Πέμπτη , 28 Μάρτιος 2024

Βουλγαρία: Πάνω από τα δύο τρίτα των κατοίκων ζουν με βιώσιμο τρόπο -Τι δείχνει έρευνα

Πάνω από τα δύο τρίτα των κατοίκων στη Βουλγαρία ζουν με βιώσιμο τρόπο και κάνουν οικονομία στο ηλεκτρικό και το νερό, σύμφωνα με έρευνα.

Πιο συγκεκριμένα, περισσότεροι από τα δύο τρίτα των Βουλγάρων αντιλαμβάνονται ορθά τον όρο «βιώσιμο νοικοκυριό», κάνουν οικονομία στο ηλεκτρικό, το νερό και τα απορρυπαντικά και χρησιμοποιούν οικιακές συσκευές που εξοικονομούν ενέργεια, σύμφωνα με μια αντιπροσωπευτική έρευνα της εταιρείας δημοσκοπήσεων Trend, τα ευρήματα της οποία παρουσιάσθηκαν προχθές, Πέμπτη, σε διάσκεψη που φιλοξένησε το BTA.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε τον Μάιο μεταξύ 1.002 ενηλίκων με δια ζώσης συνεντεύξεις με την ευκαιρία της Παγκόσμιας Ημέρας Προστασίας του Περιβάλλοντος που γιορτάζεται αύριο, 5 Ιουνίου.

Η έρευνα «δίνει μια ιδέα» για το τι κάνουν περισσότερο οι Βούλγαροι

Τα αποτελέσματά της δίνουν μια ιδέα για το τι κάνουν περισσότερο οι Βούλγαροι, που συνδέεται με τον βιώσιμο τρόπο ζωής, και το πώς αντιλαμβάνονται την έννοια του βιώσιμου νοικοκυριού.

Σύμφωνα με τον Ντιμίτερ Γκάνεφ της Trend, 23% των Βουλγάρων χρησιμοποιούν συσκευές που εξοικονομούν ενέργεια. Οι πιο δραστήριες πληθυσμιακές ομάδες, ηλικίας μεταξύ 30 και 59 ετών, είναι σε μεγαλύτερο βαθμό ανοικτές στις οικολογικές και βιώσιμες τάσεις. Το μεγαλύτερο πσοσοστό των πιο ηλικιωμένων, 47%, λέει πως δεν πετάει φαγητό και πως αγοράζει μόνο όσο χρειάζεται. Μεταξύ των νέων αυτό συμβαίνει από λιγότερο από το ένα τρίτο και αυτό οφείλεται στην έλλειψη επαρκούς πείρας και κρίσης για το πόση τροφή θα χρειαστούν και πώς μπορούν να προγραμματίσουν το φαγητό τους τις επόμενες ημέρες.

Για σχεδόν τους μισούς Βουλγάρους, ο βιώσιμος τρόπος παραγωγής επηρεάζει τις επιλογές τους.

Το πλυντήριο πιάτων έχει γίνει τα πέντε τελευταία χρόνια είδος πρώτης ανάγκης στα νοικοκυριά, έδειξε επίσης η έρευνα.

Οι Βούλγαροι καταναλωτές πιστεύουν ότι την κύρια ευθύνη για την προστασία του περιβάλλοντος έχουν οι παραγωγοί και οι εμπορικές μάρκες που πρέπει να παράγουν περισσότερο βιώσιμα προϊόντα.


Πηγή