Πέμπτη , 23 Σεπτέμβριος 2021
Αδυνάτισμα: Οι 5 κορυφαίοι συνδυασμοί τροφών για καλύτερα αποτελέσματα

Αδυνάτισμα: Οι 5 κορυφαίοι συνδυασμοί τροφών για καλύτερα αποτελέσματα

Τι θα ήταν ο Μπάτμαν χωρίς τον Ρόμπιν και ο Σέρλοκ Χολμς χωρίς τον Γουάτσον; Τα ντουέτα της μεγάλης οθόνης μαγνητίζουν το ενδιαφέρον μας και οι επιστήμονες υποστηρίζουν ότι εξίσου εντυπωσιακά είναι και ορισμένα ντουέτα που βρίσκονται στο… πιάτο μας!

Όλο και περισσότεροι επιστήμονες συμφωνούν ότι όταν δύο τροφές «συνεργάζονται» παρέχουν όχι μόνο ασύγκριτη γεύση αλλά και σημαντικά οφέλη για την υγεία μας.

Πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύθηκε στην επιθεώρηση American Journal of Clinical Nutrition έδειξε πως η επίδραση των θρεπτικών συστατικών που μας παρέχουν τα λαχανικά ενισχύεται όταν στη σαλάτα προσθέτουμε αβγό. Αυτό συμβαίνει επειδή το αβγό διευκολύνει τον οργανισμό μας να απορροφήσει τα καροτενοειδή, χρωστικές ουσίες με αντικαρκινική δράση που συμβάλλουν επίσης στην απώλεια βάρος.

Δείτε μερικούς ακόμη διατροφικούς συνδυασμούς που θα σας βοηθήσουν να ενισχύσετε την υγεία σας και να χάσετε τα περιττά κιλά.

1. Τόνος + τζίντζερ (πιπερόριζα)

Το μυρωδάτο μπαχαρικό επιταχύνει τη διαδικασία γαστρικής κένωσης, ώστε να περιοριστεί ταχύτερα το ενοχλητικό φούσκωμα. Παράλληλα, το τζίντζερ μπλοκάρει τη δράση διαφόρων ενζύμων και γονιδίων που προωθούν την εκδήλωσης φλεγμονής στο σώμα. Ο τόνος, από την πλευρά του, είναι εξαιρετική πηγή εικοσιδυαεξαενοϊκού οξέος, ένα είδος Ω-3 λιπαρών οξέων που εξουδετερώνει χημικές ουσίες που προωθούν την αποθήκευση λίπους στο σώμα και εμποδίζει τη διόγκωση των λιποκυττάρων.

2. Σπανάκι + αβοκάντο

Μια σαλάτα με σπανάκι και αβοκάντο είναι ένα γρήγορο, νόστιμο και σούπερ υγιεινό γεύμα για κάθε στιγμή της ημέρας. Το αβοκάντο είναι πλούσιο σε ωφέλιμα για την καρδιά μονοακόρεστα λιπαρά οξέα που συμβάλλουν στη διαχείριση της χοληστερόλης και κρατούν μακριά το αίσθημα της πείνας. Το αβοκάντο παρέχει επίσης βιταμίνες του συμπλέγματος Β, βιταμίνη Ε και κάλιο, θρεπτικό συστατικό που μειώνει το φούσκωμα. Από την άλλη, το σπανάκι έχει λίγες θερμίδες και μας χορταίνει χωρίς να μας φουσκώνει. Η μεγάλη περιεκτικότητά του σε νερό είναι ένα ακόμη χαρακτηριστικό που το καθιστά υπερτροφή για το αδυνάτισμα.


3. Καλαμπόκι και φασόλια

Το καλαμπόκι, όπως και η μπανάνα, περιέχει ανθεκτικό άμυλο, ένα είδος υδατανθράκων που βοηθά τον οργανισμό να απορροφά λιγότερες θερμίδες. Από την άλλη, τα φασόλια παρέχουν φυτικές ίνες, οι οποίες μας χορταίνουν για αρκετές ώρες.

4. Κοτόπουλο + πιπέρι καγιέν

Το κοτόπουλο είναι πλούσιο σε πρωτεΐνες και δεν μας φορτώνει με πολλά λιπαρά όπως το κόκκινο κρέας. Ο συνδυασμός του με το πιπέρι καγιέν όχι μόνο οδηγεί σε ένα μοναδικό γευστικό αποτέλεσμα αλλά παράλληλα ενισχύει τις καύσεις. Η καψαϊκίνη του πιπεριού έχει αποδειχθεί πως καταστέλλει την όρεξη και διευκολύνει το σώμα να μετατρέπει τις τροφές σε ενέργεια.

5. Πατάτες + μαύρο πιπέρι

Οι πατάτες έχουν «δαιμονοποιηθεί» τα τελευταία χρόνια λόγω της δημοτικότητας των διαφόρων προγραμμάτων διατροφής που επιβάλλουν τη μειωμένη κατανάλωση υδατανθράκων. Ωστόσο, όταν καταναλώνονται με μέτρο και μαγειρεύονται σωστά, οι πατάτες είναι υγιεινές και βοηθούν στην απώλεια βάρους. Οι πατάτες μάς χορταίνουν και παράλληλα παρέχουν κάλιο, συστατικό που καταπολεμά το φούσκωμα. Δεν πρέπει όμως να τις συνδυάζουμε με παχυντικό βούτυρο αλλά με λίγο μαύρο πιπέρι. Η πιπερίνη, η ουσία που δίνει στο μαύρο πιπέρι τη χαρακτηριστική του γεύση, μπορεί να μπλοκάρει το σχηματισμό νέων λιποκυττάρων στο σώμα.

 

 

 

 

Πηγή: onmed.gr