Κυριακή , 19 Σεπτέμβριος 2021
Η έρευνα αγοράς ενισχύει τη μνήμη

Η έρευνα αγοράς ενισχύει τη μνήμη

Η τέλεια… δικαιολογία για βόλτες στα μαγαζιά

Γνωρίζατε ότι τα ψώνια και η διαδικασία της έρευνας αγοράς ενισχύουν τις πνευματικές ικανότητες;

Αυτό τουλάχιστον ισχυρίζεται μια ομάδα ερευνητών από τις ΗΠΑ, σύμφωνα με την οποία οι βόλτες στα μαγαζιά βελτιώνουν τη μνήμη στους ηλικιωμένους.

Επιστήμονες από το πανεπιστήμιο Duke βρήκαν, ότι οι ηλικιωμένοι φαίνεται να χρειάζονται επιπλέον πνευματική δύναμη προκειμένου να πάρουν αποφάσεις που αφορούν αγορές –ειδικά αυτές που βασίζονται στη μνήμη.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι χρησιμοποιούν μια πρόσθετη περιοχή του εγκεφάλου, έτσι ώστε να θυμούνται τα ανταγωνιστικά καταναλωτικά προϊόντα και να επιλέγουν το καλύτερο ανάμεσα από τις προσφερόμενες επιλογές.

«Η έρευνά μας υποδηλώνουν ότι οι υγιείς ηλικιωμένοι, παρότι δεν έχουν τόσο καλή μνήμη, μπορεί να επιστρατεύουν άλλες περιοχές του εγκεφάλου τους, οι οποίες κανονικά δεν εμπλέκονται σε αυτή τη διαδικασία» εξήγησε η επικεφαλής ερευνήτρια Nichole Lighthall.

Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν λειτουργικές μαγνητικές τομογραφίες –μια μη επεμβατική τεχνική, η οποία μετρά εμμέσως τις αλλαγές στην εγκεφαλική δραστηριότητα- για να μελετήσουν τους εγκεφάλους 20 νεαρών ενηλίκων (μέσος όρος ηλικίας 25 έτη) και 22 μεγαλύτερης ηλικίας ατόμων (μέσος όρος ηλικίας 70 έτη) ενώ παρακολουθούσαν εικόνες από καταναλωτικά προϊόντα, τα οποία αξιολογούνταν με αστέρια, όπως συμβαίνει με πολλά διαδικτυακά καταστήματα (π.χ. Amazon).

Στη συνέχεια, ζήτησαν από τους συμμετέχοντες να συνεχίσουν τα «ψώνια» τους, σερφάροντας από τη μία οθόνη στην επόμενη, προσπαθώντας να θυμηθούν την αξία κάθε καταναλωτικού προϊόντος που συναντούσαν. Έπειτα, έπρεπε να επιλέξουν ανάμεσα από δύο ανταγωνιστικά προϊόντα, σύμφωνα με το πιο είχε την καλύτερη τιμή.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν, ότι σε γενικές γραμμές όλοι έπαιρναν αποφάσεις με παρόμοια ταχύτητα και ακρίβεια. Ωστόσο, οι μεγαλύτερης ηλικίας συμμετέχοντες εκτός από τα συνήθη μοτίβα εγκεφαλικής δραστηριότητας χρησιμοποιούσαν και ένα επιπλέον τμήμα του εγκεφάλου τους -το οποίο ονομάζεται μεσοκοιλιακός προμετωπιαίος φλοιός (vmPFC)- όσο αυξάνονταν οι απαιτήσεις μνήμης.

Η έρευνα αυτή, όπως αναφέρει δημοσίευμα της MailOnline, θα μπορούσε να επισημάνει πιθανές στρατηγικές για την αποκατάσταση ελλειμμάτων στη λήψη αποφάσεων στους ενήλικες μεγαλύτερης ηλικίας, δήλωσε ο καθηγητής ψυχολογίας και νευροεπιστημών, Roberto Cabeza.

Τα συμπεράσματα της έρευνας δημοσιεύτηκαν στο Journal of Neuroscience.

Πηγή: newsbeast.gr