηματοπωλεία. Μια καλύτερη ματιά όμως μέσα από τη λαμπερή βιτρίνα αποκαλύπτει ότι το ακριβό τους εμπόρευμα δεν είναι κάτι άλλα παρά φρούτα.

Από καρπούζια σε εντυπωσιακά σχήματα μέχρι σταφύλια με τεράστιες, ομοιόμορφες ρώγες, πεπόνια τέλεια σχηματισμένα, κατακόκκινα μήλα συσκευασμένα το κάθε ένα ξεχωριστά στη δική του διάφανη συσκευασία. Φρούτα που κοστίζουν ακριβά, καλλιεργούνται με ιδιαίτερη φροντίδα και προσοχή και τα βρίσκει κανείς σε όλη την Ιαπωνία έναντι δεκάδων χιλιάδων δολαρίων σε δημοπρασίες.

Σύμφωνα με το CNN, ένα ζευγάρι πεπονιών πωλήθηκε έναντι 27.240 δολαρίων.

«Τα φρούτα αντιμετωπίζονται διαφορετικά στην ασιατική κουλτούρα και στην ιαπωνική κοινωνία ιδιαίτερα», δηλώνει ο Soyeon Shim, κοσμήτορας στο Πανεπιστήμιο του Wisconsin-Madison. «Η αγορά και η κατανάλωση φρούτων, συνδέεται με κοινωνικές και πολιτισμικές πρακτικές. Δεν αποτελούν απλά μέρος της διατροφής τους, αλλά, ίσως το πιο σημαντικό, θεωρούνται είδος», σημειώνει για να προσθέσει ότι συνηθίζεται να προσφέρονται ακόμη και ως δώρα.

frtkp2

Η καλλιέργεια τέλειων προϊόντων απαιτεί σχολαστικές πρακτικές, που αναπτύχθηκαν από τους Ιάπωνες αγρότες. «Είναι δύσκολο να πετύχεις το τέλειο σχήμα για τις φράουλες», λέει στο CNN ο Okuda Nichio ο οποίος καλλιεργεί υψηλής αισθητικής και τιμής, φράουλες. «Μου πήρε 15 χρόνια για να φτάσω στο επίπεδο της τελειότητας», προσθέτει. Οι φράουλές του, έχουν το μέγεθος μιας μπάλας του τένις και παράγει μόλις 500 το χρόνο. Γιατί; Συνήθως πωλείται έναντι 4.395 δολάρια η κάθε μία!

frtkp3

Θέλετε να μάθετε και πόσο πουλήθηκε ένα τσαμπί σταφύλι σε δημοπρασία; 320 δολάρια η κάθε ρόγα για ένα τσαμπί με περίπου 30 ρόγες.

«Οι Ιάπωνες αγοράζουν τέτοια ακριβά φρούτα, για να δείξουν στους αποδέκτες, πόσο ακριβά είναι τα δώρα που τους προσφέρουν. Αυτά συνήθως προσφέρονται σε ειδικές περιστάσεις ή σε κάποιον που βρίσκεται ψηλά στην ιεραρχία», εξηγεί ο Shim.

frtkp4

«Οι Ιάπωνες λέγεται ότι τρώνε με τα μάτια…», είναι η εξήγηση που δίνει ο Ken Gehrt, καθηγητής μάρκετινγκ στο Πανεπιστήμιο του Σαν Χοσέ, στην Καλιφόρνια.

frtkp6 frtkp7 frtkp8


Πηγή