Αρχική Υγεία Βρετανική Ένωση Διαιτολογίας: Οι 5 επικίνδυνες celebrity δίαιτες του 2017

Βρετανική Ένωση Διαιτολογίας: Οι 5 επικίνδυνες celebrity δίαιτες του 2017

1
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ


Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος η Βρετανική Ένωση Διαιτολογίας (BDA) ανακοίνωσε τη λίστα της με τις 5 πιο επικίνδυνες δίαιτες που βρέθηκαν στο επίκεντρο μέσα στη χρονιά που φτάνει στο τέλος της λόγω των διασημοτήτων που τις υποστήριξαν.

Στο «στόχαστρο» της Ένωσης μπήκαν φέτος διασημότητες όπως η ηθοποιός Γκουίνεθ Πάλτροου, ο σύζυγος της Ζιζέλ Μπούντχεν Τομ Μπρέιντι αλλά και η Δούκισσα του Γιορκ.

Σχολιάζοντας τη φετινή λίστα, η Σιάν Πόρτερ, εκπρόσωπος της Βρετανικής Ένωσης Διαιτολογίας, αναφέρει: «Τα έχουμε δει όλα, δίαιτες καλές, δίαιτες κακές, ακόμη και δίαιτες επικίνδυνες. Όταν βλέπουμε ένα διάσημο πρόσωπο να λάμπει, λέγοντάς μας πως το κατάφερε χάρη σε κάποια μοδάτη δίαιτα, μπαίνουμε σε πειρασμό να πιστέψουμε ότι αυτή είναι η ‘μαγική’ λύση που αναζητούσαμε. Στην πραγματικότητα όμως αν κάτι ακούγεται πολύ καλό για να είναι αληθινό μάλλον είναι».

Δείτε ποιες είναι οι χειρότερες δίαιτες που βρέθηκαν στο προσκήνιο μέσα στο 2017 και ποιοι celebrities τις υποστήριξαν.

1. Ωμοφαγία (raw vegan)

Celebrities που την υποστήριξαν: Γκουίνεθ Πάλτροου, Μέγκαν Φοξ, Στινγκ.

Τι περιλαμβάνει: Υπάρχουν πολλές παραλλαγές της δίαιτας, όμως κατά βάση πρόκειται για μια ακραία παραλλαγή της χορτοφαγικής δίαιτας που περιλαμβάνει ωμές φυτικές τροφές. Προωθείται ως θεραπεία για την παχυσαρκία και πολλές άλλες παθήσεις.

Η ετυμηγορία της Ένωσης: Μια καλά σχεδιασμένη vegan δίαιτα που περιλαμβάνει απαραίτητα συμπληρώματα όπως η βιταμίνη Β12 και η βιταμίνη D μπορεί να είναι υγιεινή, όμως δεν εγγυάται την απώλεια βάρους.

2. Αλκαλική δίαιτα

Celebrities που την υποστήριξαν: Τομ Μπρέιντι, Κέιτ Χάντσον, Δούκισσα του Γιορκ.

Τι περιλαμβάνει: Βασίζεται στις «αλκαλικές» τροφές –λαχανικά όπως το σπανάκι και το μπρόκολο, φρούτα όπως το αβοκάντο και το γκρέιπφρουτ, σπόρους και όσπρια– ενώ απαγορεύει τη ζάχαρη, το κρέας, τα γαλακτοκομικά, τη γλουτένη και τις επεξεργασμένες τροφές. Ακολουθώντας αυτές τις διατροφικές αρχές, οι υποστηρικτές της δίαιτας ισχυρίζονται ότι μεταβάλλεται το pH στο αίμα κατά τρόπο που ωφελείται η υγεία. Ορισμένοι μάλιστα (εσφαλμένα) ισχυρίζονται ότι η αλκαλική δίαιτα προστατεύει από τον καρκίνο.

Η ετυμηγορία της Ένωσης: Η απώλεια βάρους είναι φυσικό επακόλουθο όταν κάποιος απέχει από την κατανάλωση επεξεργασμένων προϊόντων και τρώει πιο υγιεινά, όμως το αποτέλεσμα δεν έχει να κάνει με τις «όξινες» ή τις «αλκαλικές» τροφές.

3. Katie Price Meal Replacement

Celebrities που την υποστήριξαν: Κέιτι Πράις (τηλεοπτική προσωπικότητα και επιχειρηματίας).

katie price

Τι περιλαμβάνει: Βασίζεται σε συμπληρώματα αντικατάστασης γευμάτων σε μορφή σκόνης. Υπάρχουν ειδικά συμπληρώματα για ενυδάτωση, για αντικατάσταση του πρωινού κ.λπ. Η σκόνη προστίθεται σε νερό ή γάλα.

Η ετυμηγορία της Ένωσης: Τέτοιου είδους συμπληρώματα προωθούνται συχνά ως η μοναδική λύση για αποτελεσματικό αδυνάτισμα και παραπλανούν τον κόσμο. Η γρήγορη απώλεια βάρους είναι ένα ισχυρό κίνητρο, όμως δεν είναι βιώσιμη μακροπρόθεσμα.

4. Δίαιτα Πιόππι

Celebrities που την υποστήριξαν: Κιθ Βαζ (πολιτικός), Άντυ Μποέρνχαμ (πολιτικός).

Τι περιλαμβάνει: Πήρε το όνομά της από το ομώνυμο χωριό της Ιταλίας, το οποίο θεωρείται «πατρίδα» της μεσογειακής διατροφής. Είναι μια δίαιτα με χαμηλούς υδατάνθρακες και πολλά λιπαρά. Περιλαμβάνει πολλά λαχανικά, ξηρούς καρπούς, όσπρια και ψάρια και αποκλείει το κόκκινο κρέας, τις τροφές με πολύ άμυλο και τα γλυκά. Προτείνεται επίσης αποχή από το φαγητό (νηστεία) για 24 ώρες μία φορά την εβδομάδα.

Η ετυμηγορία της Ένωσης: Η μεσογειακή διατροφή είναι εξαιρετικά υγιεινή, όμως αυτή η παραλλαγή της μάλλον δεν είναι καλή επιλογή.

5. Κετογονική δίαιτα

Celebrities που την υποστήριξαν: Κιμ Καρντάσιαν, Χάλι Μπέρι, Μικ Τζάγκερ, Τομ Τζόουνς, Ριάννα.

Τι περιλαμβάνει: Η Άτκινς και η paleo είναι παραλλαγές κετογονικής δίαιτας. Η κετογονική δίαιτα περιλαμβάνει ελάχιστους υδατάνθρακες, πολλά λιπαρά και μέτρια ποσότητα πρωτεϊνών. Αποκλείει τα δημητριακά, τα γαλακτοκομικά, τη σόγια, τα περισσότερα φρούτα και τα λαχανικά με πολύ άμυλο. Οι υδατάνθρακες προέρχονται κυρίως από λαχανικά με λίγο άμυλο, ξηρούς καρπούς και σπόρους.

Η ετυμηγορία της Ένωσης: Συνήθεις «παρενέργειες» της δίαιτας είναι το αίσθημα κόπωσης, η πνευματική σύγχυση, η πείνα, τα προβλήματα στον ύπνο, η ναυτία, η δυσπεψία και οι χαμηλές αθλητικές επιδόσεις. Δίνει άμεσα αποτελέσματα όμως δεν μπορεί να διατηρηθεί μακροπρόθεσμα.

«Οι περισσότεροι celebrities έχουν πίσω τους μια ολόκληρη ομάδα επαγγελματιών και βοηθών που ετοιμάζουν τα γεύματά τους, παρακολουθούν τα αποτελέσματα της γυμναστικής τους, επιλέγουν τα ρούχα τους, επιμελούνται το μακιγιάζ τους και γενικώς εξασφαλίζουν ότι δείχνουν πάντα άψογοι» αναφέρει η Πόρτερ και συμβουλεύει: «Ο καθένας από εμάς θα πρέπει να κάνει μικρές αλλαγές που θα μπορεί να διατηρήσει σε βάθος χρόνου και να υιοθετεί διατροφικές συνήθειες που θα κρατήσει. Θα πρέπει να απολαμβάνει μια ποικιλία τροφών στις κατάλληλες μερίδες –το μέτρο στο φαγητό και η σωματική άσκηση παίζουν τον σημαντικότερο ρόλο στη διαχείριση του βάρους».

Πηγή: Telegraph, Daily Mail

Διαβάστε επίσης:

Βρετανική Ένωση Διαιτολογίας: Οι 5 επικίνδυνες celebrity δίαιτες του 2016

Οι 6 «υγιεινές» διατροφικές συνήθειες που πρέπει να κόψετε (βίντεο)

Οι καλύτερες δίαιτες για το 2017, σύμφωνα με το U.S. News & World Report

Δείτε ποιες είναι οι πιο εύκολες δίαιτες!



Πηγή