Παρασκευή , 26 Απρίλιος 2024

Τι ζητάμε από τον Μητσοτάκη μετά τα Τέμπη

Ήρθε πλέον η ώρα για την απόδοση ευθυνών και δικαιοσύνης, μετά τη συντριβή και τη βουβή θλίψη της κοινωνίας για τους νεκρούς στα Τέμπη.

Η χώρα αυτή τη στιγμή είναι θυμωμένη, πολύ θυμωμένη και για έναν επιπλέον λόγο: Η τραγωδία έφερε στην επιφάνεια τις αμέτρητες νεοελληνικές παθογένειες μαζί με την οδυνηρή αλήθεια ότι, εν έτει 2023, η χώρα μας αδυνατεί να λειτουργήσει σωστά ένα τρένο 300 (μόνο) χιλιομέτρων. Συνειδητοποιήσαμε, με οδυνηρό τρόπο, ότι χάσκουν τεράστιες τρύπες ανεπάρκειας και καραδοκούν συστημικές αδυναμίες στην πατρίδα μας. Τα Τέμπη μάς ξύπνησαν τον πόνο που νιώθουμε -είτε κατοικούμε εδώ είτε στα πέρατα της Γης- διαπιστώνοντας ότι «αυτή είναι η Ελλάδα».

Ήρθε επομένως η ώρα όχι μόνο να αποκαλυφθεί γιατί και από ποιους συσσωρεύτηκαν επί τόσα χρόνια σκάνδαλα, αδιαφορία, πελατειακές σχέσεις, ωχαδερφισμός, συμφέροντα και γραφειοκρατία στον αμαρτωλό ΟΣΕ. Επείγον να τα ξεκαθαρίσουμε όλα αυτά και να τιμωρηθούν παραδειγματικά οι υπεύθυνοι. Αλλά, ήρθε και η ώρα να καταλήξουμε, ως πολίτες, και στο ποιοι έχουν τη θέληση και τις ικανότητες να τα θεραπεύσουν στο μέλλον.

Ποιοι μπορούν, δηλαδή, να δώσουν όλες εκείνες τις λύσεις που θα κάνουν το «ποτέ ξανά», που λέει όλη η χώρα αυτήν τη στιγμή, να μην είναι υπόσχεση κενή περιεχομένου.

Σίγουρα ο ΣΥΡΙΖΑ δεν μπορεί να ισχυρίζεται ότι έχει την πολιτική και διαχειριστική επάρκεια για να προχωρήσει τη χώρα και να βελτιώσει τις υποδομές της. Το προηγούμενο με την τραγωδία στο Μάτι λειτουργεί σε βάρος του και τον έχει καταδικάσει στη συνείδηση της κοινωνίας. Οι επικοινωνιακές φαιδρότητες στη διαχείριση της φονικής πυρκαγιάς τον καθιστούν αυτόματα αφερέγγυα πολιτική δύναμη για να διορθώσει τις παθογένειες. Οι άνθρωποι δεν ζήτησαν ποτέ μια συγγνώμη, δήλωναν πως όλα ήταν καλώς καμωμένα.

Όσο για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Σπίρτζης και Τσακαλώτος την ιδιωτικοποίησαν για 40 εκατ., ενώ διέγραψαν χρέη της 700 εκατ.! Καθυστέρησαν τη σύμβαση 717 του Σαμαρά (σ.σ. αυτή που συζητάμε και σήμερα για την τηλεδιοίκηση-ασφάλεια) και τα τρένα κυκλοφορούσαν τυφλά επί των ημερών τους. Επομένως, δεν θα είναι εύκολο να πεισθούν οι προσφάτως εξαπατηθέντες πολίτες να τους εμπιστευθούν ξανά τις τύχες τους.

Στο ΠΑΣΟΚ, ο Νίκος Ανδρουλάκης είχε τη Δευτέρα το πρωί σύσκεψη με ειδικούς για την ασφάλεια του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου. Ήταν μια ιδιαίτερα θετική κίνηση, που κατέληξε σε μια δέσμη έξι άμεσων προτάσεων. Προτάθηκε άμεση εγκατάσταση φωτοσήμανσης, ενίσχυση και κατάρτιση του ανθρώπινου δυναμικού με αξιοκρατικές διαδικασίες, αναδιάταξη όλου του πλέγματος οργάνωσης των σιδηρόδρομων σε πιο υγιή βάση, απευθείας επικοινωνία και συνεργασία ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ, αλλά και περιφρούρηση της περιουσίας του ΟΣΕ από βανδαλισμούς.

Ούτε λέξη, όμως, για τις παθογένειες: έλλειψη αξιοκρατίας, σάπιος συνδικαλισμός, αμαρτωλά δημόσια έργα, ρουσφέτια και άσχετοι άνθρωποι σε θέσεις-κλειδιά απουσίαζαν από τις δηλώσεις του. Το ΠΑΣΟΚ, ωστόσο, έχει το μερίδιο ευθύνης του για τα παραπάνω. Για να θεραπεύσεις, οφείλεις πρώτα να κάνεις αυτοκριτική. Αλλιώς θα βρίσκεις πάντα μπροστά σου έναν Πασόκο γιατρό Χαυτούρα που έδωσε αναρρωτική στον ένοχο επιθεωρητή του ΟΣΕ ώστε να λουφάξει και να τη γλιτώσει.

Οι χειρισμοί Μητσοτάκη, μετά την τραγωδία, δείχνουν να κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση. Η συγγνώμη που είπε ο πρωθυπουργός είναι ένα θετικό γεγονός -συγγνώμη Τσίπρα δεν υπήρξε ποτέ για το Μάτι. Ο πρωθυπουργός δείχνει να συνειδητοποιεί ότι η διαχρονική ανεπάρκεια του πολιτικού συστήματος στο συγκεκριμένο ζήτημα χρειάζεται επειγόντως θεραπεία. Συμφωνούμε ότι η Ελλάδα δεν βρίσκεται πια στην εποχή του Τρικούπη. Έγιναν πολλά θετικά βήματα για τον εκσυγχρονισμό του κράτους, τα μεγάλα έργα, την πορεία προς το μέλλον.

Ωστόσο, στο πρόσωπό του ο πρωθυπουργός συγκεντρώνει αυτή τη στιγμή έναν εύλογο και δίκαιο θυμό και μένει να δούμε πώς αυτός θα εκφραστεί το επόμενο διάστημα. Κατά τη γνώμη μου, δεν κινδυνεύει από τους επαγγελματίες αγανακτούντες του ΣΥΡΙΖΑ, που βγαίνουν στο δρόμο χρησιμοποιώντας τα Τέμπη ως έσχατο προεκλογικό εργαλείο. Δεν κινδυνεύει από αυτούς που απλώς κουνάνε το δάχτυλο, ενώ στάθηκαν ανίκανοι να τελειώσουν το έργο της τηλεδιοίκησης των σιδηροδρόμων ως το 2016, και ξεπούλησαν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Από αυτούς που αρνούνται την αξιολόγηση, αλλά υποκριτικά απορούν γιατί ο απόφοιτος δημοτικού έγινε σταθμάρχης Λάρισας.

Κίνδυνος υπάρχει μόνο αν η κυβέρνηση μείνει στα ευχολόγια και στα «ποτέ ξανά».

Οφείλει επομένως εξηγήσεις για τη σκοτεινή διαδρομή των συμφερόντων και των αβελτηριών, που οδήγησαν στην τραγωδία. Το ελάχιστο είναι να εγκαταστήσει άμεσα την τηλεματική και φωτοσήμανση των σταθμών, που τόσο σπαρακτικά ήρθαν στην επικαιρότητα. Αλλά, κυρίως, με σκυμμένο κεφάλι και κατάλληλες πράξεις πρέπει να πείσει ότι έχει τη βούληση και τη διαχειριστική ικανότητα να ξεκολλήσει κάθε πτυχή του κράτους που βρίσκεται ακόμα καθηλωμένη στον 19ο και τον 20ό αιώνα.


Πηγή