Πέμπτη , 27 Φεβρουάριος 2020
Η ταινία «’71» απέσπασε τη «Χρυσή Αθηνά» στο 20ο Φεστιβάλ «Νύχτες Πρεμιέρας»

Η ταινία «’71» απέσπασε τη «Χρυσή Αθηνά» στο 20ο Φεστιβάλ «Νύχτες Πρεμιέρας»

Ολοκληρώθηκε το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου

Σε μια σύντομη τελετή απονεμήθηκαν στον κινηματογράφο ODEON ΟΠΕΡΑ τα βραβεία του Διεθνούς φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας, « Νύχτες Πρεμιέρας», που φέτος έσβησε τα 20 κεράκια της. Γιατί, όπως είπε ο καλλιτεχνικός διευθυντής της, Ορέστης Ανδρεαδάκης: «Το φεστιβάλ δεν είναι μόνο οι ταινίες, οι εκδηλώσεις και τα πάρτυ, αλλά κυρίως οι άνθρωποι του. Οι ταινίες προβλήθηκαν και θα πάρουν το δρόμο τους. Όμως οι άνθρωποι είναι αυτοί που μένουν!»

Λίγο αργότερα η αυλαία της φετινής επετειακής διοργάνωσης- κατά την διάρκεια της οποίας προβλήθηκαν συνολικά 241 ταινίες από κάθε γωνιά του κόσμου- έπεσε, με την πανευρωπαϊκή πρεμιέρα της ταινίας «Το κορίτσι που εξαφανίστηκε» του Ντέιβιντ Φίντσερ, στην οποία πρωταγωνιστούν ο Μπεν Αφλεκ και η Ρόζαμουντ Πάικ.

Σε ότι αφορά το διαγωνιστικό τμήμα η ταινία «’71» του Γιαν Ντεμάνζ είναι η μεγάλη θριαμβεύτρια αφού απέσπασε την Χρυσή Αθηνά -για την «ιδιαίτερη σκηνοθετική της ματιά και την επίτευξή της να εισάγει τον θεατή στη δράση και στην κατάσταση της εποχής» -, την οποία απένειμε η κριτική επιτροπή που παραδοσιακά αποτελείται από νέους σπουδαστές 18 έως 24 ετών. Η ταινία μας μεταφέρει στο Μπέλφαστ του 1971, περιγράφοντας την απεγνωσμένη προσπάθεια ενός νεαρού Βρετανού στρατιώτη (Τζακ Ο’Κονελ) να επιβιώσει μόνος του στους φλεγόμενους δρόμους μιας πόλης που μαίνεται από τις συγκρούσεις. Η ταινία θα βγει στις αίθουσες τον Οκτώβριο από τις Seven Films / Spentzos Film.

Το βραβείο σεναρίου δόθηκε στο «When Animals Dream» του Γιόνας Αλεξάντερ Αρνμπι , ενώ το βραβείο σκηνοθεσίας απέσπασε το «Στο Σκοτάδι» («Blind «)που ήδη έχει κερδίσει τις εντυπώσεις στα διεθνή Φεστιβάλ, αποσπώντας το Βραβείο Καλύτερου Σεναρίου στο Sundance αλλά και το Βραβείο «Label Europa Cinemas», στο Βερολίνο.Tο σκηνοθετικό ντεμπούτο του διακεκριμένου Νορβηγού Εσκιλ Βογκτ (συν-σεναριογράφος των «Reprise» & «Οσλο, 31 Αυγούστου») μας οδηγεί στον κόσμο μιας νεαρής γυναίκας που χάνει γοργά την όρασή της. Μία ταινία-έκπληξη που φωτίζει υποβλητικά ο «δικός μας» Θύμιος Μπακατάκης, η οποία θα βγει στις αίθουσες επίσης τον Οκτώβριο.
Στο τμήμα «Μουσική και Φιλμ» την Χρυσή Αθήνα πήρε το ντοκιμαντέρ για τον Νικ Κέιβ «20.000 Days on Earth» των Ιαν Φορσάιθ και Τζέιν Πόλαρντ, ενώ ειδική μνεία δόθηκε στο «Pulp: a film about life, death and supermarket» του Φλόριαν Χάμπιχτ για « το υπέροχο πορτρέτο όχι μόνο του συγκροτήματος αλλά και της πόλης που γέννησε αυτο την μπάντα».

Τέλος , το βραβείο κοινού κέρδισε η βραζιλιάνικη ταινία «Σήμερα θέλω να γυρίσω μόνος» του Ντανιέλ Ριμπέιρο, η οποία κέρδισε το φετινό βραβείο Teddy του Βερολίνου και το Βραβείο της Διεθνούς Κριτικής, ενώ θεωρείται από τις πιο συγκινητικά αισιόδοξες LGBT ταινίες της χρονιάς.

Παραδοσιακά, τα τελευταία χρόνια, μια μέρα πριν τα μεγάλα βραβεία του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας, απονέμονται τα βραβεία για το Διαγωνιστικό Τμήμα των ελληνικών ταινιών μικρού μήκους, αλλά και τα βραβεία για τους πρωτοεμφανιζόμενους του ελληνικού σινεμά.

Ξεκινώντας από τα τελευταία- σύμφωνα με την κριτική επιτροπή που αποτελούνταν από τους Περικλή Χούρσογλου (πρόεδρος), Γιάννη Δασκαλοθανάση, Σμαράγδα Καρύδη, Αντώνη Καρπετόπουλο και Αννα Κασιμάτη- μεγάλος νικητής αναδείχθηκε ως πρωτοεμφανιζόμενος σκηνοθέτης ο Μιχάλης Κωνσταντάτος με το «LUTON».

Η Πηνελόπη Τσιλίκα και η Σοφία Κόκαλη, οι δύο πρωτοεμφανιζόμενες πρωταγωνίστριες της «Μικράς Αγγλίας» του Παντελή Βούλγαρη, μοιράστηκαν το βραβείο Καλύτερης Γυναικείας Ερμηνείας, ενώ ο Χάρης Φραγκούλης τιμήθηκε με το βραβείο Ανδρικής Ερμηνείας για τους «Αισθηματίες» του Νίκου Τριανταφυλλίδη.

Το «ΙΙ» του Ευθύμη Kosemund Σανίδη ανακηρύχθηκε, ως νικήτρια μικρού μήκους ταινία, από την κριτική επιτροπή των Γιώργου Καρναβά (παραγωγός – πρόεδρος), Πέννυς Παναγιωτοπούλου (σκηνοθέτης), Κόρας Καρβούνη (ηθοποιός), Γιώργου Κρασσακόπουλου (κριτικός κινηματογράφου), και Τζώρτζη Γρηγοράκη (σκηνοθέτης) ως «μια άρτια δομημένη ταινία με εξαιρετική ακρίβεια, υποβλητική ατμόσφαιρα, και πλήρη έλεγχο των εκφραστικών της μέσων». Το «IΙ» ξεκίνησε την καριέρα του από το Διαγωνιστικό Τμήμα του Φεστιβάλ του Λοκάρνο και συμμετείχε στο διαγωνιστικό του 37ου Φεστιβάλ Δράμας, αποσπώντας το βραβείο Καλύτερης Φωτογραφίας.

Η ίδια ταινία κέρδισε επίσης το βραβείο Σκηνοθεσίας, αφού σύμφωνα με την επιτροπή «ενορχηστρώνει το τοπίο, τα σώματα, τον αφηγηματικό χρόνο, κάθε τεχνικό και καλλιτεχνικό μέσο για να δομήσει μία ιστορία που είναι ανοιχτή και ποιητική, και την ίδια στιγμή άμεση και βιωματική, συγκεκριμένη και απτή».

Το Δεύτερο Βραβείο Καλύτερης Ταινίας απονεμήθηκε στην «Καθημερινή Εργάσιμη» των Βαγγέλη Καραμαριγού και Ζαχαρία Μαυροειδή, μία ταινία που σύμφωνα με την επιτροπή «χρησιμοποιεί κώδικες σινεμά για να αφηγηθεί μία ιστορία που τους ξεπερνά, με την κάμερα να συλλαμβάνει όχι μόνο τη δράση, μα και κάτι υπόγειο και εσωτερικό».

Το Τρίτο Βραβείο Καλύτερης Ταινίας δόθηκε στο «A Portrait» του Αριστοτέλη Μαραγκού, μια «προσωπική ταινία που αποδεικνύει πως για να κάνεις σπουδαίο σινεμά δεν χρειάζεσαι παρά μια γραμμή και δυο αράδες».

Βραβείο Σεναρίου απέσπασε το «Maasai» του Χάρη Λαγκούση, με την επιτροπή να δηλώνει πως «έχοντας την τύχη να αναδειχθεί μέσα από τρεις εξαιρετικές ερμηνείες, το σενάριο της ταινίας χρησιμοποιεί μια ρεαλιστική σύμβαση χωρίς να διστάζει να την υπερβεί, και την εμπλουτίζει με ολοκληρωμένους χαρακτήρες και συναισθήματα εξαιρετικής πολυπλοκότητας».

Εύφημος μνεία δόθηκε και στην «Προσευχή» του Θανάση Νεοφώτιστου( μεγάλος νικητή του Φεστιβάλ Δράμας ) για «τον πετυχημένο χειρισμό ενός ευαίσθητου και δύσκολου θέματος, την καθοδήγηση των νεαρών ηθοποιών, τον ρεαλισμό και την ωριμότητά της» και στον «Ανεπιθύμητο» του Φοίβου Κοντογιάννη, μία «ολοκληρωμένη ταινία που με μια ελλειπτική αφήγηση κατορθώνει να χτίσει μια καθαρή ιστορία μέσω βλεμμάτων, ατμόσφαιρας και μουσικής».

Για πρώτη φορά φέτος απονεμήθηκε και βραβείο Φωτογραφίας της Ένωσης Ελλήνων Κινηματογραφιστών, το οποίο απέσπασε η ταινία «Fawns» του Θανάση Τσιμπίνη για τη φωτογραφία του Κωνσταντίνου Κουκουλιού.

 

 

 

Πηγή: newsbeast.gr