Παρασκευή , 29 Μάρτιος 2024

«Η ρομποτική και η τεχνητή νοημοσύνη μπορούν να βελτιώσουν την υγεία μας»

Θα μπορέσουν τα ρομπότ να αντικαταστήσουν την ανθρώπινη επαφή και να συζητάμε μαζί τους σα να ήταν άνθρωποι; Πώς μπορεί να βελτιώσει την υγειονομική περίθαλψη, η ρομποτική και η τεχνητή νοημοσύνη;

Γράφει η Ελεάνα Κηπουρού

Η Andra Keay, Managing Director της Silicon Valley Robotics μιλάει στο newsbeast.gr για την τεχνητή νοημοσύνη και τον αυξανόμενο αντίκτυπο της τεχνολογίας στην ασφαλιστική και τραπεζική βιομηχανία και την υγεία, με αφορμή τη συμμετοχή της στο Delphi Economic Forum.

– Πόσο ασυνήθιστο θα είναι να έχουμε ρομπότ που αντικαθιστούν το ανθρώπινο άγγιγμα;

Αυτήν την στιγμή αυτό είναι αδύνατο, αν και αποδεικνύεται ότι μερικές φορές δεν χρειαζόμαστε ανθρώπινη επαφή, οποιαδήποτε επαφή είναι αρκετή. Για παράδειγμα, υπάρχει μεγάλη έλλειψη νοσοκόμων. Έτσι η ρομποτική μπορεί να βοηθήσει, όχι όμως και να αντικαταστήσει, το ανθρώπινο άγγιγμα.

– Μπορεί στο μέλλον να απολαύσει κάποιος μια συζήτηση με ένα ρομπότ περισσότερο από ότι με έναν άνθρωπο;

Νομίζω ότι η συζήτηση με ένα ρομπότ μπορεί μελλοντικά να καλύψει κάποιους ρόλους στη ζωή μας, όπως το έκανε κάποτε ένα ημερολόγιο. Δεν νομίζω ότι τα ρομπότ είναι αρκετά εξελιγμένα ή αρκετά έξυπνα για να διεξάγουν κάθε είδους ανθρώπινη συζήτηση.

– Τι ρόλο θα έχουν τα ρομπότ με την καθημερινότητά μας μέσα στα επόμενα δέκα χρόνια;

Πολλές από τις καθημερινές συσκευές μας θα γίνουν λίγο πιο έξυπνες. Αυτός είναι ο πραγματικός αντίκτυπος της ρομποτικής και όχι ένα ανθρωποειδές υπηρέτης ρομπότ (ο οποίος εξακολουθεί να αποτελεί σενάριο επιστημονικής φαντασίας). Το βλέπουμε ήδη σε οχήματα με αυτόματη οδήγηση, σε αυτόματα περίπτερα, καταστήματα και τράπεζες, καθώς και σε IoT (Internet of Things) ή συνδεδεμένα σπίτια.

– Ποιος είναι ο αυξανόμενος αντίκτυπος της τεχνολογίας στην ασφαλιστική και τραπεζική βιομηχανία; Πώς μπορεί να αλλάξει το σημερινό οικονομικό περιβάλλον στην Ελλάδα;

Στις ΗΠΑ, η αυτοματοποίηση είχε ήδη τεράστιο αντίκτυπο στην τραπεζική βιομηχανία. Η εξάπλωση των ΑΤΜ αναμενόταν να μειώσει τον αριθμό των υπαλλήλων τράπεζας, αλλά στην πραγματικότητα τους αύξησε, επειδή οι τράπεζες μπορούσαν να δημιουργήσουν υποκαταστήματα σε νέες μικρότερες τοποθεσίες και παρόλα αυτά να παρέχουν όλες τις υπηρεσίες. Έχουμε επίσης δει πως το εμπόριο γίνεται όλο και πιο αυτοματοποιημένο και γρήγορο. Αυτό δεν είναι απολύτως καλό! Η τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης και η αυτοματοποίηση είναι οι κορυφαίοι τομείς των τεχνολογιών ρομποτικής και έτσι ορισμένες από τις επιπτώσεις είναι σαφείς.

Τα κινητά τηλέφωνα μειώνουν τη χρήση των φυσικών τοποθεσιών των τραπεζών. Οι συνδεδεμένες συσκευές και οι αισθητήρες θα μπορούσαν να βελτιώσουν την ασφαλιστική βιομηχανία μέσω καλύτερης παρακολούθησης. Οι αλγόριθμοι μπορούν να κάνουν καλύτερες προβλέψεις. Τα ρομπότ και οι αυτοματοποιημένες αλληλεπιδράσεις μπορούν να είναι πιο προβλέψιμες, καταγράψιμες και ουσιαστικά δημιουργούν ένα μεγαλύτερο ψηφιακό αποτύπωμα για όλους. Αυτό θα φέρει επανάσταση σε όλους τους κλάδους, αλλά μπορεί να είναι μια αργή αλλαγή. Η φυσική υποδομή δεν είναι τόσο γρήγορη όσο το λογισμικό.

ANDRA_KEAY

– Πώς μπορεί η ψηφιακή επανάσταση να δημιουργήσει καλύτερη υγειονομική περίθαλψη;

Υπάρχει σχεδόν άπειροι τρόποι με τους οποίους η ψηφιοποίηση, η αυτοματοποίηση, η ρομποτική και η τεχνητή νοημοσύνη μπορούν να βελτιώσουν την υγειονομική περίθαλψη. Μερικά παραδείγματα είναι χειρουργικά, μερικά διαγνωστικά. Μία από τις αγαπημένες μου εταιρίες χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη και ρομποτική για την παροχή ενός έξυπνου βοηθού που βοηθάει τους ασθενείς να διαχειριστούν σύνθετες θεραπείες ασθενειών.

Η Catalia Health δημιούργησε το Mabu, ένα κοινωνικό ρομπότ, το οποίο συνταγογραφείται στους ασθενείς μαζί με τα φάρμακά τους. Το ρομπότ κάθεται σε ένα τραπέζι στο σπίτι σας για να σας μιλήσει καθημερινά για το πώς αισθάνεστε, ανέχετε πάρει την επόμενη δόση των χαπιών σας και αν θέλετε να κλείσετε ραντεβού με το γιατρό σας. Απλές συνομιλίες, αλλά έχουν τόσο ισχυρό αποτέλεσμα όπως το να έχεις μια νοσοκόμα στο σπίτι.

Ή υπάρχουν νέες εφαρμογές όπως το Superflex που αποτελεί ένα είδος «εξωσκελετού» που βοηθά τους ηλικιωμένους να καθίσουν και να σταθούν ή να περπατήσουν σε μεγαλύτερες αποστάσεις. Το Superflex είναι ένα πολύ εξελιγμένο μαλακό κοστούμι που μπορεί να φορεθεί κάτω από τα ρούχα, αλλά αναπτύχθηκε από την DARPA / Κέντρο Στρατιωτικών Ερευνών για να βοηθήσει τους στρατιώτες να μεταφέρουν εξοπλισμό για μεγάλες αποστάσεις. Τώρα που η τεχνολογία μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να βοηθήσει τους ηλικιωμένους να μένουν στα σπίτια τους για πολύ περισσότερο χρόνο.

– Πώς αποφασίσατε να έρθετε στην Ελλάδα για να συμμετέχετε στα Digital Disruption Sessions;

Με τιμάει ιδιαίτερα η πρόταση να υποστηρίξω μια νέα πρωτοβουλία που αποσκοπεί στην ανάδειξη νέων τεχνολογιών στη νέα ψηφιακή εποχή. Είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση και χαίρομαι που θα μοιραστώ το όραμά μου για το μέλλον της τεχνολογίας με όλους τους επισκέπτες που θα συμμετάσχουν στα Digital Disruption Sessions στις 3 Μαρτίου, στο πλαίσιο του Delphi Economic Forum.

Delphi Economic Forum

Στις 3 Μαρτίου θα πραγματοποιηθούν τα Digital Disruption Sessions, μια πρωτοβουλία ανοικτών συζητήσεων για το ρόλο των νέων τεχνολογιών στο μάρκετινγκ και την κοινωνία, στο πλαίσιο του Delphi Economic Forum από τη VALUECOM, και υποδέχεται σημαντικούς εισηγητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό δίνοντας τη δυνατότητα στο κοινό να έρθει σε επαφή με τους guru της ψηφιακής εποχής.

Τα Digital Disruption Sessions περιλαμβάνουν 3 θεματικές ενότητες, στις οποίες πρωταγωνιστούν διεθνείς ομιλητές που πλαισιώνονται από πάνελ Ελλήνων ομιλητών. Στην ενότητα «Health, Banking & Insurance disrupted» ηγείται η Andra Keay.

Η εγγραφή στο συνέδριο είναι δωρεάν και μπορεί να γίνει ηλεκτρονικά στον ακόλουθο σύνδεσμο: digitaldisruptionsessions.gr. Περισσότερες πληροφορίες για το Digital Disruption Sessions, όπως και το πλήρες πρόγραμμα, θα βρείτε στην επίσημη ιστοσελίδα του συνεδρίου: digitaldisruptionsessions.gr.

localStorage.clear();


Πηγή