Πέμπτη , 28 Μάρτιος 2024

Γλυπτά του Παρθενώνα: Η βρετανική εφημερίδα Telegraph βλέπει συμφωνία και ξέρει μέχρι και το… αντάλλαγμα

Η βρετανική εφημερίδα «Telegraph» δεν μιλά απλώς για συμφωνία μεταξύ Ελλάδας και Βρετανικού Μουσείου για τα Γλυπτά του Παρθενώνα, αλλά γράφει και λεπτομέρειες, ενώ η Αθήνα διαψεύδει τα δημοσιεύματα.

Ενώ το υπουργείο Πολιτισμού εξακολουθεί να διαψεύδει τις πληροφορίες του ξένου Τύπου περί επικείμενης συμφωνίας για τα Γλυπτά του Παρθενώνα, η εφημερίδα «Telegraph» γράφει μέχρι και τις λεπτομέρειες μιας ανταλλαγής που θα μπορούσε να γίνει, σύμφωνα με το δημοσίευμα, για την επιστροφή.

Στο δημοσίευμα, με τίτλο «Τα Ελγίνεια Μάρμαρα θα μπορούσαν να ανταλλαγούν με χάλκινο άγαλμα αναβάτη ηλικίας 2.000 ετών», η εφημερίδα αναφέρεται στον «Τζόκεϊ του Αρτεμισίου», που ανασύρθηκε σε κομμάτια το 1928 και το 1937 από τη θάλασσα, κοντά στο ακρωτήριο Aρτεμίσιο της Eύβοιας, και φιλοξενείται στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο.

Telegraph: Ποιο θα μπορούσε να είναι το αντάλλαγμα για τη συμφωνία για τα Γλυπτά του Παρθενώνα

Η βρετανική εφημερίδα γράφει ότι στο πλαίσιο της συμφωνίας θα μπορούσαν «αρχαία έργα τέχνης, που δεν έφυγαν ποτέ από την Ελλάδα, να δανείζονται στη Βρετανία, συμπεριλαμβανομένου του Τζόκεϊ του Αρτεμισίου, ενός γλυπτού που απεικονίζει ένα νεαρό αγόρι πάνω σε ένα άλογο. Η Ελλάδα είναι προετοιμασμένη να προσφέρει τα σημαντικότερα κομμάτια της συλλογής του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, για να γλυκάνει οποιαδήποτε συμφωνία για κάποια από τα Ελγίνεια Μάρμαρα».

Επίσης, στο δημοσίευμα αναφέρεται ότι θα μπορούσαν να δανειστούν στο Βρετανικό Μουσείο ακόμα και το ηλικίας 3.600 ετών προσωπείο του Αγαμέμνονα, καθώς και το κύπελλο του Νέστορα.

Η Telegraph, επικαλούμενη ελληνικές πηγές, προχωρά στην εκτίμηση ότι η ανταλλαγή αντικειμένων θα μπορούσε να ξεκινήσει πολύ σύντομα. Πάντως, γράφει το δημοσίευμα, μια συμφωνία ανταλλαγής «είναι απίθανο να τερματίσει τη διπλωματική διαμάχη σχετικά με αυτήν την επανένωση, καθώς η Ελλάδα θα συνεχίσει να αγωνίζεται για την πλήρη μεταβίβαση της νόμιμης ιδιοκτησίας» των Γλυπτών.


Πηγή