Πέμπτη , 1 Οκτώβριος 2020

Άσκηση πριν την εγκυμοσύνη: Πόσο μειώνει τον κίνδυνο διαβήτη κύησης

Οι γυναίκες που σκοπεύουν να κάνουν παιδιά, είναι καλό να κάνουν γυμναστική πριν την εγκυμοσύνη αν θέλουν να μειώσουν τον κίνδυνο να αναπτύξουν διαβήτη κύησης.

Επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο της Αϊόβα, ανέλυσαν στοιχεία για 1.333 γυναίκες για ένα διάστημα 25 χρόνων (1985-2011) στο πλαίσιο της μελέτης Coronary Artery Risk Development in Young Adults (CARDIA).

Οι γυναίκες υποβλήθηκαν σε επτά διαδοχικές αξιολογήσεις υγείας, αναφέροντας αν είχαν κυοφορήσει ή είχαν γεννήσει και αν κατά την εγκυμοσύνη είχαν εκδηλώσει διαβήτη. Οι επιστήμονες τις υπέβαλαν επίσης σε τεστ αντοχής βάζοντάς τες να περπατήσουν για δύο λεπτά σε διάδρομο.

Κατά τη διάρκεια της μελέτης, 164 γυναίκες εκδήλωσαν διαβήτη κύησης.

ADTECH.config.placements[5933563] = { params: { alias: “”, key:””, target: “_blank” } };

Με βάση αυτό, οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι οι γυναίκες με καλή φυσική κατάσταση πριν την εγκυμοσύνη, είχαν 21% χαμηλότερο κίνδυνο εκδήλωσης διαβήτη κύησης, συγκριτικά με εκείνες που είχαν χαμηλά επίπεδα φυσικής κατάστασης.

«Οι γυναίκες συνήθως είναι πολύ προσεκτικές κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Αλλά η μελέτη δείχνει ότι οι υγιεινές συμπεριφορές θα πρέπει να προηγούνται της κύησης», σημειώνει η επικεφαλής της μελέτης και επίκουρη καθηγήτρια Κάρα Γουάιτακερ.

Σύμφωνα με τις ισχύουσες κατευθυντήριες οδηγίες για μια καλή φυσική κατάσταση αρκούν τουλάχιστον 150 λεπτά μέτριας έως έντονης σωματικής άσκησης την εβδομάδα. Ένας περίπατος σε ζωηρό ρυθμό θεωρείται μέτριας έντασης άθληση, ενώ το τρέξιμο έντονη γυμναστική.

Η μελέτη δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό έντυπο Medicine & Science in Sports & Exercise.

Διαβάστε επίσης:

Διαβήτης κύησης: Οι επιπτώσεις στην καρδιά της γυναίκας

Διαβήτης κύησης: Η σημασία του βάρους της γυναίκας ανάμεσα σε δύο εγκυμοσύνες

Διαβήτης κύησης: Πόσο αυξάνει τον κίνδυνο επιλόχειου κατάθλιψης


Πηγή